י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
העירייה הגבילה את האזור

עשרות חולים בישיבה: 'בית מת'ס' נסגרת

לאחר שהתגלו 53 חולים מאומתים, ישיבת 'בית מתתיהו' נסגרת באופן סופי וכל הבחורים נשלחים הביתה. אלו שממתינים לתשובות - יישארו לעת עתה בישיבה. עיריית בני ברק החליטה לסגור את אזור הישיבה

עשרות חולים בישיבה: 'בית מת'ס' נסגרת
בחורי ישיבת בית מתתיהו צילום: שוקי לרר

בישיבת 'בית מתתיהו' הישיבה הליטאית והחשובה בעיר בני ברק המכונה בעולם התורה 'בית מת'ס' שם לומדים מאות בחורים יש חגיגה גדולה של חולי קורונה ובישיבה מדווחים על כמעט שישים בחורים שנדבקו ועוד רבים שמחכים לתשובות לאחר שפתחו תסמינים. 

בהנהלת הישיבה הודיעו לבחורים כי הישיבה נסגרת והבחורים יישלחו הביתה, אלו שמחכים לתשובות יישארו מבודדים בישיבה עד לתוצאות הבדיקה. 

בעיריית בני ברק, העיר בה ממוקמת הישיבה, החליטו היום (רביעי), על שורת צעדים משמעותיים לבלימת קצב ההדבקה - ובהם הקמת מערך אכיפה מיוחד למוסדות חינוך ואלו שיפרו את ההנחיות - ייסגרו מיידית.

בישיבת חירום שהתקיימה הבוקר (רביעי) באודיטוריום העירוני הוחלט על שורת צעדים חריגים לבלימת קצב ההדבקה. לדברי ראש העיר אברהם רובינשטיין "נגלה אפס סובלנות להפרות הגבלות הקורונה". וההחלטה על תגבור צוותי הפיקוח העירוניים והקמת מערך אכיפה ייעודי שיכלול תגבור מערים נוספות ויאכוף את ההנחיות על מוסדות החינוך הפרטיים והישיבות.

במסגרת המערך החדש, מוסדות שיימצאו בהם ליקויים והפרות של הכללים כפי שנקבעו – ייסגרו מיידית בצו מנהלי עירוני. בנוסף, ייסגרו גם מוסדות שנמצא בהם חולה קורונה מאומת וקיים חשש להדבקה בקרב אנשי המוסד. בתוך כך, תגברו לבקשת העירייה מספר המלוניות המציעות לינה לחולים שיעזבו את העיר.

עוד נמסר מהעירייה, כי בשל אירוע תחלואה חריג במוסד חינוכי ברחוב סלנט בעיר (הרחוב בו ממוקמת ישיבת 'בית מתתיהו'), החליטה עיריית בני ברק על הגבלות תנועה סביב מוסד הלימודים, בכניסות וביציאות אליו וברחוב סלנט.

יתאפשר מעבר לדיירי הרחוב, אך לא תותר גישה שלא לצורך, על מנת למנוע סכנה מיותרת. בהתאם להנחיה, הגיעו בשעה זו כוחות משטרה לאזור לשמירה על שלום הציבור.

בנוסף מבהירים מהעירייה, כי מספרם הכולל של תלמידי מוסד הלימודים ברחוב סלנט שזוהו כחולים בנגיף הוא 47. בתום תחקיר חמ"ל החירום העירוני, התברר כי 20 מתוכם נדבקו למרות שלא שהו במתחם המוסד בתקופה האחרונה. חמשה מהתלמידים כבר פונו למלוניות ההחלמה. יתר 22 התלמידים השוהים במוסד יפונו באופן מאורגן ובטוח מחר.

בית מתתיהו קורונה אברהם רובינשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד