י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בתום דיון סוער

הצעת חוק המיטיבה עם אשת אברך עברה בקריאה טרומית • צפו

מליאת הכנסת העבירה בקריאה טרומית הצעת חוק הקובעת כי אשת אברך תוכל להיעדר מעבודתה על חשבון ימי המחלה, גם עם הבעל אינו עובד, אלא לומד. בדיון בהצעה, נרשמו עימותים בין חברי הכנסת החרדים אליהם הצטרפה חברת הכנסת ינקלביץ'. עודד פורר הוצא מהמליאה

הצעת חוק המיטיבה עם אשת אברך עברה בקריאה טרומית • צפו
ח"כ עודד פורר מוצא מהמליאה צילום: דוברות הכנסת

מליאת הכנסת אישרה לפני זמן קצר (רביעי), בקריאה טרומית, הצעת חוק; היעדרות בשל מחלת ילד גם אם בן הזוג אינו עובד אלא לומד, הצעה זו אותה יזמו חברי הכנסת משה גפני ויעקב אשר, קובעת כי יתאפשר לעובד להעדר מעבודתו על חשבון ימי המחלה הצבורים שלו לטובת מחלת ילדו גם במקרה בו בן זוגו אינו עובד, אלא לומד במוסד לימודים על תיכוני.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "פעמים רבות בן הזוג של העובד הוא סטודנט הלומד במוסד להשכלה גבוהה, במוסד להשכלה מקצועית או במוסד תורני. כאשר התלמיד נמצא במסגרת לימודית כאמור, נבצר ממנו לשמור על ילדו, שכן היעדרו של התלמיד מהלימודים עשוי לגרום לו נזק, למשל בקורסים עם דרישת נוכחות חובה, או בביצוע מבחנים או בחנים".

יוזם החוק, חה"כ משה גפני, אמר בדיון: "הרציונל העומד בבסיס הדרישה לשני בני זוג עובדים מתממש גם במקרה של בני זוג שאחד מהם עובד והשני לומד. הכנסת התקדמה באופן דרמטי לדאוג לאפשר לנשים לצאת לעבוד. אני לא זוכר מקרה אחד שלא הייתה תמיכה מקיר לקיר בחוק שמאפשר לנשים לצאת לעבודה. אחד הדברים שחשובים לאישה שיוצאת לעבודה זה שאם הילד שלה יהיה חולה, יהיה מי שיוכל לשמור עליו. אם מישהו רוצה להצביע נגד, רק בגלל שיש שם לימוד בכולל יום שלם, שיצביע נגד".

חבר הכנסת גפני נואם במליאה

ח"כ עודד פורר מ'ישראל ביתנו' המתנגד לחוק אמר: "לכל הצעת חוק יש מחיר ומישהו צריך לשלם אותה. בסוף אתה מגיע למעסיק הפרטי ואומר לו שאם יש בני זוג ואחד החליט שהוא לומד פילוסופיה יוונית עתיקה, ובת הזוג נשארת בבית עם הילד, מי ישלם? אם אתה רוצה לאפשר לבן הזוג ללכת ללמוד בכולל, תעביר תקציב למעסיקים כפיצוי. בסוף אתם גם פוגעים באותן נשים חרדיות כי המעסיק יחשוב פעמיים לפני שהוא יקבל אותן לעבודה".

במליאה התפתח עימות סוער בין חברי הכנסת החרדים והשרה עומר ינקלביץ' שעמדה לצד החרדים, לבין חבר הכנסת עודד פורר, שנקרא לסדר שלוש פעמים והוצא מאולם המליאה. לבסוף 61 תמכו בחוק, 14 התנגדו וההצעה תועבר לוועדת העבודה והרווחה.

עודד פורר משה גפני עומר ינקלביץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד