י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
תיעוד חדש

סערת מעצר החרדי בן ה-14 > המשטרה: "פרסום שקרי" | בן גביר: "הם בלחץ"

משפחת אפשטיין, שכרה את שירותיו של עו"ד איתמר בן גביר בכדי לתבוע את המשטרה על מעצר השווא של בנם הקטין בן ה-14. המשטרה מפרסמת את גרסתה למקרה כולל תיעוד חדש ממצלמות המשטרה  המוצבות באזור | בן גביר: "הגיע הזמן שבמשטרת ירושלים יקחו אחריות על טעויות במקום להשתמש בכלל הידוע ההגנה הכי טובה היא ההתקפה בודאי לא נגד קטין"

סערת מעצר החרדי בן ה-14 > המשטרה: "פרסום שקרי" | בן גביר: "הם בלחץ"
הנער ידידיה אפשטיין צילום: באדיבות המצלם

סערת מעצרו של הבחור ידידיה אפשטיין בן ה-14. עורך הדין איתמר בן גביר ייצג את הקטין החרדי ויגיש תביעת ענק נגד המשטרה בעניינו. המשפחה שכרה את שירותי עורך הדין שמתמחה בין היתר בתביעות נגד המשטרה.

בן גביר אומר הערב (שני) בתגובה לסרטון שהודלף ממשטרת ירושלים ומתפרסם בשעה האחרונה: "אני מבין שהמשטרה בלחץ, אולם שום סרטון ערוך שהמשטרה מוציאה מחדרי החקירות בניגוד לחוק, ותדרוך נגד קטין בניגוד לחוק הנוער. לא יכול להסביר את העובדה מדוע הקטין לא נכלא בבית מעצר לנוער, מדוע נאלץ לישון על ספסל, מדוע נאזק - גם אם לטענת המשטרה הוא נאזק לחמש שעות "בלבד" - הגיע הזמן שבמשטרת ירושלים יקחו אחריות על טעויות במקום להשתמש בכלל הידוע ההגנה הכי טובה היא ההתקפה בודאי לא נגד קטין."

התיעוד החדש שמפרסמת המשטרה

דבריו של בן גביר מגיעים לאחר שדוברות משטרת ירושלים פרסמה הודעה חריפה נגד כלי התקשורתי.

בהודעת המשטרה הארוכה והחריפה נכתב: "בהמשך לפרסומים שגויים ופניות כתבים אודות מעצרו של קטין בעיר העתיקה בירושלים בסופ"ש האחרון, ביממה האחרונה מתוארים בכלי התקשורת באופן מעוות, מגמתי ושקרי נסיבות ופרטי מעצרו של קטין ביום חמישי האחרון בירושלים וראוי להעמיד דברים על דיוקם ולתאר את פרטי האירוע כפי שהיו במלואם".

וזו גרסת המשטרה

ביום חמישי האחרון מעט אחרי השעה 23:00 התקבלו דיווחים שונים על קבוצת צעירים שמקימים רעש, דופקים על דלתות, מקללים ועושים פרובוקציות תוך התגרות באוכלוסייה המקומית בעיר העתיקה. שוטרים שהגיעו למקום התבקשו מהם להתפנות מהאזור ולחדול מהקמת הרעש והפרת הסדר הציבורי. כפי שניתן לראות בתיעוד המצורף, בשלב מסוים הקטין וחבריו החליטו להתיישב על הרצפה וסירבו להישמע להוראות השוטרים. למרות שניתן להם זמן סביר להתפנות, חלקם המשיכו בביצוע פרובוקציה והפרת הסדר במקום.

בשלב מסוים הקטין דחף שוטרים והמשיך לסרב להוראותיהם, תוך שהצעירים שהיו במקום צעקו לעבר השוטרים קריאות גנאי וקללות נאצה שונות. אז החליטו השוטרים לעכב שלושה מעורבים בהם החשוד לחקירה במשטרה בגין הפרת הסדר הציבורי וסירוב להוראותיהם. מתוך שלושת המעורבים, החשוד בן ה-14.5 התנהג באופן פרובוקטיבי וניסה להכשיל את העיכוב בכל מהלכו תוך סירוב להישמע להוראות השוטרים ולכן נעצר. כשהחל לצלוע לפתע אף הוצע לו טיפול רפואי ותחילה סירב לו.

בניגוד מוחלט לטענות שהושמעו בכל כלי התקשורת השונים וכפי שניתן לראות בתיעוד מתחנת המשטרה בה שהה, הקטין לא היה אזוק כמעט בכלל בכל משך שהייתו בתחנה לא בידיו ולא ברגליו. בחצות הלילה, זמן קצר אחרי שהובא לתחנה ובטרם נחקר יצרה המשטרה קשר עם אביו ועדכנה אותו על שארע, אולם האב טרח מסיבותיו שלו שלא להגיע. בפעם השנייה שניסו ליצור אתו קשר אפילו לא טרח לענות לחוקרי המשטרה.

במקביל לאור טענות שהשמיע, המשטרה זימנה למקום את מד"א בכדי שיעניקו לו טיפול רפואי לאור טענותיו, אולם משום מה הקטין בחר שלא להתפנות לקבל טיפול רפואי בעת שהגיע צוות מד"א למקום.

בניגוד מוחלט לטענות מופרכות שהושמעו, בתחנת המשטרה לא בוצע שימוש בכוח כלפי הקטין, אלא להיפך. השוטרים שמרו עליו כשהוא ללא אזיקים, נתנו לו אוכל ושתייה ודאגו לצרכיו.

עוד בניגוד לנטען, בטרם חקירתו התייעץ עם עורך הדין ונשמרו כל זכויותיו כדין. במהלך הלילה זיהה אחד השוטרים את החשוד בתחנה כשהוא הולך לפתע באופן רגיל ללא צליעה, וכשהשוטר פנה אליו וכשהבין החשוד שראו אותו - החשוד חזר ללכת בצליעה. בשעות בוקר, כפי שניתן לראות בסוף הסרטון, שוטרת מג"ב נכנסה לחדר בו שהה והביאה לו מזון ושתיה.

לאחר שנחקר, נלקח החשוד לבית משפט ושוחרר בתנאים מגבילים, והחקירה בעניינו נמשכת. לצערנו כוחות המשטרה נדרשים לעיתים קרובות לטפל בפרובוקציות פסולות והתפרעויות מעין אלו באזור, חלקם במעורבות של קטינים המנסים להתגרות ולהפר את הסדר בדרכים שונות. חרף שקרים וחצאי אמיתות שהושמעו כלפי השוטרים, נמשיך לאכוף את החוק בשוויוניות, לשמור על הסדר הציבורי ולפעול כלפי מי שיפר אותו ברגל גסה, ולצד זאת לשמור על זכויותיהם וכבודם של עצורים או חשודים בפלילים, קטינים או בגירים.

לסיפור המלא שדווח אמש ב'בחדרי חרדים'.

ידידיה אפשטיין מעצר קטין איתמר בן גביר משטרת ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד