י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"לאנשים אין כסף לפרוסת לחם"

העלאת הקנס ל-500 ש"ח: כלל חברי הוועדה מתנגדים

חברי ועדת החוקה בראשות חבר הכנסת יעקב אשר הביעו התנגדות חריפה לדרישת הממשלה להעלות את גובה הקנס על אי עטיית מסיכה ל-500 ש"ח • "קנס כזה יכול למוטט אותם" • צפו

העלאת הקנס ל-500 ש"ח: כלל חברי הוועדה מתנגדים
בתחנת רכבת. אילוסטרציה צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

ועדת החוקה התכנסה הבוקר (רביעי) לדיון בחקיקת חוקי הקורונה. הדיון התמקד בדרישת הממשלה להגדלת הקנס על אי-עטיית מסכה מ-200 ש"ח ל-500 ש"ח. כלל חברי הוועדה הודיעו כי יתנגדו ליוזמה.

כבר בפתח הדיון הודיע יושב ראש הוועדה חבר הכנסת יעקב אשר כי אין בכוונתו לתמוך בדרישת הממשלה. לדבריו, "אני לא מתכוון להצביע או לתמוך בהעלאת הקנס לגובה של 500 ₪. זה מוגזם. בכוונתי לבחון מה כן אבל המספר הזה לא יהיה וגם לא 499 ₪. מה שכן צריך להיות זה הגברת היכולת לאכוף את הדבר הזה בכל רחבי הארץ, בתקופה זו ובמספרים שאנחנו רואים צריך לתת יותר סמכויות לפקחים".

אל יושב ראש הוועדה הצטרפו חברי הוועדה מהקואליציה ומהאופוזיציה שהודיעו מצדם כי לא יתנו יד להעלאת סכום הקנס. חה"כ קארין אלהרר אמרה: "לאנשים אין כסף לפרוסת לחם. קנס כזה יכול למוטט אותם"; חה״כ יואב סגלוביץ' הוסיף: "בזמן שאלפי אנשים מובטלים ואין להם מה לאכול, אנחנו דנים על לעלות את גודל הקנס. זה לא נתפס".

חברי הוועדה הציעו כתחלופה להגביר את האכיפה ולתקן באופן מידי את החוק כך שיתאפשר גם לקפחים עירוניים לקנוס את האזרחים בעוון אי עטיית מסיכה ובכך הדבר יביא להרתעה תוך הקפה מצד האזרחים לשמור על הכללים.

יעקב אשר ועדת החוקה מסכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד