י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
החיים הקשים בצל הקורונה

הקהילה היהודית בארגנטינה: המצב קטסטרופלי; מבקשים עזרה

הקהילה היהודית בבואנוס איירס מתקשה בימים אלה להתקיים בצל הקורונה. נשיא הקהילה היהודית שוחח עם כתב 'בחדרי' ושיתף בתחושות הקשות: "אנחנו בקריסה, רוב הכלכלה בארגנטינה מרוכזת בבואנוס איירס, ההסגר המתמשך פוגע כבר כיום במוסדות, בתי הספר והקהילות"

הקהילה היהודית בארגנטינה: המצב קטסטרופלי; מבקשים עזרה
מנין תפילה בימי הקורונה בארגנטינה צילום: באדיבות המצלם

"המצב בארגנטינה הוא קטסטרופלי, מבחינה כלכלית, מספר הנדבקים כאן הוא נמוך בגלל הסגר המתמשך". כך אומר נשיא הקהילה היהודית בארגנטינה, מר אריאל איכבאום, ל'בחדרי חרדים'.

"בבואנוס איירס ביום שלישי ב-24:00 חוזרים שוב להסגר מוחלט, ללא תחבורה ציבורית, ללא היתר של יציאה מהבית למעט קניית אוכל ותרופות, וגם זה עד 500 מטר מהבית", אומר מר איכבאום.

"אנחנו בקריסה, רוב הכלכלה בארגנטינה מרוכזת בבואנוס איירס, ההסגר המתמשך פוגע כבר כיום במוסדות, בתי הספר והקהילות, אנו מצפים ממדינת ישראל לעשות מאמץ ולסייע לקהילה בארגנטינה, בקהילה היהודית AMIA, המרכזת את העזרה הסוציאלית והתמיכה בבתי הספר אנו עובדים לילות כימים עבור הקהילות, אבל זה לא מספיק".

נשיא הקהילה מר אריאל איכבאום, נשיא וועד הקהילות הרב אליהו המרה, יחד עם הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו בימים בהם הטיסות עוד התקיימו כסדרן.

"גם בתחומי הדת אנחנו בבעיה, לפני ימים אחדים נחלנו הצלחה אם אישור המתווה לטהרה שהרשויות קיבלו, אבל בנוגע למנייני תפילה לא השגנו התקדמות, בימים הקרובים אפעל במשותף עם ארגונים נוספים, מול הממשלה בכדי להשיג אישור למתווה".

לגבי הקהילות מחוץ לבואנוס איירס הבירה, אומר הרב אליהו המרה נשיא וועד הקהילות, כי "המצב טוב יותר מבחינת הסגר, רוב היהודים בארגנטינה מרוכזים בבירה בבואנוס איירס".

בפרובינציות הפנים נמצאות עשרות קהילות פעילות, בהם ההסגר קל יותר ובמקומות מסוימים כגון פרובינציות טוקמן רוסריו וקוריינטס נתנו היתר למיניי תפילות, במתווה של 10 איש לתפילה, "מבחינה כלכלית" אומר הרב, "אנו בארגון AMIA מסייעים לקהילות בסיוע כספי חודשי, בייעוץ, ובארגון אירועים. ובחודש האחרון השקנו פלטפורמה מיוחדת יחד עם חברה המתמחה בכך בכתובת Donación.com.arg/vaadhakehilot. דרכה כל אדם מכל מקום בעולם יכול לתרום באופן ישיר לקהילה שיחפוץ. יחד עם זאת אנו מנהלים רישום של כל החולים מהקהילה היהודית במדינה ומשתדלים לתת מענה לכל בקשה".

מנין תפילה בימי הקורונה בקהילה הספרדית בפרובנציית טוקומן.

לסיום מספר נשיא הקהילה ל'בחדרי חרדים': "בימים אלו אנו מארגנים טיסה יחודית שאמורה להיסגר בשעות אלו עבור מאות מבני הקהילה שהם בעלי דרכון ישראלי או סיימו את תהליך העליה, ויחפצו לעלות ארצה".

יהודים ארגנטינה קורונה בואנוס איירס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד