י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
הסיבה לקושי של ילדינו להתמודד

הנערה אמרה בעצב: אבא ואמא אנשים עובדים, אין להם זמן בשבילי

השבוע ממשיכים בדמותה של שושי בת ה-19 שהגיעה לטיפול - כאשר נתבקשה לצייר עץ פתוח ציירה את ענפיו רופפים ולא מחוברים אל הגזע • מה מרמז הדבר? • ומדוע גם בחברה היא מרגישה מרוחקת?

הנערה אמרה בעצב: אבא ואמא אנשים עובדים, אין להם זמן בשבילי
מציירת על דף צילום: pixabay

בפעם הקודמת ראיתם את הציור הראשון של שושי בת ה-19 שהגיעה אלי לטיפול, לפנינו העץ השני אותו ציירה שושי כאשר בקשתי ממנה לצייר עץ נוסף שאינו סגור בצדדיו

העץ הפתוח שציירה שושי

שושי שאלתיה האם את רואה התאמה בקווים של הענפים והגזע בין שני העצים שציירת? שושי התבוננה בעמקות. כן, היא ענתה לי צורת הענפים והגזע דומים ביותר. וזה אומר שאין חיבור בין הענפים לגזע עצמו ולא בין הענפים עצמם.

פניתי לשושי שוב מה הוא הגורם העיקרי שהגעת אליי ? היא השפילה את ראשה ולפתע זיעה קרה שטפה את פניה .האם את משתפת את הורייך במתרחש מסביבך או בליבך? אינני יכולה ענתה לי מדוע? מדוע הקשר עם אבא ואמא מרוחק? אבא ואמא אנשים עובדים הם יוצאים בבוקר מוקדם וחוזרים בערב. אה! השתתפתי בצערה ואין לך זמן לשוחח איתם? נכון, ממש כך ענתה לי.

אני רואה לפי הציור השני שהוא תשקיף של הציור הקודם שהבעיה השורשית היא נתק בין הורייך, נתק בחברה וגם בין אחייך ואחיותייך. וכאן עברנו לשיחה מעצימה לפתוח את הקושי שבחייה.

שושי התחילה לפתוח את סגור ליבה. קשה לי בחברה אני מרגישה חוסר ביטחון ומפחדת שאם אדבר יותר מידיי אעשה רושם רע על הסביבה. מה גורם לך לפחד החברתי? האם עברת פגיעה בכיתה בין החברות? שושי עצמה את עיניה ונשאבה אל העבר. ולפתע אורו עיניה, התחילה מספרת לי בלהיטות על אירוע מצער שחוותה בכיתה ז'. לא אלאה אתכם בפרטי האירוע, אך שושי נפתחה ונרגעה.

ואז עברתי לחיי משפחתה ושאלתי: האם כשאת באה הביתה את מרגישה חום, נעימות, התעניינות? אוי צעקה מנהמת ליבה. הייתי רוצה. אמנם בצרכי הבית אני ממש מרגישה מנהלת, אך בחוויותיי האישיות אני מאוד מאוד מרוחקת .

רמזתי שרואים בעץ נפילה רוחנית בעקבות הקשר הרופף עם הוריה, שושי השפילה את עיניה ולא ענתה. נצא כעת מהשיחה הפרטית ונתמקד בקשר החם בין הורים וילדים להשפעתם לאורך כל החיים. הקשר החם שנוצר בין ההורים לתינוקות, ואח"כ בהיותם ילדים, וכשהם מתבגרים. כשהקשר מבוסס בעיקר בחום, באהבה, ובדוגמה אישית נכונה. הוא זה שנותן בסיס וקרקע יציבה להתמודד עם קשיים ואירועים לא צפויים בחיי היום יום וככל שהקשר בין הורים לילדים רופף יקשה על ילדינו להתמודד.

המשכתי לתת לשושי כלים לכל הפרטים שהצלחנו לחשוף יחדיו. וכיום שושי אמא חזקה ואמיצה לילדיה ומתמודדת בעקשנות וביציבות עם החיים.

ובשבוע הבא סיפור קורע לב סביב ציור של עץ מפתיע

מירי סלצקי בוגרת י.נ.ר יועצת זוגית ורגשית ומאבחנת בוגרות ונערות בציור וקלפים .בתמיכה אישית ורגשית.

 

 

ציור פיענוח עץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד