י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מתקפה חריפה

ראש הישיבה: אקדמיה זה איסור, כסף שמגיע ממעשים אסורים

בדברים חריפים שנשא הגרי"ג אדלשטיין בביתו, הוא דיבר נגד לימודי האקדמיה: "מעשים אסורים. מרנן הרב שטיינמן והרב אלישיב אסרו, מי יכול להתיר?!". צפו בדברים 

ראש הישיבה: אקדמיה זה איסור, כסף שמגיע ממעשים אסורים
הגרי"ג אדלשטיין בביתו צילום: שוקי לרר

חברי ועדת הרבנים לעניני חינוך הגר"נ זוכובסקי, הגר"מ קסלר, הגר"נ קופשיץ, ומזכיר הוועדה אברהם רובינשטיין הגיעו למעונו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, לשמוע הוראות לציבור בנוגע ללימודי תואר באקדמיה.

ראש הישיבה הזהיר ואמר "זה שלא כהוגן לתת חשיבות לחכמה חוץ מתורה, מי שהוא בעל חכמה הוא לא אדם יותר טוב, המידות לא יותר טובות, הוא רק נעשה עוד יותר בעל גאווה, זה יכול לקלקל את המידות".

לשאלת הגר"נ זוכובסקי על אלו שלא מתעניינים בתואר, אלא עושים זאת רק בשביל משכורת יותר גבוהה, ענה ראש הישיבה: "זה כסף על ידי מעשים לא נכונים, מעשים גרועים, כסף על ידי מעשים אסורים".

"ענין האקדמיה, זה דבר שאסרו את זה כבר, הגדולים אסרו את זה, יש כבר איסור, אפשר להתיר איסור? איסור שנאסר, הרב שטיינמן, הרב שטיינמן אסר, וגם הרב אלישיב גם כן, אסרו את זה, גדולי הדור אסרו, אז מה השאלה? אין מי שיכול להתיר אחרי שהם אסרו, זה דבר פשוט, זה דבר אחד", כך ראש הישיבה.

"אבל יש עוד דברים, באמת למה אסרו את זה? מסתמא זה הסיבה, להחשיב תואר, תואר שמי נתן את התואר? אלו לא גדולי תורה, הם "בעלי חכמה", חכמה חוץ מתורה, להחשיב חכמה? זה שלא כהוגן להחשיב חכמה, נותנים חשיבות לחכמה, כאילו שזה מעלה, מי שהוא בעל חכמה הוא לא אדם יותר טוב, המידות לא יותר טובות, רק הוא נעשה עוד יותר בעל גאווה, זה יכול לקלקל את המידות".

"זאת אומרת התואר זה הפוך מן האמת, זה תואר כבוד שמגיע לו כבוד ולא מגיע לו כבוד, התואר הזה נותן גאווה, הוא מחשיב את עצמו שהוא חשוב, הוא כבר הוא "תלמיד חכם", כמו תלמיד חכם... לתלמיד חכם גם כן אסור להחשיב את עצמו, זה גם גאווה, אבל אחרים מחשיבים אותו, אז הוא רוצה שיחשיבו אותו יותר מתלמיד חכם, זה נגד האמת".

הגאון רבי נתן זוכובסקי אמר בשיבה: "זה ברור, רק השאלה היא, שאלו שאומרים את זה היום הם לא אומרים ענין 'תואר', אלא הם אומרים 'משכורת', 'כסף', זה הם אומרים, ופה צריך לדעת, הם אומרים כסף, משכורת יותר גבוהה, לא מעניין אותנו תואר, הם אומרים כסף, אנחנו צריכים לפרנס משפחה בכבוד...".

ראש הישיבה חזר על דבריו ואמר: "אבל זה כסף על ידי מעשים לא נכונים, מעשים גרועים, כסף על ידי מעשים אסורים".

הרב גרשון אדלשטיין אקדמיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד