י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
חשיפת 'בחדרי'

בש"ס יזמו מתווה; פרוש פועל לחבל ביוזמה

בעקבות המהלך של ראש עיריית אלעד למנוע הקמת מוסד בשל העומס בעיר אלעד ובניגוד לדעת נשיא המועצת הגר"ש כהן - בש"ס מצאו פתרון אך פרוש מנסה לחבל ביוזמה

בש"ס יזמו מתווה; פרוש פועל לחבל ביוזמה
הרב קוביוף במעונו של נשיא המועצת צילום: באדיבות המצלם

חשיפת 'בחדרי חרדים': ראש העיר אלעד ישראל פרוש החליט למנוע הקמת מוסדות חדשים במטרה למנוע הקמת מוסד שיפגע באחד מרבני העיר המקורבים אליו.

מדובר בהחלטה שזכתה להסכמה חלקית מצד נציגי המועצה מטעם ש"ס ובניגוד להוראת נשיא המועצת הגר״ש כהן ושאר חבר המועצת.

כעת, מצאו בש"ס פתרון יצרתי לפיו יוקם מוסד בתוך מוסד, כך שפורש לא יוכל למנוע את הקמתו. סוכם כי בתוך מבנה בית הספר 'בית מרגלית' יוקמו כיתות נפרדות לילדים לגביהם היה חשש שמא יפתחו את שנת הלימודים תשפ"א ללא קורת גג.

אלא שכעת, כאמור, פרוש מנסה לחבל במהלך ופועל באמצעות התקשורת המקומית כדי לסכל את המתווה בטענה כי מדובר במשפחות משתכזנות, ובכך להערים קשיים ציבוריים של זעם כביכול בציבור הספרדי באלעד.

אלא של'בחדרי חרדים' נודע כי המתווה אושר על ידי נשיא המועצת, שהנחה את יו"ר ש"ס השר אריה זרעי לפעול בנושא. יתירה מכך, ראש המסודות הרב קובייוף התקבל בימים האחרונים במעונו וזכה לברכתו.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי באופן חריג, ראש הישיבה ונשיא המועצת הגר"ש כהן סירב לקבל לביתו את אחד מרבני אלעד שמוביל את ההתנגדות להקמת המוסד החדש, וביקש ממקורביו למנוע את הגעתו אליו. ראש הישיבה הסביר: "אין לו מה להיכנס, אני אישרתי את הקמת בית הספר ומברך אותם בהצלחה".

במעונו של הגר"ש בעדני. צילום: באדיבות המצלם

יו"ר ש"ס יהודה בוטבול אמר אמש, "פועלת על פי הוראותיו של נשיא מועצת חכמי התורה מרן חכם שלום כהן, ובהנחייתו של יו"ר שס הרב אריה דרעי אשר הורו לנו לסייע בהקמת בית הספר החדש.

"לצערנו, ראש העיר העביר החלטה שלא לפתוח מוסדות ספרדים חדשים בעיר אלעד למרות קריאת מרנן ורבנן גדולי ישראל ובראשם נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן, ולכן אנחנו נאלצים לפתוח את המוסד בתוך מבנה בית ספר קיים של רשת מעיין החינוך התורני, תחת אותו סמל מוסד, כאשר המבנה מחולק כבר מספר שנים לשני מתחמים עבור בית הספר ותיכון בית מרגלית שיעבור בקרוב למשכנו החדש".

"בסייעתא דשמייא", הוסיף בוטבול, "ההיענות ברישום לבית הספר הייתה גדולה מאוד, חרף התנגדותם של גורמים פוליטיים אשר חוששים מההצלחה הגדולה של בית הספר. תפילתנו כי ראש העיר יתעשת ויקצה סמל מוסד ומקום לבית הספר ונוכל להקימו במקום נפרד".

ישראל פרוש אלעד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד