י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

רבני שכונת נווה יעקב במכתבי תמיכה נלהבים בגמ"ח עזר נישואים "אושר בכבוד"

הרבנים הגאונים המרא דאתרא רבי רפאל צבי ובר שליט"א ורבי ישראל יצחק זילברמן שליט"א פירסמו מכתבי תמיכה המעודדים את ציבור בני התורה להצטרף לגמ"ח עזר נישואין "אושר בכבוד", שנועד להקל על ההורים המבקשים להשיא את ילדיהם מבלי שיצטרכו להיכנס לחובות כבדים ולגלגולי הלוואות • הגמ"ח מציע לכל משפחה מסלולי הפקדה שונים ללא כל חשש ריבית לפי כל החומרות וההידורים, בפיקוח הדוק של ועד ההלכה להשקעות וקרנות "גלאט הון" שע"י רבני בתי הדין הגר"ש וואזנר והגר"נ קרליץ זצוק"ל • "ויש בזה בשורה לציבור בני התורה הנצרכים לקבל הלוואה בדרך מהודרת"

רבני שכונת נווה יעקב במכתבי תמיכה נלהבים בגמ"ח עזר נישואים "אושר בכבוד"
רבני נווה יעקב חותמים על הצטרפות לגמ"ח צילום: אושר בכבוד

בימים אלו פרסמו רבני שכונת נווה יעקב בירושלים, מכתבי תמיכה נלהבים עם הקמת ארגון עזר נישואין "אושר בכבוד"

במכתבם כותבים רבני השכונה אודות החובה עבור בני התורה לדאוג לנישואי הילדים אך ורק בדרך המחמירה ביותר שאין בה שום חשש של ריבית ואיסורי תורה אחרים.

הגאון רבי רפאל צבי ובר שליט"א, המרא דאתרא בשכונת נווה יעקב בירושלים כותב במכתבו: "שמחתי לשמוע שמקימים גמ"ח חדש הנקרא "אושר בכבוד", שידוע לי שהוא עומד בפיקוח הלכתי מחמיר שלא יהיה בהלוואות חששות של איסור ריבית. ויש בזה בשורה לציבור בני התורה הנצרכים לקבל הלוואה בדרך מהודרת".

הגאון רבי ישראל יצחק זילברמן שליט"א, רבה של נווה יעקב מרכז בירושלים, פירסם אף הוא מכתב תמיכה נלהב בפעילות הגמ"ח ובמכתב מיוחד כתב הגרי"י שליט"א: "באו לפני אברכים ת"ח חשובים מקימי גמ"ח עזר נישואין 'אושר בכבוד', במטרה להקל את העול הכבוד של הורים שצריכים לחתן והם מציעים פתרון חלקי לגילאים שאין עוד עזר כזה. ראיתי את המלצות הרבנים הגאונים באופן שאין שום חשש ריבית עם פיקוח של רואה חשבון וכלכלנים שיוכלו לעמוד במשימות. לכן תיכון ידי עימם לחזקם שיוכלו להצטרף לאושר בכבוד להגיע לחתונות הילדים עם פחות עול, ויזכו כולם לראות נחת מהצאצאים בהקמת בתים באושר וכבוד".

בעקבות מכתבם של רבני השכונה שליט"א, נרשמה הערכות רבה בקרב ראשי הגמ"ח ומאות פניות של תושבי השכונה הגיעו אל משרדי "אושר בכבוד", במטרה להירשם לאחד המסלולים בהתאם לגילאי הילדים.

דבר הקמת גמ"ח "אושר בכבוד" פורסם אך לפני שבועות אחדים לציבור הרחב ובקרב ציבור בני התורה בכל רחבי הארץ נרשמה התעניינות מירבית וחסרת תקדים.

הקמת ארגון "אושר בכבוד", מהווה בשורה של ממש לרבבות הורים המבקשים להשיא את ילדיהם מבלי שיצטרכו להיכנס לחובות כבדים ולגלגולי הלוואות. ראשי הארגון שמעו מהרבנים שליט"א עד כמה חשוב לחדד את המסר שעל האברכים לתכנן את עצמם מבעוד מועד, בכדי שלא יגיעו למצב שבו הם שוקעים בחובות, כאשר כל פעילות הגמ"ח נעשית בתכלית ההידור שלא לעבור חלילה על חשש ריבית ואיסורי תורה אחרים.

הפרסום אודות הקמת הגמ"ח החדש, הביא גל פניות אדיר כבר בימים הראשונים שלאחר הקמת הגמ"ח, מצד הורים רבים שביקשו לבחון את מסלולי ההצטרפות האפשריים על מנת שיוכלו להשיא את ילדיהם ללא דאגות כלכליות.

מכתב הרב ובר • קרדיט: אושר בכבוד

על פי המסלולים המוצעים ע"י גמ"ח עזר נישואין "אושר בכבוד" יכולים הורים להפקיד עבור ילדיהם מגילאי 6 ומעלה ולקבל אח"כ הלוואה והחזרת חצי מהסכום בתום ההחזרים, כאשר ניתן לבחור מסלול לפי גיל הילד ובכך לקבל את התנאים טובים יותר הן בגובה ההלוואה והן בהחזר ההלוואה.

מאחר ואצל כל משפחה יכולת ההפקדה שונה, הוחלט על השקת מספר מסלולים במקביל, דבר שיאפשר לכל משפחה לבחור את התכנית הייעודית הנוחה עבורה, כאשר סכום ההפקדה המינימלי עומד על 56 ש"ח.

מכתב הרב זילברמן • קרדיט: אושר בכבוד

עם פרסום דבר הקמת הגמ"ח החדש, פנו רבנים רבים אל מייסדי הגמ"ח ואמרו כי מהלך זה הוא בבחינת הצלת הדור ממש בכך שמציל אברכים רבים מחובות ומהלוואות, דבר אשר טורד רבים מלימוד התורה בהתמדה, כדי לגייס כספים לכיסוי החובות.

הארגון, גמ"ח עזר נישואין "אושר בכבוד" הוקם בידי קבוצת שליחי ציבור וזוכה לפיקוחם ההדוק של חברי ועד ההלכה להשקעות וקרנות "גלאט הון" שע"י רבני בתי הדין בני ברק מיסודם של מרנן הגר"ש וואזנר והגר"נ קרליץ זצוק"ל, בראשות הגר"י לנדו והגר"נ פל.

בימים אלו נפגשים עשרות אנשי השטח נאמני הגמ"ח עם ציבור האברכים ובני התורה שמבקשים להצטרף ליוזמה החשובה.

בכנסים של "אושר בכבוד" שמעו המשתתפים מפי הרבנים ואנשי המקצוע אודות הבשורה הגדולה שתשים קץ למצוקת נישואי הילדים בהשקעה קטנה לטווח ארוך.

המנחה, הרב דוד קנלדר, הציג בפני המשתתפים את ה'אני מאמין' של גמ"ח 'אושר בכבוד' שמייסדיו הגו את הפתרון המבריק של הקמת קרן גמ"ח שתוכל מכספי המפקידים לתת הלוואות לכל החברים בסכומים גבוהים עד ל-300 אלף ש"ח, כאשר זכות החברות בקרן נקנית ע"י הפקדה בתוכנית החיסכון שחלקה הופכת לתרומה לגמ"ח. בפרטי התוכנית הושקעה מחשבה רבה ע"י המייסדים ובליווי מקצועי הדוק של חברת 'וואיז' מהחברות הגדולות בישראל המתמחה בבניית מודלים כלכליים, כאשר החברה תמשיך לעקוב וללוות את הניהול הכלכלי של הגמ"ח לאורך כל הדרך.

הרה"ג הרב יעקב לנדו מרבני 'גלאט הון' הסביר בכנס את ההידורים ההלכתיים שנעשו לראשונה באושר וכבוד שהביאו מוצר מוגמר הן מבחינה הלכתית והן מבחינה פיננסית, בליווי כלכלי של חברת 'וואיז', ובליווי משפטי של משרד עוה"ד הגדול בישראל, הרצוג-פוקס-נאמן.

הרב לנדו אף ציין כי מאחר והוא מכיר את המייסדים והיוזמים,מזה כשלש שנים וישב איתם פעמים רבות והתרשם שהם נאמנים, אחראיים ויסודיים, על כן ראה לנכון להיכנס לנושא בעצמו, לתמוך ולעודד את הקמת המיזם, ולהשגיח שהכל מתנהל בהתאם להנחיות המחמירות של הפוסקים, בכדי שיהיה כהלכה לכתחילה וללא כל פקפוק.

בפני המשתתפים הוצג אישור המודל הכלכלי של חברות 'וואיז', בו נכתב בין היתר: "משרדנו ביצע בחינת עומק של המנגנון הכלכלי והנחות היסוד שהוצגו, לרבות בחינת תזרים המזומנים החזוי וסקירת הסיכונים הפיננסיים העיקריים, בהתבסס על פרקטיקה נאותה ומקובלת בספרות המקצועית ובהתאם לתפיסה המקצועית של משרדנו. אנו מאשרים כי ע"פ ניסיוננו המקצועי, מצאנו את המודל המימוני עולה בקנה אחד עם התיאוריה המימונית, וככל הקשור לסיכונים פיננסיים, בניהול סיכונים יעיל והתנהלות עסקית על בסיס המודל שהוצג, יש ביכולת המיזם לעמוד בהתחייבויותיו באיתנות ולאורך שנים".

להצטרפות למיזם 'אושר בכבוד' כנסו>>>

 

גמ"ח נישואי ילדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד