י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הלך אחר הרוב

כדורגלן העבר והגר"ד לאו דנו על לימוד גמרא עם הנוער החילוני

הרב שניר גואטה, מרצה ידוע וכדורגלן בעברו, עלה ללשכתו של הרב הראשי הגר"ד לאו שם הם דנו בדרך הנכונה להחדיר את אור התורה לנוער החילוני הלומד במדרשיות ברחבי הארץ • הרב הראשי חיזק את הרב גואטה וציין כי בזמנו אביו פעל רבות לחיזוק שמירת השבת בקרב שחקני הכדורגל • צפו

כדורגלן העבר והגר"ד לאו דנו על לימוד גמרא עם הנוער החילוני
הרב שניר גואטה אצל הרב לאו צילום: באדיבות המצלם

הרב שניר גואטה, מרצה ולשעבר שחקן כדורגל, הגיע ללשכתו של הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו לקבל את ברכת הדרך ולהתייעצות בסוגיות שונות בנושא המדרשיות בהם הוא מוסר שיעורים.

הרב הראשי חיזק את הרב גואטה על הקידוש השם שהוא זוכה להרבות ועל הפצת התורה שלו בקרב בני נוער מתחזקים, ופעילויותיו בארגון הידברות וסיפר כי לפני שנים רבות פעל אביו הגרי"מ לאו שליט"א שכיהן כרב הראשי לנתניה, בקרב שחקני הכדורגל בנתניה להעביר את משחקי הכדורגל משבת לאחד מימי החול.

צילום: אבנר בן גיאת

במהלך השיח סיפר הרב גואטה לרב הראשי כי הוא זוכר עד היום, שכשעשה לפני כמה שנים מבחן ברבנות הראשית בהלכות 'שמחות', נכנס הרב הראשי הגר"ד לאו ואמר לנבחנים לא ללמוד מספרי קיצורים, אלא ללמוד רק מהשולחן ערוך. מסר שאותו הוא זוכר ומיישם עד היום.

הרב שניר גואטה התייעץ עם הרב הראשי איזה ספרי לימוד כדאי ללמוד עם נערים מתחזקים במדרשיות בהם הוא מלמד. הרב הראשי השיב כי לימוד הגמרא הוא מרתק וחיוני במיוחד לנערים מתקרבים שיכולים למצוא את מתיקות התורה בלימוד הגמרא וזה מה שיקרב אותם ויחברם לתורה ומצוות.

הרב דוד לאו גואטה לימוד גמרא שבת שחקני כדורגל כדורגל בשבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד