ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
ה"אני" הפנימי של הכותב

חשבתם פעם מה אומרת החתימה שלכם?

כאשר אתם נצרכים לחתום - האם חשבתם פעם שע"י חתימת ידכם יכולים לזהות מה מתחולל בפנימיות שלכם ולדעת האם אתם טיפוס שחושב או מסתיר דברים, טיפוס שמציג עצמו כפי שהוא ואינו מנסה להתבלט • כמה מילים על חתימות

 חשבתם פעם מה אומרת החתימה שלכם?
חתימת יד צילום: pixabay

החתימה היא הכתב הכי מקורי וייחודי שיש לכותב. בניגוד לכתב היד אותו למדים בבית הספר, החתימה היא אישית, אין לה תקן, כל אחד יכול להמציא לעצמו חתימה, שמתפתחת עם השנים, ויכולה להישאר וללוות את האדם כל חייו או להשתנות מספר פעמים.

החתימה היא בעצם "חותם אישי" או "ת.ז" שמבטאת את הדימוי של הכותב על עצמו, את האני הפנימי שלו ומה הוא בוחר להראות לאחרים כלפי חוץ. כאשר קיים שוני רב בין צורת החתימה לבין כתב-היד, יעיד הדבר על שוני בין התנהגות הכותב בחברה, לבין התנהגותו בחייו הפרטיים. בבדיקה גרפולוגית בודקים את כל מכלול הסימנים שיש בכתב ובתוכם גם החתימה, היא חלק ממכלול זה.

דוגמאות למשמעות החתימה:

חתימה "פשוטה" - כאשר חותמים רק את השם או רק שם ושם משפחה, בצורה ברורה קריאה ללא תוספות וללא קישוטים – טיפוס שמציג עצמו כפי שהוא, בצורה טבעית אמיתית וכנה, בלי לנסות להתבלט או להסתיר משהו.

חתימה פשוטה

נקודה בסוף החתימה – תוספת שמסמלת שיקול דעת, חשיבה, הצבת גבולות, ביקורת ובקרה.

קו סיום חותך את החתימה לאורכה לאחור - מייצג נטייה לביקורת עצמית מחמירה, והלקאה עצמית.

קו סיום חותך את החתימה

קו מתחת לחתימה - בטחון עצמי, צורך בקרקע יציבה או צורך להופיע ולעמוד על במה.  למעשה המקום הבטוח של הכותב הוא כאשר הכותב  "עומד על במה",  מלמד, מרצה, נואם, מדריך, מופיע.

קו מתחת לחתימה

חתימה המסתיימת בקו ישר חוזר לאחור באופן חד - מאפיין מנהיגים הנחושים להגיע למטרתם למרות התנגדויות מכשולים וקשיים, כושר מנהיגות, יכולת הובלה.

קו ישר חוזר לאחור האופן חד

חתימה משורבטת/ מקושטת/ לא מובנת

הכותב חתימה משורבטת, לרוב הוא אדם סגור,נוהג להסתיר את רגשותיו, לא פתוח לחשוף רגשות או את עצמו, מנסה להסתיר גם רגשות ואולי גם להסתיר פרטים אחרים על עצמו ועברו.

בהצלחה רבה, מאיה הראל, גרפולוגית מוסמכת

גרפולוגיה חתימות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד