י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הקרבות הפוליטיים בממשלה

השר מ'הליכוד': "אם ינסו לגרור אותנו לבחירות, ברור מי ינצח"

השר זאב אלקין הגיב בראיון ל-103 לתוצאות הסקר שבו הליכוד מקבל 38 מנדטים • וגם: התייחס להחלת הריבונות הצפויה: "כדאי שנתחיל להתקדם במימוש השאיפות שלנו"

השר מ'הליכוד': "אם ינסו לגרור אותנו לבחירות, ברור מי ינצח"
במליאת הכנסת צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

בעוד כיומיים יגיע התאריך המיוחל לתחילת מהלך הסיפוח והחלת הריבונות, צעד שעשוי לשנות את המפה המדינית ולהוביל להתחממות באזור. על פי הפרסומים, יבצע ראש הממשלה בנימין נתניהו סיפוח סמלי כחלק מהתהליך, סיפוח שלא יהפוך אף פלסטיני לתושב מדינת ישראל ולא ישנה את המצב הקיים בשטח.

השר להשכלה הגבוהה, למשאבי המים וחבר הכנסת מטעם מפלגת הליכוד זאב אלקין שוחח עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103fm והביע את דעתו על החלת הריבונות הצפויה: "אנחנו נבצע את הסיפוח במידה ואנחנו יכולים, זה תלוי על פי ההסכם הקואליציוני בהסכמה האמריקנית. אם האמריקנים יחליטו לשנות את עמדתם ולא יתנו את ההסכמה להחלת הריבונות, אז ידינו כבולות, ההסכם מאוד ברור. היה פרסום רשמי של האמריקנים, על כך שהם מקיימים התייעצויות בנושא, ואתמול הייתה פה משלחת של גורמים אמריקניים. הבית הלבן צריך לקבל החלטה. יש פה חלון הזדמנויות צר מבחינה מדינית להחלת הריבונות, וצריך לעשות הכל כדי לקדם כמה שיותר ריבונות מהר ככל האפשר. כל תהליך החלת ריבונות, גם אם זה בסוף לא יהיה כל מה שרצינו וכל מה שטראמפ דיבר עליו, זה עדיף מכלום. כדאי שנתחיל להתקדם במימוש שאיפותינו". 

על הסרטון שפרסם אתמול (ראשון) ארגון יוזמת ז'נבה בכיכובו של של דב נבון המחופש לדרדס הקורא לבטל את תוכנית הסיפוח כי זה יוביל למתקפות טרור, אמר אלקין כי: "הייתי אומר שבדרך כלל מתנות של אנשים שמובילים את יוזמת ז'נבה יתפוצצו לנו בפנים, לצערי פשוטו כמשמעו ולא כאלגוריה. כך היה בהסכמי אוסלו, וכך היה בניסיון ליישם את החזון של הסכם ז'נבה בתהליך של אהוד ברק שנגמר באינתיפאדה השנייה. טרור מנסה להכות בנו כל הזמן, רק התדירות משתנה". 

בהמשך דבריו אף הוסיף: "כמעט כל שנה אני שומע אזהרות מהסוג הזה והתירוץ כל הזמן משתנה. לכן כנראה שצריך להגיד את האמת: יש פה אויב שרוצה להכות בנו, התירוצים השתנו. היכולת שלנו להגן על עצמנו תלויה ביכולת שלנו להתמודד עם האויב, השאלה כמה ניכנע לו". 

השר אלקין. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נוכח חילוקי הדעות הרבים שעלו לכותרות לאחרונה בין השב"כ לצה"ל ולמוסד, אמר השר אלקין בביקורת: "כבר הרבה שנים שלושת המוסדות האלה חלוקים אחד בשני, וזה טבעי, ככה זה צריך להיות, כל אחד צריך להציג את עמדתו ובסוף הדרג המדיני צריך לקבל החלטה מתוך שקלול כלל העמדות. טוב שהם לא פוחדים להגיד את עמדתם כל אחד לפי מה שהוא מאמין ולתת את כל הכלים לדרג המדיני". 

אני לא מציע לאף אחד להשתעשע ברעיון הבחירות הרביעיות

אמש (ראשון) פורסמו ב'חדשות 13' תוצאות סקר המנדטים שנערך בערוץ, לפיו זכתה הליכוד ל-38 מנדטים לעומת 40 המנדטים להם זכתה בסקרים שנערכו ערב הבחירות השלישיות. אלקין התייחס לתוצאות הסקר: "הייתי בשמחה מחליף את הנתון שיש לנו היום בנתון הסקר של אתמול והיינו מקבלים עוד שני חברי כנסת, אך יש פה עליות וירידות באופן טבעי, אנחנו מפלגת שלטון ויש מישהו שלא לגמרי מרוצה מהמהלכים. סך הכל בשביל מפלגת שלטון זאת תוצאה יפה מאוד. על פי התוצאות אתמול, אף מפלגה לא מתקרבת למנדטים של הליכוד", והוסיף כי: "כשמסתכל על הסקרים האלה, אם מישהו ינסה לגרור אותנו לבחירות ברור מי ינצח, אני לא מציע לאף אחד להשתעשע ברעיון הזה. נהגנו באחריות בתקופה זו של ההתמודדות עם משבר הקורונה וסיכויי החלת הריבונות, כך שלא נכון היה להוביל את מדינת ישראל לבחירות. זאת ההחלטה שקיבלנו, בעיניי זאת החלטה נכונה". 

בסוף השיחה, הביע השר אלקין את דעתו על ההחלטה לקיים את בחינות הסמסטר באוניברסיטאות ובמכללות באופן מקוון, חרף רצונם של מוסדות הלימוד: "כשמשרד הבריאות הסתכל על נתוני התחלואה הקודמים, הם אמרו שאפשר לקיים בחינות פרונטליות. גיביתי את זה גם כשלא כל הסטודנטים אהבו את זה. ברגע שבסוף השבוע משרד הבריאות שינה את עמדתו, נקבע שמרגע זה והלאה בחינות פרונטליות יהיו סיכון לבריאותם ולחייהם של הסטודנטים והמרצים. אני חד משמעית מגבה את עמדת משרד הבריאות". 

האם הבחינות הביתיות עלולות לפגום קשות בטוהר הבחינות? אלקין השיב: "אפשר למצוא שדרכים שזה לא יקרה, ואם כך עושות כל האוניברסיטאות המובילות, אז גם אצלנו יכולים ללמוד לעשות את זה. זה לא פשוט, אבל אם זה מה שהנחה משרד הבריאות כדי לשמור על החיים של הסטודנטים והמרצים אז נדע לעמוד בזה. לא יכול להיות שיופעל עליי לחץ לפעול בניגוד לעמדה המקצועית של אנשי משרד הבריאות רק בגלל הנוחות של האוניברסיטאות".

עריכה: מיכל קדוש, 103FM
תכנית המאה זאב אלקין בחירות מוקדמות רדיו 103 FM

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד