י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
סערת מעצרו של אמיר השכל

יאיר גולן על פינוי עמונה: "אני גאה בזה שאריה חטף מכות"

"אני גאה בזה שאריה חטף מכות, זה בסדר גמור. זה כנראה הגיע לו", כך אמר ח"כ יאיר גולן סגן הרמטכ"ל לשעבר שפיקד על פינוי עמונה בראיון לאריה אלדד, לשעבר ח"כ מהמפד"ל

יאיר גולן על פינוי עמונה: "אני גאה בזה שאריה חטף מכות"
ח"כ יאיר גולן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חבר הכנסת והאלוף במיל' יאיר גולן (מרצ) התייחס הערב (ראשון) בשיחה עם אריה אלדד ובן כספית ברדיו 103FM למעצרו של תא"ל במיל' אמיר השכל במהלך הפגנה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי "אני לא בדיוק יודע מה היה שם, אבל זה נראה לי קצת שימוש מופרז בכוח. זה קצת מוזר כי אני מכיר את האיש והדבר האחרון שהוא עושה זה לנקוט באלימות. אני לא רוצה להתגולל על משטרת ישראל".

פרופ' אריה אלדד שכזכור, נפצע ואיבד את הכרתו בפינוי עמונה הזכיר לגולן שהוא זה שפיקד על מבצע הפינוי הזה בו נפצעו כ-250 איש. "אני גאה בזה שאריה חטף מכות, זה בסדר גמור. זה כנראה הגיע לו", הגיב גולן.

אלדד אמר לבן כספית: "מה אתה רוצה ממנו הוא רק מילא פקודות. אני לא אתן לך להשתלח במפקד בצה"ל שמילא פקודות לשבור ידיים ורגליים וראשים ו-250 איש שכבו בחדר מיון באותו יום, אבל הוא רק מילא פקודות באותו יום. מה אתה רוצה ממנו?".

"עוד לפני שעלינו לגבעה המתבצרים בעמונה רגמו אותנו באבנים. להציג את המתבצרים מעמונה כאומללים שחטפו מכות זה הדבר הכי רחוק מהמציאות. מה שהיה שם זה אלימות קשה נגד משטרת ישראל ועל זה משטרת ישראל הגיבה כמו שהיא רשאית על פי החוק", תקף גולן.

אלדד הגיב, "אתה יודע מה הדבר האחרון שאני זוכר לפני שאיבדתי את ההכרה? זה את הקריאה 'להוריד את חבר הכנסת'. זה מצולם. אתה היית שם ועכשיו אתה מגלגל עיניים על המשטרה? אתה יודע מה אתם עשיתם בעמונה?".

לשאלת כספית אם הוא מתחרט, אמר גולן כי "מכיוון שהייתי שם כל היום וראיתי בדיוק את השתלשלות העניינים, אני רוצה לומר לך שמשטרת ישראל בעמונה 2006 לא נקטה אלימות מופרזת אלא בהתאם להתנגדות בשטח".

אלדד פרץ בצחוק ואמר "אתה אדיר, אני כותב את האנדרסטייטמנט אני רושם על שמך. אף אחד לא יקח את זה ממך. יש גבול לצביעות. זה בסדר להגיד אנחנו ביצענו פקודה של ממשלה לגיטימית".

יאיר גולן פינוי עמונה אריה אלדד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד