י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
לא מתייאשים

בהצעת אי אמון: בנט התפרץ על אדלשטיין • צפו

באופוזיציה עושים את מלאכתם נאמנה וממשיכים מידי יום שני להניח הצעות אי אמון בממשלה על נושאים שונים, כגון הקורונה והסיפוח. במהלך תשובת השר אדלשטיין להצעת אי אמון של סיעת 'ימינה' על הטיפול בקורונה, התפרץ נפתלי בנט לעברו ותקף את התנהלות משרדו • צפו

בהצעת אי אמון: בנט התפרץ על אדלשטיין • צפו
נפתלי בנט / יולי אדלשטיין צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

כמדי שבוע בשבוע, הגישו סיעות האופוזיציה הצעות אי אמון בממשלה, אולם מליאת הכנסת דחתה את כל ההצעות.

ההצעה "ההסתה והאפליה נגד החברה הערבית" שהניחה 'הרשימה המשותפת' נדחתה ברוב של 25 תומכים מול 58 מתנגדים ונמנע אחד.

ההצעה "מחדל הממשלה בטיפול בקורונה" שהגישו 'ימינה' ו'ישראל ביתנו', נדחתה ברוב של 30 תומכים מול 58 מתנגדים.

ההצעה "ממשלת ישראל מקדמת סיפוח שטחים שיוביל לאפרטהייד" של 'מרצ' נדחתה ברוב של 18 תומכים מול 60 מתנגדים ונמנע אחד.

במהלך הדיון נרשמו התפרצויות מצידו של ח"כ נפתלי בנט לנאומו של שר הבריאות יולי אדלשטיין, שעלה להשיב להצעת אי אמון שהגישה סיעתו 'ימינה', כשתוך כדי התשובה יצא בנט מהמליאה. יו"ר הכנסת יריב לוין ביקר את התנהגותו של יו"ר 'ימינה' שתקף ולא נשאר להאזין לתשובת השר כמקובל ואמר כי זו "התנהגות לא ראויה ולא מכובדת". הוא אף המליץ לשר לרדת ולא להמשיך את תשובתו, אך אדלשטיין בחר להשמיע את דבריו לשאר חברי הכנסת שנכחו במליאה.

ח"כ תמר זנדברג, יו"ר סיעת 'מרצ' בכנסת אמרה בדיון כי "אנחנו רואים כאן אובססיה מוזרה, דהרה בלתי מוסברת אל עבר צעד פוליטי מסוכן, היסטורי ודרמטי לרעה בנזק שהוא יגרום, צעד שיהפוך את ישראל למדינת אפרטהייד מצורעת בעולם, יאיים ויחריב את הזהות הדמוקרטית שאנחנו כל כך מתגאים בה וכל כך עמלים לשמור עליה, שיעמיד אותנו בשורה אחת באמת עם מדינות פושעות ברחבי העולם שאנחנו לא רוצים להידמות אליהן, יכניס אותנו לטלטלה, לחוסר יציבות ביטחוני, דמוקרטי, דיפלומטי, אזורי, עולמי, בין-לאומי, שהציבור הישראלי לא מעוניין בו. מה קרה פתאום? האם זה קשור לעובדה שראש הממשלה נתניהו נאשם בשוחד ועומד מול שלושה כתבי אישום וכבר לא עתיד המדינה לנגד עיניו?".

השר המקשר בין הכנסת לממשלה דוד אמסלם, השיב להצעת אי אמון של 'מרצ' ואמר כי "כל שבוע מעלים את אותה הצעה רק דובר אחר. בשבוע שעבר זה עלה על ידי אחמד טיבי, הרשימה המשותפת והגברת היבה יזבק. אז הסתכלתי ועברתי מי בעצם תמך בהצעה, אתם לא תאמינו: יאיר לפיד, מיקי לוי, סגלוביץ'. אני את הרשימה המשותפת מבין. איך אמר שבוע שעבר חבר הכנסת עסאקלה, שהם רוצים שכל הפליטים יבואו פה למדינת ישראל. זו העמדה שלו, על זה הוא חי וזה בסדר. זה הציבור שלו ואותו אני לפחות מבין בתפיסת העולם. אבל אתם, יש עתיד, אתם לא מתביישים?".

הצעת אי אמון יולי אדלשטיין נפתלי בנט קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד