י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
יאיר לשר "תסתום"

נתניהו נגד מנדלבליט: סערה נוספת בממשלה

המערכת הפוליטית סוערת סביב החלטתו של היועמ"ש שלא לאפשר לבנימין נתניהו לקבל תרומה שתיועד עבור הוצאות משפטו • מקורבי רה"מ מיהרו לתקוף את מנדלבליט ובמחנה היריב לא שתקו ותקפו את נתניהו "מתקפה על שומרי הסף פוגעת בדמוקרטיה"

נתניהו נגד מנדלבליט: סערה נוספת בממשלה
נתניהו וגנץ בישיבת הממשלה צילום: Marc Israel Sellem/POOL

שוב סערה פוליטית סביב היחס של ראש הממשלה נתניהו כלפי מערכת המשפט בישראל, בתגובה להחלטת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, המתנגד לכך שנתניהו יקבל תרומה להוצאות המשפטיות שלו, תקף ראש הממשלה את היועמ"ש ומעורר שוב סערה פוליטית.

ראש הממשלה הגיב באמצעות 'מקורביו' ומסר: "ככל שנחשפים מעשיו הפסולים של היועמ"ש בקלטות שהוא מסתיר מהציבור, כך הוא מעצים את הרדיפה השערורייתית שלו נגד ראש הממשלה נתניהו והימין".

נתניהו הוסיף למתקפה ומסר: "ניגוד העניינים של היועמ"ש זועק לשמיים. ביד אחת הוא מגיש כתב אישום מופרך נגד ראש הממשלה וביד שנייה הוא עושה הכל כדי לחבל ביכולתו של ראש הממשלה להתגונן מפניו".

"מנדלבליט מעמיד את ראש הממשלה לדין בהאשמות מופרכות ותפורות שעלו כ-250 מיליון שקלים למשלם המיסים, תוך שימוש באמצעים פליליים כגון סחיטה באיומים של עדים. מנגד מנדלבליט מנסה למנוע בכל דרך מראש הממשלה את זכות היסוד להגן על עצמו בסיוע פרטי שלא עולה למשלם המיסים פרוטה", ציינן בתגובה של דובר ראש הממשלה.

מנגד, בתגובה למתקפה מצד ראש הממשלה, מיהרו בכחול לבן לתקוף את ראש הממשלה נתניהו ולעמוד לצד מערכת המשפט. שר המשפטים אבי ניסנקורן מסר: ‏"מנדלבליט לא רודף אף אחד, הוא מבצע את תפקידו. מתקפה על שומרי הסף פוגעת בדמוקרטיה, והחלשת הדמוקרטיה תפגע בזכויות של כל אזרח במדינת ישראל".

דבריו של שר המשפטים ניסנקורן לא נותרו ללא תגובה, ובנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, מיהר להגיב בטוויטר לדברי שר המשפטים וצייץ GIF בו נכתוב באנגלית "תסתום".

יושב ראש כחול לבן, וראש הממשלה החליפי בני גנץ תקף את נתניהו ואמר: "אני נותן גיבוי מלא להחלטת היועמ"ש ולכל מערכת אכיפת החוק בישראל. הם ימשיכו למלא את תפקידם ללא מורא, במקצועיות ובנחישות. הקמנו את הממשלה לאור משבר הקורונה ובזה יש לעסוק".

שר התקשורת חה״כ יועז הנדל 'צייץ' בטוויטר:"בדמוקרטיה מותר להתווכח עניינית על כל החלטה של פקיד ציבור, אבל בין זה לבין מתקפה חזיתית על היועץ המשפטי לממשלה ומוסדות המשפט מרחק רב.‬ ובכלל ראוי בעת הזו להתמקד בדיונים שעניינם הוצאות כספיות לצורך התמודדות עם המשבר הכלכלי".

 

משפטו של בנימין נתניהו אביחי מנדלבליט בני גנץ אבי ניסנקורן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד