ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
הקרב בין בני לביבי מתחמם

גנץ: "כל יום הוא פוטנציאל לאירוע שיפרק את הממשלה"

הקרב בין בני גנץ לבנימין נתניהו מתחמם: הבוקר אומר גנץ בראיון כי האפשרות של פירוק הממשלה קיימת על הפרק והיא יכולה לקרות בכל יום • ומה אמר על האפשרות שיתמודד לנשיאות המדינה?

גנץ: "כל יום הוא פוטנציאל לאירוע שיפרק את הממשלה"
בנימין נתניהו/בני גנץ צילום: אוליבר פיטוסי/אבשלום ששוני, פלאש 90

המלחמות הפוליטיות בין כחול לבן לליכוד לא פוסקות לרגע: כעת מעריך גנץ כי הפוטנציאל לפירוק הממשלה בשל קרבות פוליטיים קיים.

בראיון שהעניק ל-ynet מוקדם יותר היום (שלישי) ממשיך גנץ להתעקש להעביר תקציב דו שנתי. לטענתו, "עדיין אני חושב שנכון מבחינה כלכלית לתכנן את כל 5 הרבעונים האלה. אנחנו מתעקשים לעמוד בהסכם".

הוא מציין כי במקרה שנתניהו יתעקש להעביר תקציב חד-שנתי, זה עלול לפרק את הממשלה. לדבריו, "אנחנו כל יום בפוטנציאל לאירוע פוליטי גדול שיכול לפרק את הממשלה. אני חושב שישראל צריכה יציבות שלטונית".

בראיון התייחס שר הביטחון גנץ על תחושת הבגידה מצד בוחרי כחול לבן, "אני שואל כרגע את השאלה מה נכון למדינה. שימשיכו לשנוא אותי. ללכת לבחירות עכשיו זה אסון. מי שייקח אתנו לבחירות הציבור לא יסלחו לו".

"אני חוזר ואומר", הוסיף גנץ, "לא נוכל להביא את כל מה שהייתי רוצה. אני לדוגמא מאמין בקציבת כהונת ראש ממשלה, וכשאני אהיה ראש ממשלה - עם או בלי חוק - אני אנהג כאילו יש. אבל בהסדר הפוליטי שבו אני נמצא בעת הזו אני לא יכול לקדם את זה. ברור לחלוטין שהאופוזיציה תביך אותי הרי יש עתיד התנגדו לחוק פונדקאות כשהם היו בממשלה. זה חלק מהספורט הפרלמנטרי".

גנץ עדיין מאמין כי הוא יהפוך לראש הממשלה בעוד פחות משנה וחצי: "ההסכם שלנו אומר שנדמה לי בנובמבר הוא צריך להגיד תורך. לו היה הפוך הייתי אומר לו תורך".

"אמרתי לכם שאהיה ראש ממשלה, אני חושב שאני צריך להיות. אני חושב שאזרחי ישראל צריכים לדעת שהוקמה ממשלת אחדות על בסיס הסכם מסוים. זה מה שנשבעה עליו הממשלה והתחייבה זה מה שצריך לקרות. מי שרוצה להפר הסכמים יכול לעשות את זה".

בראיון דחה גנץ את האפשרות שיתמנה לנשיא המדינה ואמר: "נשיא מדינת ישראל זה תפקיד מאוד חשוב. יש אנשים מאוד רציניים שיכולים להתמודד על התפקיד הזה. עמיר פרץ יכול להתמודד וגם אחרים".

בנימין נתניהו בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד