ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
כל מה שרציתם לדעת

נכנסתם לבידוד? הרופאה עושה לכם סדר

יציאה לבידוד בגלל קירבה לחולה מאומת לקורונה מעלה לא מעט שאלות לאלו הנדרשים לבידוד • ד"ר מיכל שטיין, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות במרכז הרפואי הלל יפה, עונה על שאלות נפוצות באשר ליציאה לבידוד

נכנסתם לבידוד? הרופאה עושה לכם סדר
נוסעי ספינת הקורונה מובלים לבידוד צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

רק לאחרונה ציין ארגון הבריאות העולמי כי הבידוד היא השיטה הטובה ביותר לקטוע את שרשרת ההדבקה בנגיף קורונה. לצד זה, ולאור העלייה בתחלואה, ישנם אנשים הנדרשים לצאת לבידוד בשל קרבה לחולה מאומת לקורונה.

ד"ר מיכל שטיין, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות של המרכז הרפואי הלל יפה, עונה על השאלות השכיחות הנשאלות באשר לתקופת הבידוד.

1. כיצד מחושב זמן הבידוד? – זמן הבידוד הינו 14 יום מיום החשיפה. מכיוון שברוב המקרים, הדגירה של נגיף קורונה היא עד 14 יום.

2. מה הכוונה "בידוד"? - ישנם כללים מאוד ברורים לעניין הבידוד, שנקבעו על ידי משרד הבריאות ומצוינים בבירור באתר האינטרנט של המשרד. עיקרם - מניעת שרשרת ההדבקה. בראש ובראשונה, כמובן - אין לצאת מהבית ואין לקבל אורחים בבית. גם אם אתם "רק" בבידוד ולא חולים, הרי שיש להקפיד עליהם.

3. אמרו לי לצאת לבידוד כי הייתי בקרבת חולה מאומת, מה המשמעות לגבי בני ביתי? -במידה שניתן ליצור תנאי בידוד לאחד מבני הבית, כולל שירותים נפרדים, אוכל בנפרד, כביסה נפרדת וכדו' – שאר בני הבית יכולים לנהוג בשגרה. במידה שלא קיימת אפשרות כזו, הרי ששאר בני הבית צריכים להיות בבידוד- לכל תקופת הבידוד. לדוגמא: במקרה של ילד צעיר שנדרש להיות בבידוד עקב חשיפה לחולה מאומת בגן או בבית הספר, הרי שההורה המטפל "נכנס" לבידוד יחד איתו, וכמוהו גם שאר דרי הבית.

4. יצאתי לבידוד ולא הופיעו לי סימפטומים, האם לפחות יכולים לבוא לבקר אותי? - התשובה היא חד משמעית - לא. זמן הדגירה של נגיף קורונה נע בין יום אחד ל- 14 יום. ניתן להדביק אחרים גם אם אין תסמינים. אי לכך, ההקפדה על בידוד כנדרש היא 14 יום.

5. נדגמתי לקורונה בגלל מגע הדוק עם חולה מאומת, ויצאתי שלילי, מדוע אני עדיין חייב להיות בבידוד? – ההקפדה על 14 יום בבידוד הינה מכיוון שהדיגום נותן תשובה לנקודת הזמן שבו בוצע. תשובה שלילית יכול להתקבל עדיין בשלב הדגירה. דהיינו – היום נדגמתי ואני שלילי, אבל אם אדגם עוד יומיים אולי אהפוך לחיובי. הדרך היחידה, לכן, היא פשוט להקפיד על תקופת בידוד רצופה, כנדרש.

לסיכום, מציינת ד"ר שטיין, "מלבד בידוד, חשוב להדגיש גם לאנשים ש"בחוץ", כי מסכה כירורגית הפשוטה, נותנת את המענה הטוב ביותר, זאת בתנאי שהאדם עוטה מסכה באופן מלא (אף ופה), וכך גם הסובבים אותו. שקף מגן לבדו - הוא תוסף, ומסייע למניעת הידבקות דרך לחמיות העיניים, אך אינו מהווה תחליף למסכה. ההגנה שנותן לבדו פחותה משמעותית ביחס למסכה. לכן, לא מספיק רק להתמגן, צריך להקפיד שכל הסובבים איתנו יהיו עם מסכות.

חבישת מסכה, שמירה על מרחק של 2 מטר ושמירה על היגיינת ידיים – אלו שלושה כללים פשוטים יחסית שהוכחו כמועילים ביותר להגן עליכם מנגיף קורונה. אל תזלזלו! – למען בריאותכם ובריאות בני ביתכם".

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד