ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
הפיתרון

למה עושים פעם שנייה מוניטור בגלל שהעובר ישנוני?

מגיעה יולדת למיון יולדות, היא כבר כאובה מאד, רוצה לסיים את כל הפרוצדורות כמה שיותר מהר ולהיכנס לחדר הלידה. 20 דקות מוניטור והנה זה בא, "נאלצים לעשות פעם שנייה כיון שהעובר ישנוני". מה תעשי בכדי לא להזדקק למוניטור פעם שנייה?

למה עושים פעם שנייה מוניטור בגלל שהעובר ישנוני?
מוניטור צילום: pixabay

למסקנה מרחיקת הלכת הזו הגעתי באחד מביקורי במוקד הנשים כאשר אחת אחרי השנייה נשלחו ההריוניות שלא אכלו ארוחת בוקר לקיוסק הסמוך כי העובר ישנוני. כנראה הרעב והצמא יחד עם התיקתוק המונוטוני של המוניטור מפילים עליהם תרדמה.

כאשר מבצעים ניטור, המטרה היא לבדוק שדופק העובר תקין, לא נמוך מדי ולא גבוה מדי, בנוסף נבדקות תנועות העובר המודגמות ע"י האצות בדופק.

ניטור תקין הוא ניטור שבו קו הבסיס נע בין המספרים 120 ל- 160. קו בסיס הוא הקו המסתמן כאשר הדופק נע רוב הזמן בין טווח מספרים מסוים לדוג'- בין 120 ל-140 כאשר מדי פעם ישנן האצות- עליית הדופק מעבר לקו הבסיס.

ובחזרה לעוברים המנמנמים: מגיעה יולדת למיון יולדות, היא כבר כאובה מאד, רוצה לסיים את כל הפרוצדורות כמה שיותר מהר ולהיכנס לחדר הלידה. 20 דקות מוניטור והנה זה בא: תראי שרה כהן (בדוי, בדוי), אין לנו מספיק האצות במוניטור. אכלת לאחרונה? (לא!) שתית מתוק? (אהממ, מים נחשב?) קחי כוס פטל (איכס)  ונחזור שוב על המוניטור (אוף).

המלצה חמה ממני, פשוטה, ידועה ובכל זאת נשכחת פעמים רבות. אין צורך לחכות למוניטור ישנוני ואז להכניס סוכר לגוף, עשי זאת מלכתחילה.
ניגשת למוקד, למעקב הריון עודף או לבדיקה שגרתית? אכלי טוב קודם ותחסכי לעצמך זמן מיותר עם חגורות לוחצות.

נכנסת למיון יולדות? דאגי לספק לעובר סיבות להתעורר כדי שתוכלי לעבור את תהליך הקבלה מהר יותר, ובהמשך בחדר לידה כדי שתוכלי להתנתק מהמוניטור לסירוגין, להיכנס למקלחת או להסתובב ולעבוד בחדר אם את זקוקה לכך.

שתייה מתוקה לצד בקבוק המים המלווה הנצחי שלך, (בדגש על מיץ ענבים כיוון שסוכר ענבים הינו חד סוכר מתפרק מהר יותר בגוף ומשמש מקור לאנרגיה זמינה) מאכלים קלים שלא יכבידו על הגוף כמו: יוגורט, מעדן, גלידה, מחית פירות וכדו' יספקו לעובר ולך אנרגיה תוך כדי לידה ויסייעו לך ולעובר להישאר חיוניים עד לסוף הטוב בעז"ה.

רחלי מרילוס מדריכת הכנה ללידה ותומכת לידה

ניטור יולדת חדר לידה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד