י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
פאניקה מיותרת

החוקרים שללו: זהו אינו תסמין של קורונה

כחודשיים אחרי שממשלת ספרד פרסמה על תסמין נוסף בקרב חולי קורונה בבהונות הרגליים, מחקר שנערך מאז בספרד ובבלגיה והסתיים בימים האחרונים שלל כי אותם בני אדם חלו בקורונה 

החוקרים שללו: זהו אינו תסמין של קורונה
אילוסטרציה צילום: pixabay

בשיא התפרצות הקורונה באירופה, בתחילת חודש אפריל, פרסמה ממשלת ספרד הודעה באמצעות המועצה הרפואית הספרדית, כי אצל חולי קורונה א-סימפטומיים ישנו תסמין של התנפחות בהונות הרגליים ויציאת פצעים קטנים.

המועצה ציינה כי התסמין הופיע אצל שורה של חולי קורונה בכל רחבי אירופה. "מדובר בפצעים סגולים קטנים, שדומים מאוד לפצעים שמופיעים אצל אנשים שחולים באבעבועות רוח, חצבת או סובלים מפצעי קור, והם מופיעים בדרך כלל על האצבעות ונעלמים מבלי להשאיר סימן". 

אולם, מחקר שנערך בבלגיה בהובלתה של ד"ר אן הרמן במרפאה הדרמטולוגית בבריסל גילה כי התסמין שכונה "בהונות הקורונה" אינו קשור כלל לקורונה. במהלך המחקר נבדקו 29 אנשים שהראו את אותו התסמין בכפות הרגליים ושלושה שהתסמין הופיע להם בידיים, והתוצאות הראו כי מעולם לא נדבקו בקורונה.

מחקר דומה שנערך בבית החולים האוניברסיטאי-פוליטכני בוולנסיה שבספרד ובמהלכו נבדקו 20 ילדים שנשאו את התסמין, מצא אף הוא כי הילדים אינם חולים בקורונה ומעולם לא נדבקו בנגיף.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד