י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"איש ממלכתי במשרד מורכב"

המנכ"ל של משרד החינוך פרש: במערכת הפוליטית נפרדים

אחרי כשלוש שנים הודיע מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב שמונה על ידי השר דאז נפתלי בנט על פרישתו מהתפקיד. במערכת הפוליטית מימין ומשמאל נפרדים ומפזרים שבחים על האיש 

המנכ"ל של משרד החינוך פרש: במערכת הפוליטית נפרדים
שמואל אבוהב צילום: הדס פרוש, פלאש 90

מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב שלח היום (ראשון) מכתב לעובדי המשרד ובו הוא הודיע להם על פרישתו. "בשנה האחרונה עסקתי בייצוב המערכת, בהכנתה לשנה הבאה ולשנים הבאות, וכמובן שגם בהתמודדות יומיומית עם משבר הקורונה והשפעותיו מרחיקות הלכת על תפקוד מערכת החינוך", כתב אבואב.

הוא הוסיף כי "ביצעתי מלאכתי מתוך אמונה עמוקה בחשיבות העליונה של הובלת מערכת החינוך, אותה ראיתי, ועודני רואה, כמשימה לאומית ראשונה במעלה. אני מסיים פרק זה בתחושת סיפוק עמוקה, נוכח ההישגים הגדולים שבכוחות משותפים השגנו. אני מודה לאל על הזכות הגדולה שנפלה בחלקי".

במכתב ששלח לשר החינוך גלנט הוא ציין כי "אנו נמצאים בשעה מורכבת למערכת החינוך ולמדינת ישראל בהתמודדותה עם מגפת הקורונה ואי לכך וככל שיידרש, אמשיך בתפקידי במהלך חופשת הקיץ ועד לתום פתיחת שנת הלימודים הבאה".

שר החינוך יואב גלנט הגיב כי "שמואל אבואב, מנכ"ל משרד החינוך, הודיע לי היום על רצונו לסיים את תפקידו לאחר שנים ארוכות של עשיה מבורכת ומאומצת למען מערכת החינוך וילדי ישראל.‬ קיבלתי את החלטתו של אבואב, שסייע לי רבות בכניסתי לתפקיד והתגלה כשותף נאמן להתמודדות עם אתגרי תקופת הקורונה.‬ לוח הזמנים הקצר, לקראת פתיחת שנת הלימודים הקרובה, מחייב לפעול במרץ על מנת להתאים את מערכת החינוך לאתגרים שנכפו עליה בשל הקורונה. אפעל כדי להביא בהקדם מועמד ראוי לאישור הממשלה".

סגן שר החינוך מאיר פרוש אמר: "שמואל הוא איש מקצוע בעל עומק ורוחב, עבדנו יחד בשיתוף פעולה מלא. הוא הוביל את משרד החינוך במשך שנים להישגים רבים במסירות רבה ופעל רבות עבור טובת כלל ילדי ישראל. אני מאחל לו הצלחה רבה בהמשך הדרך".

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני אמר כי "בתקופת כהונתו היה אבוהב איש ממלכתי במשרד מורכב שעשה כל מאמץ למנוע אפליה במשרדו. הרגשתי בו ידיד שהשקיע את כל כולו למען התלמידים ומוסדות החינוך".

ח"כ אחמד טיבי אמר: "הכרתי את שמואל אבואב כמנכ"ל אך גם מהעבודה המצוינת שלו באור ירוק. כמנכ"ל הוא ידע לרדת לשטח , להקשיב ולשמוע אנשי מקצוע. מעמד המורה היה חשוב לו אך גם רמת המורה וזכויות התלמיד. לא תמיד נפתרו הבעיות שחלקן עדיין משוועות לפתרון אבל הוא בהחלט היה מנכ"ל מוצלח והגון".

שר ירושלים ומורשת רפי פרץ, שר החינוך לשעבר כתב בחשבון הטוויטר שלו: "שמואל יקירי, ילדי ישראל קיבלו מנהל משכמו ומעלה. מסור ונאמן לדרך, מקצועי וערכי. סמכתי עליך ובך בכל רגע של עבודה משותפת, היית לי כשותף אמת. אין לי ספק שתעשה חיל בכל תפקיד אליו תידרש".

שמואל אבואב משרד החינוך הודעת פרישה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד