י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"למצוא את שביל הזהב"

הסכסוך בסאטמר: המגשרים הפתיעו וביקשו 8 ימים נוספים

רגע לפני שפוקע פרק הזמן לגישור בסאטמר בני ברק, ולאחר שמינו נאמנים זמניים לבית המדרש שבמוקד הסכסוך, המגשרים הרב זלמן לייב וולדמן והרב מנחם גשייד מפתיעים בבקשה משותפת: תנו עוד שמונה ימים להשלמת הגישור בהסכמה

הסכסוך בסאטמר: המגשרים הפתיעו וביקשו 8 ימים נוספים
הרבי מסאטמר צילום: בחצרות סאטמר

ה'שלום' בסאטמר בבני ברק: לאחר שנכנסו להליך גישור מואץ בסכסוך בקהילת סאטמר מהר"א בבני ברק ומינו נאמנים לניהול שוטף של הביהמ"ד, ומכיון שפרק הזמן בן ה-14 יום שהוקצב על ידי בית המשפט עומד להסתיים, הגישו המגשרים הרב זלמן לייב וולדמן והרב מנחם גשייד בקשה משותפת לקבל 8 ימים נוספים בהם ייעשה מאמץ להשלים את הליך הגישור.

הגשת הבקשה המשותפת מסמנת שלב נוסף בתהליך הפיוס בקהילה שידעה שלוש שנות מאבק וכעת עולה על מסלול השלום, כאשר לאחר שנוכחו שישנם גורמים שמנסים לחבל במתווה השלום עליו עמלים הצדדים מזה כשבועיים ימים, החליטו הרב וולדמן והרב גשייד לשתף פעולה גם ברמת הייצוג, ושכרו את עו"ד צבי קלנג מבכירי הפרקליטות לשעבר שיסייע בגיבוש הפרטים ובייצוג ככל שיידרש.

בבקשה שהגישו באמצעות עו"ד קלנג כותבים הרה וולדמן והרב גשייד כי, "הליך הגישור נמצא בעיצומו ונראה כי הצדדים מפנימים שעליהם למצוא את שביל הזהב שדרכו הקהילה כולה תחיה באחווה ובשלום כפי שהיה מקדמת דנא".

המגשרים מבקשים לציין עוד, כי הצליחו למנות, בהסכמת הצדדים, שני נאמנים שהופקדו מטעם המגשרים על הניהול השוטף של בית המדרש למשך תקופת הגישור, וכי הנאמנים משתפים פעולה.

והם ממשיכים וכותבים: "לאור האמור לעיל מבקשים המגשרים במשותף להאריך את פרק הזמן שיוקצב לגישור בשמונה ימים נוספים. בסיומו של פרק זמן זה יעדכנו המגשרים את בית המשפט הנכבד בהתפתחויות מתוך תקווה משותפת כי הליך הגישור יסתיים בהצלחה".

סאטמר מנחם גשייד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד