י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"להתנגד מכל וכל"

סערה הלכתית: הגר"י יוסף נגד היועמ"ש; ברבנות מאיימים להשבית את מערך הבחינות

בעקבות עתירה של ארגון 'עתים' המייצג את 'נשות ההלכה' קבע היועמ"ש כי הרבנות תאפשר לנשים לערוך בחינות ולקבל כעין תעודת הסמכה • הראשל"צ הגר"י יוסף מאיים להשבית את מבחני הרבנות. והנחה "להתנגד מכל וכל להכשרת נשים לרבנות. ההלכה היהודית אינה מאפשרת זאת" 

סערה הלכתית: הגר"י יוסף נגד היועמ"ש; ברבנות מאיימים להשבית את מערך הבחינות
הראשל"צ הגר"י יוסף צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעקבות חוות דעת משפטית שהוגשה על ידי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלביט הקובעת כי לראשונה הרבנות תאפשר גם לנשים לערוך בחינות ולקבל כעין תעודת הסמכה - הראשון לציון הגר"י יוסף מאיים להשבית את מבחני הרבנות ותוקף את היועץ המשפטי.

אתמול (שני) דיווח העיתונאי קובי נחשוני כי בעקבות עתירה של ארגון עתים שמייצג את 'נשות ההלכה', קבע היועץ המשפטי לממשלה כי לרבנות אין סמכות לאסור על נשים להיבחן ברבנות ולקבל על כך זכות הכרה ממלכתית על הידע, מה שמתפרש כעין הסמכה מטעם הרבנות הראשית. כעת מבקשת פרקליטות המדינה דחייה של מועד הדיון בעתירה.

הנושא נמצא עדיין בהליך המשפטי אך בתשובה לבית המשפט הודיע היועמ"ש מנדלבליט כי "על רקע קשיים משפטיים שישנם במצב הקיים, בשים לב לאפשרות – מבלי לקבוע מסמרות – שמערך בחינות כאמור לעיל עשוי לענות על הקשיים המשפטיים האלה, ניתן לאפשר למשרד לשירותי דת והרבנות הראשית לפעול, וזאת בהקדם האפשרי וללא דיחוי, מול הגורמים הממשלתיים הרלוונטיים בעניין בחינת ההיתכנות המעשית בכלל של הקמת מערך בחינות כאמור לעיל, שניתן יהיה להפעילו בעתיד הקרוב".

דהיינו, היועמ"ש קובע בחוות הדעת כי ישנם "קשים משפטיים" בכך שמבחני הרבנות מיועדים אך ורק לגברים, ועל כן נידון בבית המשפט אפשרויות לקיים את מבחני הרבנות גם לנשים תוך מתן הכרה רשמית מהרבנות. דבר שנכפה על הרבנות הראשית ועל המשרד לשירותי דת בלית ברירה.

היום הבהיר דובר הרבנות הראשית קובי אלתר כי "הרבנות הראשית לישראל דוחה את עמדת היועץ המשפטי לממשלה התומכת בקיום בחינות רבנות לנשים", בהודעה שפרסם נכתב כי "הרבנות הראשית לישראל איננה מוסד להשכלה גבוהה ותפקידה הוא להכשיר רבנים בישראל".

בעקבות ההחלטה, נשיא מועצת הרבנות הראשית הראשון לציון הגר"י יוסף הנחה את גורמי המקצוע ברבנות הראשית "להתנגד מכל וכל להכשרת נשים לרבנות, ההלכה והמסורת היהודית שהרבנות אמונה על שמירתם אינן מאפשרים הכשרת נשים לרבנות".

הרב יצחק יוסף אביחי מנדלבליט הרבנות הראשית נשים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד