י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ציטט את בגין

ח"כ אליהו חסיד בנאום הבכורה: "מקווה לא להפוך לפוליטיקאי"

בנאום הבכורה שלו, נתן הח"כ הטרי אליהו חסיד, הצצה ראשונה לדמותו של חבר הכנסת שצפוי להחליף את יעקב ליצמן כנציג הסיעה המרכזית • צפו

ח"כ אליהו חסיד בנאום הבכורה: "מקווה לא להפוך לפוליטיקאי"
ח"כ אליהו חסיד צילום: עדינה ולמן דוברות הכנסת

חבר הכנסת אליהו חסיד נשא היום (שלישי), את נאום הבכורה שלו כחבר כנסת ואת נאומו הציבורי הראשון בכלל. בנאומו הוא נתן הצצה ראשונה לדמותו של חבר הכנסת שצפוי להחליף את יעקב ליצמן כנציג הסיעה המרכזית.

את דבריו הוא פתח בתפילה של שליח הציבור קודם מוסף בימים הנוראים ולאחר מכן עבר לצטט את ראש הממשלה מנחם בגין כשאמר: "לא יעלה על דעתה לבקש הכרה בזכותה להתקיים קיומם היא זכותם". 

חבר הכנסת חסיד אמר כי "תורת ישראל שניתנה מפי אלוקי ישראל, לומדי התורה מגנים על עם ישראל, היהדות, השבת, לא צריכים לבקש מאיש את זכותם להתקיים, קיומם הוא זכותם. קיבלנו את התורה מאלוקי אבותינו ובעד הזכות הזאת אשר קודשה בדם יהודה שילמנו מחיר כמוהו לא נודע בתולדות העמים".

"לכן" הבהיר חבר הכנסת חסיד, "אני וגם חברי איננו מצפים כי תוכר זכותנו להתקיים בדרך התורה, דרושה הכרה אחרת, הכרה בעצמאות שלנו לחיות חיי תורה".

על עצמו סיפר חבר הכנסת חסיד: "אינני איש פוליטי, מעודי איני עסקתי בכך ואני תקווה שכל אשאר ולא אהפוך כאן לפוליטיקאי". חסיד הוסיף לספר על עבור ואמר כי "מזה כעשרים שנה אני עוסק בצרכי ציבור כמקים מוסדות ועזרה למשפחות במצוקה". חסיד ביקר בדבריו את התנהלות הממשלה: "משולחן הממשלה ובעיקר ממשרדיה קשה לחוש את האזרח הקטן, זה לא שלא רואים את האזרח לא מדובר חלילה באנשים מנותקים, אני סמוך ובטוח כי יושבי הבית הזה טובי עיין ורחבי לב עם רצון לתקן, לעוזר ולסייע. אלה שרצו את כל הדרך לכאן הם עם לב טוב לעזור ולסייע".

חסיד התייחס לחברו לסיעה השר יעקב ליצמן: "לא נבחרתי בבחירות לכנסת ביום שני שעבר, 21 שנים ושבוע ימים אחרי שהצהיר אמונים לראשונה לכנסת ידידי השר ליצמן את התפטרותו מהכנסת, ובכך הפקיד בידי לעת עתה את השליחות הפרלמנטרית, אתגר אותו הוא נושא בעוז ותעצומות. כשאני עורך סקירה על הישגיו של ליצמן בכנסת, אני עומד משתומם ורואה רבבות פניות ציבור שטופלו במהלך השנים מבלי לבדוק בציציותיו של הפונה ללא הבדל דת גזע או מין".

בתום נאומו של חסיד, עלה השר יעקב ליצמן לברך ואמר: "החוק הנורבגי נתן תנופה לכל המפלגות ובמיוחד ליהדות התורה, להכניס אנשים חדשים לכנסת. אני מכיר את הרב אלהו חסיד הרבה שנים, הוא מגיע במשפחה שעסוקים בלסייע לאנשים. אליהו חסיד עזר לאחד את הישיבות הטובות בגור והוא ידע לפתח את הדברים, הוא במיוחד טוב לעשות רפורמות חדשות, אבל בד בבד לא להתעלם מאנשים הפשוטים שצריכים עזרה ביום יום".

עוד אמר ליצמן: "הבירוקרטיה זה נורא ואיום, חבר הכנסת חסיד יודע לעזור בדברים הגדולים והקטנים שהגדולים זה לעזור לזולת והקטנים זה לעוזר ברפורמות". ליצמן בירך לסיום: "שנפעל ביחד לעזור לעם ישראל ולקודשי ישראל. אני בטוח שהוא יכניס רוח חייה בכנסת והכנסת תהנה ממנו".

 

 

אליהו חסיד נאום ראשון יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד