י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לאור הנתונים המדאיגים

משרד הבריאות ימליץ להטיל סגר מוחלט; בני ברק על הכוונת

בעקבות נתוני התחלואה ששוברים שיאים של שבועות ארוכים מידי יום ביומו, במשרד הבריאות מקיימים דיונים בשעות האחרונות ומתכוונים להטיל סגר מוחלט על כמה ערים בהן אחוז התחלואה לעומת מנין התושבים גבוה במיוחד | הסגר על אלעד לא יוארך | בני ברק על שולחן הדיונים

משרד הבריאות ימליץ להטיל סגר מוחלט; בני ברק על הכוונת
הסגר באזור ירושלים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

משרד הבריאות מקיים בשעות האחרונות דיון בעקבות קצב התחלואה הגובר שחוצה בימים האחרונים שיא חדש מאז אפריל וצפוי להמליץ על הטלת סגר מוחלט ולא רק סגר "נושם" בכמה ערים ברחבי הארץ, בהן גם על ערים חרדיות.

בדיונים שהתנהלו ביממה החולפת בדרג המקצועי במל"ל, משרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות דנו הצדדים גם על אפשרות כי יוטל סגר על העיר בני ברק, כשמסתמן כי בשלב הראשון יוטל סגר מלא על הערים אשדוד, דימונה וקריית גת.

הלילה בחצות המגבלות שהוטלו על העיר אלעד יוסרו, לאחר שוועדת השרים הממונה על הטלות סגרים לא מסכימה להאריכו, ובשלב הזה המגבלות יישארו רק על השכונות החרדיות באשדוד ובטבריה.

על פי נתוני משרד הבריאות שפורסמו הערב (שלישי), מאז חצות ליל אובחנו 469 חולים נוספים בכל חלקי הארץ. מנין המונשמים עדיין נמוך יחסית לגל הקודם - עם 24 בלבד. מנין הקורבנות הכללי עומד על 320.

מוקדי ההדבקה המרכזיים מתחילת השבוע הם ירושלים עם 180 נדבקים חדשים, אשדוד עם 150 נדבקים חדשים, בני ברק עם 135 נדבקים חדשים, תל אביב עם 96, ודימונה עם 55 נדבקים חדשים.

בבת ים אובחנו מתחילת השבוע 43 נדבקים, בביתר עילית 40, בפתח תקווה ובראשון לציון 38, בבית שמש 36, בטבריה 34, ברהט 31, בחולון 28, בבאר שבע 27, בלוד 25, כפר קאסם עם 24, מודיעין מכבים רעות עם 21, רמלה עם 20, ערערה בנגב, רמת גן ונתניה שם נדבקו 19 בני אדם, רחובות עם 18, קריית גת עם 16, נהריה עם 15, חיפה עם 12, אלעד ומודיעין עילית עם 11 ובאקה אל-גרבייה עם 10 נדבקים חדשים.

בקריית אונו, אור יהודה, הוד השרון עם 9 חולים, בית שאן, באר יעקב, כפר סבא, רעננה, ראש העין עם 8, יבנה, גבעתיים, טייבה עם 7, יד בנימין, ג'לג'וליה, נתיבות, אילת, גן יבנה, ערד, חדרה, ראמה עם 6, ערערה בוואדי ערה, טירה, צפת, כסיפה, אופקים, מג'ד אל כרום, נס ציונה עם 5, גבעת זאב, קריית מלאכי, אום אל פחם, הרצליה, קריית אתא עם 4, ג'ת, אלפי מנשה, שדרות, כפר קרע, שוהם, גני תקווה, עפולה, שפרעם, נחף, מעלה אדומים, אשקלון, טירת הכרמל, כרמיאל, כאבול, כפר ברא, בית חשמונאי, וסאג'ור עם 3 חולים.

ברכסים, מעלה עירון, כוכב יעקב, מזכרת בתיה, עומר, גדרה, קריית מוצקין, פרדס חנה-כרכור, יהוד, רמת השרון, עכו, ג'דיידה-מכר, אבו סנאן, צור הדסה, שערי תקווה, ניצן וגבעת אבני עם 2 וחורה, הר אדר, קריית יערים, לקיה, אזור, יבניאל, אריאל, מצפה רמון, גבעת שמואל, כוכב יאיר, קלנסווה, מגדל העמק, טמרה, תל מונד, כפר יונה, עראבה, יפיע, בנימינה, בסמ"ה, חצור הגלילית, אורנית, אבו גוש, בני עי"ש, יאנוח-ג'ת, סביון, עפרה, חשמונאים, כוכב השחר, בית יצחק, נוקדים, שגב שלום ואעבלין עם חולה אחד בלבד מתחילת השבוע.

בתוך כך, ועדת החוקה אישרה היום (שלישי) תיקון משמעותי בחוק התקש"ח, לפיו הטלת סגר תעשה רק לאחר התייעצות וקבלת חוות דעת. ראש הרשות. תיקון משמעותי שהיה מונע את הסגר שהוטל בשבוע שעבר על העיר אלעד.

יו"ר 'האיחוד הלאומי' חבר הכנסת בצלאל יואל סמוטריץ' תקף את כוונת הממשלה להטיל שוב סגרים ואמר: "ההתנהלות הזו חמורה ומקוממת. ארבעה חודשים היו לממשלה ולמשרד הבריאות להיערך עם בדיקות, חקירות אפידמיולוגיות ובידוד אפקטיבי, כדי לקטוע במהירות את שרשרות ההדבקה ולמנוע חזרה לסגרים שימוטטו את הכלכלה. זה לא נעשה ואת מחיר החידלון ישלמו אזרחי ישראל בפרנסה ובאורח החיים. זו פשוט בושה".

קורונה סגר בירושלים סגר באלעד הסגר על בני ברק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד