י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
נזק כבד נמנע

אלמוני ניסה להצית את הישיבה הוותיקה • צפו

בשבת האחרונה (חוקת) הגיע אלמוני למבנה הישיבה הוותיקה 'תפארת ישראל' בחיפה וניסה להצית את המקום | בחסדי שמים משפחה ששהתה במקום לרגל שמחה הריחה ריח שריפה ובכך נמנע נזק כבד למקום | חבר מועצת עיריית חיפה "מזעזע שמעשה כזה יתכן ויתרחש דווקא במדינת היהודים"

אלמוני ניסה להצית את הישיבה הוותיקה • צפו
נסיון ההצתה צילום: באדיבות המצלם

בשבת האחרונה, שבת פרשת חוקת, הגיע אלמוני לישיבת תפארת ישראל בחיפה, וניסה להצית את המקום. בחסדי שמים מרובים, משפחה ששהתה במקום עקב שמחה, הריחה ריח של שריפה והצליחו למנוע אסון ונזק.

ישיבת תפארת ישראל בחיפה, היא אחת מהישיבות הוותיקות ביותר בארץ. הישיבה הוקמה לפני למעלה מ-95 שנה בשנת תרפ"ה, ראש הישיבה ומייסדה היה הרב דב מאיר רובמן, חניך ה"תלמוד תורה" בקלם שכיהן קודם לכן כראש ישיבת "אור תורה" בווילקומיר שבליטא. צוות הישיבה הורכב מרבנים בוגרי הישיבות בסגנון הליטאי באירופה שעלו ארצה, חלקם שימשו בעצמם כראשי ישיבות באירופה.

לפני כארבעים שנה חדלה הישיבה לפעול במתכונתה הישיבתית, וכיום משמש המבנה משכן למספר כוללים, שיעורי תורה, אוצר ספרים רחב ידיים ומנייני תפילה.

כאמור, בליל השבת האחרונה בסביבות השעה 01:20 בלילה, נכנס אלמוני למבנה הישיבה, הדליק עיתון וניסה להצית איתו את החלון העשוי עץ בתקווה שידליק את כל המבנה, ונמלט.

באותה העת שהו במקום בני משפחה בשל שמחה. בני המשפחה הריחו ריח של שריפה, וכשירדו למטה ראו את האש הבוערת. אחד מבני המשפחה תפס את העיתון והשליך אותו החוצה. בחסדי שמים נמנעו אסון ונזק כבדים יותר.

נחי קפלן, חבר מועצת עיריית חיפה מטעם סיעת 'דגל התורה' שלח מכתב לנצ"מ אמיר גולדשטיין מפקד תחנת חיפה, ובו הפציר בפניו למצות את הדין עם מי שביצע את המעשה הנפשע.

"בית כנסת זה הוקם לפני קרוב למאה שנה והינו אחד מהישיבות הראשונות שהוקמו בארץ ישראל מחוץ לירושלים, ומשמש כיום מרכז רוחני מרכזי בעיר", כתב לו קפלן.

"מיותר לציין את הזעזוע שמקרה כזה מעלה בקרב כל יהודי באשר הוא ואת הזיכרונות מתקופות אפלות בהיסטוריה של העם היהודי שדבר זה מציף. בטוח אני שתעשה כל מאמץ תוך שימוש בכל האמצעים העומדים לרשותך ע"מ שהאחראי למעשה הנפשע לא יינקה".

ניסיון ההצתה\\צילום: באדיבות המצלם

המכתב שנשלח\\צילום מסך

בשיחה ל'בחדרי' אמר קפלן, כי זה "מזעזע שמעשה כזה יתכן ויתרחש דווקא במדינת היהודים. אני מעדיף להאמין כי מדובר באדם תמהוני ומעורער בנפשו ואין זו תוצאת ההסתה הפרועה כנגד הציבור החרדי בחודשים האחרונים".

"פניתי למפקד משטרת חיפה נצ"מ אמיר גולדשטיין בבקשה לפעול לגילוי מהיר של מי שידו בפשע ואנו מובטחים כי משטרת ישראל תעשה כל שבידה, על מנת להגן על בתי כנסת וישיבות מהתנכלות בעלת אופי אפל ומסוכן כל כך", הוא הוסיף.

הצתה ישיבת תפארת ישראל חיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד