י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
היסטוריה בארה"ב

בתי כנסת יקבלו סיוע במקרים של מגיפות ואסונות טבע

היסטוריה בארה"ב: תכנית הסיוע הציבורי של הסוכנות הפדראלית לניהול מצבי חירום כגון מגיפות ואסונות טבע, תחול גם על בתי כנסת | המהלך אושר לאחר פעילות של אגודת ישראל באמריקה

בתי כנסת יקבלו סיוע במקרים של מגיפות ואסונות טבע
צונאמי באינדונזיה צילום: רויטרס

ביוזמת אגודת ישראל באמריקה, הפועלת בנושא זה תקופה ממושכת, הודיעה הסוכנות הפדראלית לניהול מצבי חירום בארה"ב, כי "בתי כנסת יכולים לפתוח חשבונות בפורטל המענקים של הסוכנות", ובנוסף לכך הודיעה על סדרה של קורסים המיועדים להדריך מנהיגי קהילות מקומיות כיצד להשתמש במערכת של הסוכנות. במיוחד צוין בהודעה, כי הסוכנות תנהל קורסים בהם יוצג תהליך הגשת בקשות לסיוע בעקבות מגפת הקורונה.

בהתאם להודעה, יתאפשר לבתי-כנסת, להעביר מסמכים חיוניים בעיצומם של מגיפות ואסונות טבע, וכן יעבירו להם מידע אודות הכרזות פדראליות באזור שלהם. דובר הסוכנות ציין את חשיבותה של ההרשמה המוקדמת, מכיוון שבעיצומו של אסון, בו נגרם נזק לבניין, עלולים להתקשות באיסוף המידע והמסמכים הנחוצים להגשת תביעה ולבקשת סיוע ציבורי.

תכנית הסיוע הציבורי של הסוכנות הפדראלית לניהול מצבי חירום הינה תכנית המענקים הגדולה ביותר שלה. במסגרת תכנית זו, ניתן סיוע משלים לממשלות במדינות בארה"ב ולממשל המקומי, וכן לארגונים פרטיים ללא מטרות רווח, העומדים בתנאי הזכאות – כולל בתי כנסת – כדי לפצות קהילות שנפגעו מאסונות גדולים ונמצאות בתהליך התאוששות. בהודעתה, הסוכנות מציינת כי "התכנית מעניקה מימון לסיוע חירום להצלת חיים והגנה על רכוש, ומסייעת במימון לשיקום קבוע של תשתיות בקהילה שנפגעו על-ידי תקרית שהוכרז עליה מטעם הממשל".

"זוהי תכנית בעלת חשיבות חיונית עבור בתי-הכנסת, בתי הספר ומוסדות צדקה אחרים שלנו, וכל קהילה חייבת לפנות לסוכנות כדי לנצל במלואם את שירותיה וההזדמנויות הניתנות להן", ציין הרב אבא כהן. "הדבר עשוי לשנות את המצב באופן משמעותי ביותר, בזמנים של אסון טבע וכדו', רח"ל".

בתי כנסת אסונות טבע אגודת ישראל אמריקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד