ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
בדיון בכנסת

הרב תקף את הח"כים: "אתם גורמים סבל ועינוי הדין"

"במהלך השנים נתקלתי במאות זיופים או בניסיונות זיוף של עולים מברית המועצות", כך סיפר רבה של מולדובה הרב זלצמן שהוסיף ותקף את ח"כי ישראל ביתנו: "זו טעות מצדם של חברי 'ישראל ביתנו' ו'יש עתיד' שמנסים להלחם בצורה לא עניינית וגורמים לסבל"

הרב תקף את הח"כים: "אתם גורמים סבל ועינוי הדין"
הרב פנחס זלצמן צילום: באדיבות המצלם

ועדת הפנים של הכנסת התכנסה לדיון על הבדיקות שעורכת רשות האוכלוסין וההגירה, לבחינת יהדות עולי ברית המועצות. חברי הכנסת של ישראל ביתנו תקפו את התנהלות הרבנות הראשית ורשות האוכלוסין וההגירה. הרב פנחס זלצמן: "הבדיקות של רשות האוכלוסין הן הדרך הטובה להתמודד עם הסטיגמה נגד העולים מברית המועצות".

הרב פנחס זלצמן, רבה של מולדובה שהשתתף בדיון בועדה קורא לחברי 'ישראל ביתנו' ו'יש עתיד' לחזור בהם מהטעות שהם עושים ולתמוך בבדיקות היהדות ולחסוך סבל והתמשכות אין סופית של הטענות נגד יהדותם של עולי ברית המועצות.

לדברי הרב זלצמן: "במהלך השנים נתקלתי במאות זיופים או בניסיונות זיוף של עולים מברית המועצות. הזיופים מגיעים לפתחם של בתי הדין בישראל ובמרבית המקרים, רבני הקהילות במדינות מזרח אירופה נתקלים בהם עוד לפני הרבנות בישראל".

הרב פנחס זלצמן באירוע בקהילה

"זו טעות מצדם של חברי 'ישראל ביתנו' ו'יש עתיד' שמנסים להלחם בצורה לא עניינית וגורמים לסבל, לעינוי דין ולהתמשכות אינסופית של הדיונים האלה שלא יסתיימו לעולם".

"יש קונצנזוס על כך שלאחוזים נכבדים מעולי חבר העמים אין כל קשר ליהדות. המחלוקת היחידה היא על הכמות שלהם. הדרך היחידה למגר את הסטיגמה כלפי העלייה הברוכה מברית המועצות הגורמת לכך שגם יהודים כשרים סובלים מאות קלון, היא באמצעות הבדיקות שמבצעת רשות האוכלוסין. זה צריך להיות אינטרס משותף גם של יש עתיד לסגור את הפרצות בהקדם האפשרי על מנת שנוכל לשנות את התדמית שדבקה באוכולוסיה איכותית זו".

פנחס זלצמן עולי ברית המועצות ועדת הפנים ישראל ביתנו רשות האוכלוסין וההגירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד