ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"אינה יכולה לשבת בצד"

ביהמ"ש פסק: 'מתחם המשפחות' במירון יחולק באופן שוויוני

לאחר כארבע שנים – בית המשפט פסק בעתירה שהוגשה על ידי איש מירון, אהרון יקטר, בנוגע למתחם המשפחות סמוך לציון הרשב"י. על פי החלטת בית המשפט, המרכז הארצי יפרסם עוד במהלך השנה קריטריונים שוויוניים להקצאת השטח

ביהמ"ש פסק: 'מתחם המשפחות' במירון יחולק באופן שוויוני
שטח המשפחות במירון צילום: באדיבות המצלם

בית המשפט המחוזי בנצרת עילית, פסק ביום חמישי האחרון לטובת עסקן מירון הנודע, ארל'ה יקטר, בעתירה שהגיש לפני כארבע שנים.

בעתירתו ביקש יקטר מבית המשפט לכפות על המרכז הארצי לגבש ולפרסם קריטריונים שוויוניים להקצאת מקרקעי מדינה בשטח הסמוך למתחם הרשב"י במירון, הידוע בכינויו "מתחם המשפחות". בדרישה נטען כי יש לכפות על גורמי השליטה במירון לחלק את 'מתחם המשפחות' במירון באופן שוויוני, כך שכלל באי ההילולא בל"ג בעומר יוכלו ליהנות מהשטח

בעתירה שהוגשה על ידי עורך דין מעוז אופיר, ממשרד עורכי הדין 'בן צבי אופיר', נגד רשות מקרקעי ישראל – מחוז צפון, משטרת ישראל – מחוז צפון, המרכז הארצי למקומות הקדושים, הרב ישראל דרעי הממונה על המקומות הקדושים והרב שמואל רבינוביץ יו"ר וועדת החמישה, פסק בית המשפט לטובתו של יקטר וכפה על המרכז הארצי למקומות הקדושים לפרסם עוד במהלך השנה, לפני הילולת רבי שמעון בר יוחאי תשפ"א, קריטריונים שוויוניים להקצאת מקרקעין למשפחות בסמוך לציון הרשב"י במירון.

בנוסף, בקשת המרכז הארצי למקומות הקדושים שלא להגדיר מועד מדויק לפרסום הקריטריונים - נדחתה על ידי השופט דני צרפתי, שקבע שהקריטריונים יפורסמו עוד השנה ולפני ל"ג בעומר תשפ"א. גם הבקשה שלא לכלול בפסק הדין את קריטריון ה"שוויוניות" – נדחתה על ידי השופט, שקבע, כי הקריטריונים יכללו גם שוויוניות ויאושרו על ידי היועצת המשפטית של המשרד לשירותי דת.

השופט צרפתי ציין בפני נציגת הפרקליטות במהלך הדיון, כי על המדינה לפקח ולבקר על קיום התהליך וכי המדינה "אינה יכולה לשבת בצד". השופט הורה לעורכי הדין של המרכז הארצי למקומות קדושים להעביר ליקטר באופן אישי העתק של הקריטריונים שיגובשו תוך זמן סביר. "במידה ולא יגובשו קריטריונים או שתוכנם יהיה נוגד את כללי המנהל התקין או את ערך השוויוניות - תעמוד לעותר הזכות לחזור ולעתור לביהמ"ש לקבלת סעד מתאים", נכתב בפסק הדין.

עורך הדין מעוז אופיר מסר: "פסיקת ביהמ"ש המחוזי בנצרת מיום חמישי מביאה לסיומו מאבק ארוך שנים בהם ניסו גורמים שונים לגרום למשרד הדתות, למרכז למקומות קדושים ולרמ"י לפרסם קריטריונים שוויוניים להקצאת המקרקעין בסמוך לציון הרשב"י– ללא כל הצלחה. עד עתה זכה סקטור מוגדר ומצומצם ליהנות מהזכות לשימוש במשאב ציבורי מוגבל – מקרקעין הסמוכים לציון הרשב"י בימי היללות ל"ג בעומר - וזאת ללא כל קריטריונים, ללא שקיפות ותוך אפליה בוטה כלפי יתר הציבור המעוניין בכך. עם פסיקת ביהמ"ש מהיום, כאמור, מציאות זו אמורה להשתנות".

השטח המדובר במירון

ארלה יקטר ל"ג בעומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד