י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
פיקוח נפש

לקויי בטיחות חמורים: 40 אתרי עבודה בירושלים נסגרו

במסגרת מבצע אכיפה של משרד העבודה בירושלים, נבדקו 75 אתרים, 40 מהם נסגרו בצווי בטיחות מלאים וחלקיים. מפקחי הבטיחות הטילו צווים המורים להפסיק את העבודה במקום עד לתיקון הליקויים בהם

לקויי בטיחות חמורים: 40 אתרי עבודה בירושלים נסגרו
אתר בנייה. אילוסטרציה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

מינהל הבטיחות בזרוע העבודה, במשרד העבודה והרווחה קיים בשבוע החולף מבצע אכיפה נרחב על ידי מפקחי מהבטיחות באתרי הבנייה השונים בעיר ירושלים. מתוך 75 אתרים שנבדקו, 40 מהם נסגרו בצווי בטיחות מלאים וחלקיים. מפקחי הבטיחות הטילו צווים המורים להפסיק את העבודה במקום עד לתיקון הליקויים.

באתרים אלו נמצאו ליקויי בטיחות רבים המסכנים את העובדים ואף עוברי אורח, ביניהם: גידורים חסרים, פיגומים לא תקינים, לוחות חשמל מסוכנים, ציוד מגן אישי חסר, מנהל עבודה ועוזר בטיחות שאינם נוכחים, בדיקה של מכונות הרמה וליקויי חשמל ועוד. מפקחי הבטיחות הטילו עיצומים כספיים על הקבלנים המפרים בגובה של עשרות אלפי ₪.

כחלק מהתנאים להסרת צווי הפסקת העבודה ולחזרה לעבודה שוטפת, נדרשו הקבלנים במינוי ממונה בטיחות בהיקפי משרה משתנים בהתאם לחומרת הליקויים והיקף הבנייה. זאת על מנת לסייע למבצע הבנייה ולמנהל העבודה באתרים בהם רמת הבטיחות טעונה שיפור, להסדרת ניהול הבטיחות באתר ברמה נאותה וכדי להבטיח ולעמוד על הסדרי בטיחות הולמים.

חזי שוורצמן, ראש מינהל הבטיחות ומפקח עבודה ראשי במשרד העבודה והרווחה מסר כי: "תוצאות המבצע מוכיחים פעם נוספת שהבטיחות אינה קודמת לכל ברוב האתרים, מינהל הבטיחות בראשותי ימשיך באכיפה בלתי מתפשרת כדי לשמור על חיי הפועלים, אני קורא לקבלנים, היזמים ומנהלי העבודה- שלבו ידיים איתנו במאבק על הבטיחות באתרי הבנייה".

לאור מצב הבטיחות בחלק מהאתרים זומנו בעלי תפקידים באתרי הבנייה שנבדקו, לבירור בפני הנהלת מינהל הבטיחות בזרוע העבודה לצורך מתן הסברים. בנוסף נשלחה אל מנהלי העבודה אפשרות למתן זכות טיעון לפני החלטה על פעולות מינהליות כגון: השעייה או פסילה מתפקידם.

הפסקת עבודה אתרי בנייה מפקחי בנייה מפגעי בטיחות ליקויי בטיחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד