י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לקראת ההכרעה

סמוטריץ' לחברי הקבינט: "רדו מבתי הכנסת"

לקראת כינוס קבינט הקורונה בשעה הקרובה, השר לשעבר, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ׳ קורא לחברי הקבינט לא למנוע תפילות בבתי הכנסת, שלדבריו, "הם חשובים לא פחות מהכלכלה"

סמוטריץ' לחברי הקבינט: "רדו מבתי הכנסת"
בצלאל סמוטריץ' צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לקראת כינוס קבינט הקורונה בשעה הקרובה, השר לשעבר, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ׳ קורא לחברי הקבינט לא למנוע תפילות בבתי הכנסת, שלדבריו, "הם חשובים לא פחות מהכלכלה".

חבר הכנסת סמוטריץ' כתב: "קורא לחברי קבינט הקורונה - רדו מבתי הכנסת ומהציבור הדתי. פחות מ-4% ממקרי ההדבקה האחרונים התרחשו בבתי הכנסת".

לדבריו, "ההקפדה על מסיכות בהם גדולה בהרבה מהמקומות אחרים. אם אולמות אירועים ומסעדות פתוחים, אין שום סיבה לסגור דווקא בתי כנסת. תפילה ולימוד בבתי הכנסת חשובים לא פחות מהכלכלה".

דבריו של סמוטריץ' מגיעים לקראת דיון קבינט הקורונה שיחל בשעה 13:00. כאשר על פי דרישת משרד הבריאות השרים יתבקשו להגביל את הכניסה לבתי הכנסת עד ל-19 איש בלבד לצד הגבלות נוספות.

יצוין כי אתמול בדיון שהתקיים בנושא הביע שר הפנים אריה דרעי התנגדות ליוזמה וטען כי יש ללמוד לחיות עם המציאות החדשה ולא להגביל את התנהלות חיי היום-יום של אזרחי ישראל.

בנוסף, הבוקר (שני) שיגר השר יעקב ליצמן מכתב לחברי קבינט הקורונה בו הוא כתב: "אבקש להבין מדוע ניתן לאשר לימודים בקפסולות, ותפילה בבתי כנסת באותה המסגרת נדחית על הסף ולא מאפשרים תפילות בקפסולות כמו בתי הספר?!".

ליצמן ביקש, "לבחון את מדד ההדבקה בתי כנסת, ולפיה לקבל החלטות על הגבלות אפשריות. לפי דו"ח המל"ל בממשלה היום אחוזי ההדבקה בנגיף בבתי הכנסת נמוכה משמעותית בהשוואה להתכנסויות אחרות".

קורונה בצלאל סמוטריץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד