ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מכל רחבי הארץ

עשרות פעילים הצטרפו למחאה נגד האפליה בקופות החולים

מכל רחבי הארץ: עשרות פעילים ונציגי ש"ס הצטרפו למחאה נגד האפליה בקופות החולים • "דורשים מקופות החולים לתקן את האפליה ואת המצב הקיים"

עשרות פעילים הצטרפו למחאה נגד האפליה בקופות החולים
קופת חולים צילום: pixsabay

לאחר שבסוף השבוע ביטאון ש"ס, "הדרך", נתן גיבוי למאבק נגד האפליה בקופות החולים. הבוקר (שני) פורסמו בריכוזים החרדים מודעות עליהן חתומים עשרות פעילי שטח ונציגים מרכזיים בש"ס, הקוראים למנהלי הקופות לתקן את האפליה.

במכתב שהופץ תחת הכותרת "וַיְרַפּוּ אֶת שֶׁבֶר בַּת עַמִּי", כותבים הנציגים כי, "הוברר בתקופה האחרונה (ובפרט בעת משבר נגיף הקורונה הפוקד את ארץ הקודש), כי רוב ככל מנהלים אלו הינם בני עדות אשכנז ונפקד מקומם של נציגי קשרי קהילה לבני עדות המזרח. וכי קופות החולים משקיעות הון רב בהסברה לציבור בהשקפה מסויימת מאוד, ובפעילויות שונות כגון סדנאות וערבי הסברה בנושאים רפואיים, כינוסי "רפואה והלכה" בהשתתפות רבני קהילות, אשר רובם המוחלט מתבצע בקהילות מסויימות, והציבור הספרדי מודר מכל זאת.

עוד נאמר במכתב, "אין עיננו צרה חס ושלום בעניין, אך מתברר כי בשל אדם קרוב אצל משפחתו ובני עירו, רוב הנהנים מן שירותי מנהלים אלו הינם מבוטחי קופות החולים האשכנזים, המכירים את המנהלים מבני קהילתם, אולם בני עדות המזרח אשר לא גדלו באותם בתי מדרש לא נחשפו לשירותים אלו עד היום הזה".

הנציגים החרדים דורשים מקופות החולים לתקן את האפליה ואת המצב הקיים, ורומזים כי על הציבור לשפוט את הקופות המפלות "יראה הציבור וישפוט, האם מעדיף הוא להיות מבוטח בקופה המתנגדת להשוואת תנאי ורמת השירות הרפואי של מבוטחיה".

יו"ר מטה המאבק אבשלום אוחיון אומר ל"בחדרי חרדים": "אנחנו רואים ב"ה התעוררות בשטח. היענות אדירה של אנשים מכל רחבי הארץ. רבני קהילות שהתקשרו אלינו וסיפרו על בעיות מול קופות החולים אשר לא נמצא להם מענה כי אין להם עם מי לדבר, וחלילה אף במקרים של פיקוח נפש".

האם קופות החולים מתכוונות להיענות לבקשות שלכם?

אוחיון משיב כי מתנהל מו"מ מול קופות החולים. "המו"מ שלנו עם קופות החולים לא מתמקד בשאלה כמה מנהלי קשרי קהילה יהיו ספרדים או כמה לקוחות יעברו אליהם. אלא קודם כל במיגור האפלייה הקיימת בכל התחומים, החל ממינוי מנהלים וכלה בתקציבים לטובת הקהילה ופרסומים לציבור. אנחנו די קרובים לסגירה עם אחת הקופות בע"ה.

הסיבה שאנחנו עושים את המאבק הזה בשלבים היא משום שאין עונשין אלא אם כן מזהירין. ובע"ה בעתיד עוד לפני שנקרא לציבור לעבור לקופת החולים שתמגר את האפליה, יש לנו עוד כמה הפתעות בקנה. אני קורא למנהלי קופות החולים מכבי, כללית, מאוחדת ולאומית, אל תתנו יד לאפליה.

קופות חולים אפליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד