י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מבקשת סיוע מהאינטרפול

מדוע איראן הוציאה צו מעצר נגד הנשיא טראמפ?

דיווח: איראן הוציאה צו מעצר נגד נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בעקבות חיסולו בחודש ינואר האחרון של הגנרל הנערץ קאסם סולימאני. ברפובליקה השיעית פנו בעניין לאינטרפול בבקשה לסיוע במעצר

מדוע איראן הוציאה צו מעצר נגד הנשיא טראמפ?
נשיא איראן, חסן רוחאני צילום: צילום מסך

איראן הוציאה צו מעצר נגד נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, והיא מבקשת את עזרת האינטרפול במעצרו.

לטענת האיראנים, טראמפ עבר על החוק הבינלאומי לאחר שארה"ב חיסלה את הגנרל הטרוריסט קאסם סולימאני יחד עם עוד מספר מחבלים בינואר האחרון, ליד שדה התעופה הבינלאומי בבגדאד.

התובע של טהראן, עלי אלקאסימר, אמר היום (שני), כי טראמפ, יחד עם יותר משלושים אנשים נוספים, לקחו חלק בחיסול ב -3 בינואר של הגנרל קאסם סולימאני, והם "עומדים בפני אישומי רצח וטרור", כך דווח באל ג'זירה.

התובע לא הזכיר שמות נוספים מלבד טראמפ, אך הדגיש כי איראן תמשיך לרדוף את טראמפ עם התביעה גם לאחר סיום נשיאותו. ממשרד האינטרפול, היושב בליון, צרפת, לא הגיבו לבקשת תגובה.

התובע אמר כי איראן ביקשה להוציא "הודעה אדומה" נגד טראמפ והאחרים. הודעה זו היא החמורה ביותר שמנפיקה האינטרפול לצווי מעצר.

בדרך כלל ועל פי כללי הפרוטוקול, תחת הודעה אדומה, הרשויות במדינות מקיימות את המעצרים מטעם המדינה שביקשה זאת. אך ארגון האינטרפול לא יכול להכריח מדינות לעצור או להסגיר חשודים, אך יכול להגביל את נסיעות החשודים בין מדינות, או לעצור אותם אם הם בוחרים לצאת בכל זאת.

קאסם סולימאני איראן דונלד טראמפ אינטרפול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד