י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"היה ויכוח בבית"

ההכרעה המפתיעה של ראש הישיבה לחתן בר המצווה

חתן בר מצווה שהוריו חששו כי יחלה בחיידר או בבית הכנסת סמוך לחגיגת בר המצווה, שאלו את ראש הישיבה הגרמ"ה הירש האם למנוע ממנו יציאה מהבית שבועיים לפני, מחשש שיידבק. הוראתו היתה הפתיעה 

ההכרעה המפתיעה של ראש הישיבה לחתן בר המצווה
הגרמ"ה הירש בשיחת חיזוק בישיבת כנסת יחזקאל צילום: שוקי לרר

ההכרעה של ראש הישיבה: לבטל תלמוד תורה ותפילה במניין בשביל חגיגת בר מצווה. הרב דוד פרץ שבנו אמור לחגוג בר מצווה מיד אחרי תשעה באב מספר כי "עלה אצלנו פחד, שמא חלילה יצטרך להיכנס לבידוד בגלל החיידר, או הבית כנסת. מה שקורה כעת בכל הארץ שכל יום נסגרת כיתה או בית ספר בגלל ילד שחלה ל"ע".

"היה ויכוח בבית", מספר הרב פרץ "האם לחשוש מזה ולא לשלוח אותו לחיידר משבועיים לפני הבר מצווה וכן שלא יתפלל במניין למרות שרק כעת התחיל להניח תפילין, או ששומר פתאים ה' והרי הולכים עם מסכות ושמים אלכוג'ל וכו', ואין לחשוש ומשום כך לבטלו מלימוד תורה בת"ת ושלא יתפלל במנין".

"החלטנו לשלוח את הספק בפקס לראש הישיבה הגאון משה הלל הירש ראש ישיבת סלבודקה".

אמש (ראשון) בשעה 11 בלילה, הטלפון מצלצל ועל הקו ר' משה הלל שאומר: "ראיתי את המכתב ששלחת לי ואני חושב שהיא צודקת ושבועיים לפני הבר מצווה שלא ילך לתלמוד תורה וכן שלא יכנס לבית כנסת בשופו"א".

שאלנו; "אבל הרב, ככה לבטל אותו מלימוד תורה שבועיים, ומהניסיון שלי יהיה קשה ללמוד איתו בבית ולהעמיד לו סדר יום כמו שצריך? הקשיתי...".

ראש הישבה ענה: "אם אתה חושב על הרוחניות של הבן שלך, דע לך שאם חלילה יקרה לו משהו והחגיגה תצטרך להתבטל או להשתנות, העוגמת נפש שתהיה לילד, תגבה מחיר רוחני גדול הרבה יותר, אם תשמע לי... בשום פנים לא לשלוח לחיידר ושלא יכנס לבית כנסת".

"אני משתף כי אני חושב שיהיה בזה תועלת לחברים", סיכם הרב פרץ.

רבי משה הלל הירש קורונה חתן בר מצווה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד