י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
רק בן 28

האדמו"ר הצעיר שלמד בפוניבז' וגרודנא וכובש את הליכוד

בשנה האחרונה נראה יותר ויותר באירועים דווקא שאינם דתיים, כוכב צעיר בשמי המקובלים בישראל. בשבוע שעבר הוא נאם במחאה של 'אם תרצו' במוזיאון תל אביב ועשה 'מי שבירך' לראש הממשלה ורעייתו. 'בחדרי חרדים' התחקה אחר האדמו"ר הצעיר רבי דוד אלעזר מלול בן ה-28 ומגיש הצצה לדמותו 

האדמו"ר הצעיר שלמד בפוניבז' וגרודנא וכובש את הליכוד
הרב מלול עם השר אמיר אוחנה צילום: באדיבות המצלם

למחאה שהתקיימה בשבוע שעבר ביום רביעי ברחבת מוזיאון תל אביב, הגיעו מאות מצביעי ימין להפגין נגד מה שהם מכנים הדיקטטורה של בג"ץ. במהלכה נאמו שורת אנשי ימין בולטים שהלהיבו את המוחים. העצרת, שלוותה ואורגנה על ידי תנועת 'אם תרצו' ביקשה להשמיע את זעקת העם נגד שלטון הפקידים של בג"ץ. על פי המארגנים, בג"ץ שם עצמו כמחוקק עליון משל היה דיקטטור המנהל את מדינת ישראל ככל העולה על רוחו וזאת תוך ייתור תפקידם של נבחרי הציבור.

בין שורת הפוליטיקאים וחברי הכנסת כיום ולשעבר שנשאו נאומים חוצבים, הופיע יהודי חרדי ספרדי, עטוף בטלית שנשא דברי חיזוק לרגל ראש חודש תמוז לצד תפילה קצרה שנשא כנגד 'רודפיו' של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הוא קיבל עם הציבור עול מלכות שמים ותקע בשופרות ועורר את הציבור כי כעת הוא זמן של עת רצון.

מתברר כי מדובר במקובל צעיר ורווק שגדל וצמח בישיבות הליטאיות ומתגורר בתוככי בני ברק ורבים מבכירי הליכוד משחרים לפתחו ונקרא בישראל האדמו"ר המקובל רבי דוד אלעזר מלול.

'בחדרי חרדים' התחקה אחר הרב דוד אלעזר מלול רק בן 28 ומגיש פרופיל מקיף לדמותו.

הוא מצאצאיו של רבי יוסף מלול זיע"א שהיה מזקני רבני מרוקו, אמו הרבנית רחל מתגוררת בבני ברק, היא בתו של סבו המקובל רבי דוד מלול זיע"א, המכונה 'המלאך', שחיבר כ-100 ספרים, רובם בקבלה ותורת הסוד שלא יצאו לאור כלל רק 22 ספרים על התורה, בהם חיזק גם את צאן מרעיתו בנוסף לביאורים הגבוהים שהיו שם.

בתפילה עם חיילים בכותל 

בבחרותו למד בישיבת פוניבז', היה שומע את השיעורים היומיים במשך שנים ארוכות מראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין. אף בבין הזמנים היה בא לשמוע את השיעורים בבית ראש הישיבה, אותם היה כותב, לדברי מקורביו, עד היום החוברות אצלו עליהם עובר הרבה מאוד.

בשנות בחרותו למד גם בישיבת גרודנא בבאר יעקב, שם היה ה'משיב' של הישיבה, הוא החזיק את בית המדרש באופן שהרבה בחורים היו חייבים לו את חייהם הרוחניים, פשוטו כמשמעו, הוא אף היה מוסר שיעורים חבורות כל ליל שבת באופן פרטי לקרוב למניין בחירי הישיבה, עד כדי שהיתה תחרות מי יזכה להיכנס לשיעורים הללו.

"כמובן שהיה קריטריונים מיוחדים להיכנס לשיעורים אלו", מספר אחד מחבריו לספסל הלימודים ל'בחדרי חרדים'; "פעם אחת הכניס בחור שרחוק מלהתקרב להגדרה של בחירי הישיבה בטח לא בקריטריונים אפילו מהשוליים של הישיבה שבקושי היה פותח דף גמרא והיה הדבר להלם מוחלט בישיבה כששאלו אותו, ענה ימים יגידו".

"אפשר לומר שתוך תקופה של קרוב לשנתיים, הספיק אותו בחור מסכתות שלמות למעלה מחצי ש"ס עד שנהפך בעצמו לאחד מבחירי הישיבה".  תלמידי הישיבה דאז מספרים כי היה לומד במשך שנים רבות בבית המדרש 24/7 ללא שראה מיטה כלל מתוך צומות סיגופים ותעניות מדי יום ביומו.

פרסומים על הרב ותמונות עם רבנים ובכירי הליכוד

לדברי מקורביו בגלל זה סובל הרב ייסורים קשים מאוד ברגליים, שעליהם אומר הרב מלול כי הם ככפרה על עם ישראל כמובא בספרי המקובלים שזה הולך על היצר הרע, שאדם יכול לבטל מליבו את כל התאוות הגשמיות והחומריות באופן שהעולם הזה לא ידבר אליו כלל וכל מה שיעניין אותו זה הידבקות רוחנית באור אין סוף ובשמות הויה שעל ידי זה יהודי מושך קדושה על גופו ובז לחומר וליצר הרע.

בלילות בישיבה היה מתעסק בתיקון חצות ומתאבל על צער השכינה עד כדי דמעות. הרבה פעמים היו נכנסים לחדר אותו ייחדה לו הישיבה בהוראת ראש הישיבה הגאון רבי יצחק הקר, שהכיר בנכס הרוחני הנמצא בישיבתם בשביל תיקון חצות, לאחר ניסיונות התנגדות מצד גורם אשר חשב שזה לא לרוח הישיבה.

אחד מתלמידיו מספר, האדמו"ר היה עושה קידוש הרבה פעמים בליל שבת בשעה 3 לפנות בוקר, אחרי שהתפלל ולמד במשך כמה ימים רצוף יחד עם תלמידיו שהיו מחכים לרגע זה בכיליון עיניים עם עריכת השולחן, הוא היה עורך כעין טיש קטן עם דברי תורה, חידושים בש"ס ובאגדה, עם ניגוני שבת בפרט של האדמו"ר רבי אהרן הגדול מקרלין זיע"א שעל זה התבטא המקובל הצעיר "בכח מנגינה זו להחזיר יהודים בתשובה".

לפעמים אפשר לומר שבמשך שבוע שלם הוא לא עצם את עיניו יותר מכמה שעות ספורות, אולי שש שעות, כך על פי תלמידיו הרב יעקב עשור והרב יעקב פורייס שהחליטו לבדוק מקרוב עניין זה.

בדרשותיו מרבה לספר על סבו המלאך זיע"א, איתו למד בחברותא האביר יעקב אבוחצירא זיע"א, בנו של האביר יעקב אבוחצירא זיע"א היה מתארח אצלו באופן קבוע והיה מספר עניין זה לרבים עד כמה החזיק ממנו האביר יעקב זיע"א, בנו של המלאך המלומד בניסים המקובל האדמו"ר רבי דוד מלול זיע"א היה לומד בחברותא עם בבא סאלי זיע"א אותו בבא סאלי כיבד מאוד וכן בנו ה'בבא מאיר' זיע"א היה עמו בקשרים הדוקים עד למאוד בשבת האחרונה לפני שנפטר הבבא מאיר זיע"א אמר הסבא קדישא המלאך זיע"א לחסידיו כשפניו מלאות בצער רב נשבה ארון הקודש ניסיתי לבטל קשה מאוד מאוד עדיין מנסים שאלו אותו מה הכוונה ולא ענה רק כשעלה בסערה השמימה הבינו למה התכוון כששאלו אותו אם התכוון לזה שתק והנהן קלות בראשו והמשיך ללמוד כאילו לא אמר כלום ושאל אותם מה אתם לא רואים לבד משום שאצלו זה היה דברים פשוטים וקלים.

בהיותו קשור למושבה באר יעקב שם למד בישיבת גרודנא בבחרותו ושם מתגורר כיום, האדמו"ר הרווק משמש כרב בית כנסת יוצאי פולין (בעברו היה אשכנזי מ.ו.) בבאר יעקב, בו הוא מוסר שיעורים מדי יום ביומו וכן רב בית הכנסת של מלון גולדן טאואר אשקלון, לצד עוד מקומות ברחבי הארץ. 

בכל חמישי מוסר שיעור באולם של חוות גן עדן בבאר יעקב, שם יש חוות סוסים גדולה, פעם אחת כשיצא מהשיעור ראה שבאו בחורי ישיבות בליל שישי לרכב על הסוסים והיה חסר להם סכום מסוים, הוא דיבר עם בעל החווה על העניין של חשיבות לימוד התורה שעל זה מתקיים העולם וממיתים עצמם באוהלה של תורה, קיבל על עצמו את הדברים ומאז החליטו בהנהלת המקום לעשות מחיר מיוחד לבחורי ישיבות.

יש הרבה ערבים מוסלמים ודרוזים שבאים אליו לברכה. כששואלים את הרב מלול מה לו ולהם? עונה שנפעם כל פעם מחדש לראות את האמונה התמימה שלהם בצדיקים, עוד אומר "כשבא אלי אדם לברכה אני לא מסתכל בציציות שלו ולא בודק את מעשיו אלא עושה את שליחותי עלי אדמות, לברך בכוח אבותי הקדושים ללא הבדל גזע דת ומין, הקב"ה הביא את כולם לעולם כדי שנחיה כולנו יחד באופן שנרבה כבוד שמים ונעשה טוב אחד לשני ועל זה הפסוק אומר לא מצאתי כלי מחזיק ברכה לישראל אלא השלום".

בציון של סבו המלאך

לרב מלול יש גם ראש לשכה לענייני ערבים, מוסלמי ששמו אבו אליזן. הוא חסיד של הרב אשר פועל להרבות שלום אחווה וביטחון בין האומות בארץ ובעולם. הרב נצפה בקרב בכירי הליכוד ביניהם השר לביטחון פנים אמיר אוחנה שהרב אף מניח לו תפילין, כך גם השרה מירי רגב והשרה גילה גמליאל.

אחד ממקורבי הרב סיפר ל'בחדרי חרדים' כי שרים וח"כים בממשלה מתייעצים איתו בעניינים ביטחוניים חסויים מאוד, על זה מייעץ להם כידוע שניחן בראיה רוחנית לטווח ארוך מאוד, כך גם בעניינים רוחניים חלקם אף שומרים שבת שלמה או חלקית בזכותו ומדליקים נר שבועי למלאך רבי אלכסנדר זיסקינד ולסבא קדישא המלאך זיע"א.

ל'בחדרי חרדים' נודע עוד כי הרב מלול, אף מוסר מידי יום שישי שיעור פרטי בפרשת השבוע דרך טלפון לשר אמיר אוחנה.

סבו המלאך טמון באוהל בנתיבות, לשם מגיע הרב מלול בעיקר בערב ראש חודש לתפילה בציון של המלאך זיע"א, פעם אחת מספרים כי יצא מים מהקבר בזרם חזק מאוד לדבריהם זה היה כמה פעמים כאות משמים שהתפילה התקבלה לזוג בגיל 50 שהרופאים אמרו להם שלא יהיה ילדים כלל ולאחר קרוב לשנה זכו לזוג תאומים.

מניח תפילין בלאומיאדה לשר אמיר אוחנה

המקובל דוד אלעזר מלול הליכוד באר יעקב ישיבת גרודנא באר יעקב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 59 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד