י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

כך תשימו קץ לתופעת היתושים העוקצניים

חודשי הקיץ כבר כאן וזה אומר שרבים מאיתנו יוצאים ומבלים בחופי הים, בריכות ופארקים עד השעות המאוחרות של היום, אולם מי שעוד יוצאים בימים אלו למרחבים הפתוחים אלו הם היתושים הטורדניים והעוקצניים

כך תשימו קץ לתופעת היתושים העוקצניים
רשת הדברה צילום: יח"צ

חודשי הקיץ כבר כאן וזה אומר שרבים מאיתנו יוצאים ומבלים בחופי הים, בריכות ופארקים עד השעות המאוחרות של היום, אולם מי שעוד יוצאים בימים אלו למרחבים הפתוחים אלו הם היתושים הטורדניים והעוקצניים.

אל שולחן עורך מערכת "המומחים" הגיעו בתקופה האחרונה לא מעט בקשות מצד קוראים למצוא עבורם מדבירים ושיטות עבודה שיכולים לשים סוף לתופעה שצצה לה כל קיץ מחדש.

לאחר בדיקת שטח מקיפה בחרנו לפנות קודם אל שלום לוי (חסיד חב"ד) הבעלים של חברת "רשת הדברה", זו פעילה בשטח כבר למעלה מ 20 שנה ובין לקוחותיה המוסדיים ניתן למנות את חברת בזק, מאפיות אנג'ל, דגנית עין בר מאפית אלומות, רשתות המזון יינות ביתן, מגה ואושר עד אולמות ארועים קיטרניגים מפעלי מזון , משטרת ישראל, שב”ס דיור מוגן מגדלי הים התיכון, בית בכפר ועוד.

מפיק חבר המערכת קפץ למשרדי החברה ברחוב הרצל 91 בראשון לציון, אלו הן התובנות שהביא בנוגע למלחמה ביתושים ושאר מזיקים בתקופה הזו של השנה.

"רשת הדברה" היא אחת מחברות ההדברה הותיקות ביותר בישראל, החברה מחזיקה כשבעה אנשי שטח שפועלים בעיקר באזור מרכז הארץ, בין אשדוד דרך ירושלים ועד לאזור השרון.

השאלה הראשונה שהפנתי אל שלום לוי בעלי החברה היתה בנוגע לכמות הגדולה של מדבירים שמחזיק, מספר ממש לא קטן לחברת הדברה, על כך הוא השיב: "כדי להמשיך ולתת שירות מקצועי ולהיות זמין לגופים ומוסדות שמולם אנחנו עובדים כבר שנים רבות אני חייב שיהיו לי מספר צוותים בשטח".

אחד הדברים שמבדילים את רשת הדברה מרוב חברות זה הקפדה על הדרכות מקצועיות ונהלים כדי להפוך לכמה שיותר מקצוענים.

ומה לגבי היתושים שאלתי? "סוג היתוש היחיד שניתן להדביר על ידי ריסוס בסביבת מגורים הוא יתוש הנמר האסייתי, סימן הזיהוי שלו

הוא נקודות שעל גופו השחור כאשר נחשב לזן הטורדני והמעצבן ביותר, למשל הוא היחיד שעוקץ גם דרך הבגדים.

סובלים מהם בעיקר בשעות אחר הצהריים המאוחרות כשיוצאים לחצר.

יש חומר הדברה מיוחד שניתן להשתמש בו כנגד היתושים הללו והוא מחזיק מעמד בין חודש לחודשיים כאשר זה תלוי במספר תנאים מקדימים, את אלו אנחנו מוודאים בטלפון עם הלקוח.

במידה ותנאי החצר מתאימים ניתן לבצע הדברה במקביל לביצוע של מספר פעולות נוספות שיכולות להרחיק את היתושים.

אני ממליץ על בדיקה יסודית של הבית והחצרות לפחות פעם בשבוע, אם יש מצבור של מים עומדים אז לנקז זאת, אני בטוח שברוב רובם של המקומות יש מתחת למזגנים דלי מים, תדאגו לרוקן אותם.

בכל הנוגע לדשא, עציצים ועדניות, צריך לייבש כדי לא לגרום להיווצרות מים עומדים".

למדתי כי היתושים הם אינם המזיקים היחידים שפעילים בשטח בתקופה הזו של השנה, בנוסף להם יש את נמלות האש שהתפשטו לכל רחבי הארץ.

נמלות האש קטנות בגודלן אבל מאוד עוקצניות ומכאיבות.

"כדי להילחם בבעיה של נמלות האש אנחנו מבצעים ניטור בחצר הבית ובתוך הבית ובהתאם לתוצאות הניטור אנחנו פועלים במגוון שיטות שקיימות".

מזיקים "פופולרים" נוספים בארץ הם פשפש המיטה.

זמן הטיפול נגד הפשפשים לוקח מספר שעות עבודה והוא נעשה בעזרת מכשור מתקדם כמו קיטור ואנוקסיה וחומרים לא מזיקים לסביבה, "הטיפול לפשפש המיטה נחשב יקר ולכן לא נכון להתפתות למחירים זולים, חשוב לבקש מהמדביר המלצות ממספר לקוחות שבוצע אצלהם הדברה לפשפש המיטה".

ומה לגבי המקקים? את "המלחמה" כנגדם חילק עבורי הבעלים ל 2:

"ישנם שני זנים עיקריים, התיקן הגרמני והתיקן האמריקאי.

את זה הגרמני ניתן למצוא בעיקר במקומות חמים ויבשים, בבתים שלנו הם נמצאים בעיקר בארונות מטבח ובתוך המנועים של מכשירי החשמל ,התיקן הגרמני נמצא בעיקר בתעשיית המזון ולכן שם צריך לבצע טיפול חודשי על בסיס קבוע.

התיקן האמריקאי הוא הנפוץ ביותר, הוא נראה כמו תמר ונמצא בבורות ביוב כשיש לו יכולת תעופה מצוינת ולכן יכול להגיע לקומות גבוהות, הטיפול היעיל ביותר כנגדו הוא ריסוס".

בנוסף החברה מעניקה טיפול הרחקת יונים על ידי רשתות וסנפלינג.

בחברת "רשת הדברה" עוסקים בחיטוי של מאגרי מים ואישורים לטופס 4 שהוא הוא אחד האישורים הסופיים בתהליך הבנייה של בית או בניין חדש.

לא יכולתי לסיים את הפגישה מבלי לשאול את שלום לוי על וירוס הקורונה, גיליתי כי "רשת הדברה" פעילה גם בתחום זה.

"הצוותים שלנו היו מי שריססו את משכן הכנסת לחיטוי כנגד הוירוס לפני השבעת חברי הכנסת ומאז ביצענו חיטוים בעשרות רבות של מקומות".

"רשת הדברה", היתה לי פגישה מחכימה עם בעלי חברה ותיקה ואמינה שמעניקה שירותי הדברה מגוונים לחברות, מוסדות ואנשים פרטיים.

לפרטים נוספים ניתן לפנות למספר טלפון: 039497770.

אתר החברה: http://www.reshet770.co.il/

 

הדברה יתושים רשתות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד