י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
זו חלוקת התפקידים הסופית

פרסום ראשון: הח"כים חתמו על המסמך והביאו סוף לסאגה

הקרבות ב'יהדות התורה' באו לסיומן? על פי המידע שהגיע לידי 'בחדרי חרדים'. נחתמו ההסכמים הפנימיים באשר לחלוקת התפקידים הפנים סיעתיים. אייכלר וטסלר ישובו להסתחבק? ימים יגידו

פרסום ראשון: הח"כים חתמו על המסמך והביאו סוף לסאגה
ישראל אייכלר/יעקב טסלר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90/עדינה ולמן, דוברות הכנסת

למעלה מחודש לאחר הקמת הממשלה, המאבק הפנימי בתוך סיעת 'יהדות התורה' הגיע היום (רביעי) לסיום טוב כאשר התפקידים הפנימיים חולקו באופן שוויוני שקדם לכך חתימה על מסמך פנימי שהגיע לידי ׳בחדרי חרדים׳.

המסמך שהתבשל בלשכת חבר הכנסת יעקב טסלר במטרה לעדכן את סיכומי הרוטציות באופן חתום על ידי הצדדים, כשבמהלך היום חתמו כל חברי סיעת יהדות התורה על מסמך. נציגי 'אגודת ישראל' חתמו על מסמך פנימי נוסף.

במסמך נקבע התפקידים שכבר ידועים: כשב'אגודת ישראל' יוחזקו התפקידים הבאים: שר השיכון, סגן שר החינוך, יושב ראש הוועדה לפניות ציבור, סגן יושב ראש הכנסת החל מי"ז טבת תשפ"א, נציג בוועדה למינוי דיינים מחצית הקדנציה הראשונה.

ב'דגל התורה' יוחזקו: יו"ר ועדת הכספים, סגן שר התחבורה, יו"ר ועדת החוקה, סגן יו"ר הכנסת עד לתאריך י"ז טבת תשפ"א וחבר בוועדה למינוי דיינים במחצית השנייה של הקדנציה.

כמו כן סוכם על חלוקת הוועדות באופן שוויוני בין 'דגל התורה' ל'אגודת ישראל', ותתקיים רוטציה על החברות בוועדת העבודה והרווחה והוועדה לביקורת המדינה, בין חברי הכנסת יעקב טסלר לחבר הכנסת אליהו חסיד.

במסמך הפנימי של 'אגודת ישראל' נקבע שמות התפקידים, דבר שיביא סוף לסאגה הפנימית בין נציג בעלזא ישראל אייכלר לנציג ויז'ניץ יעקב טסלר. נקבע כי חבר אייכלר ישמש גם בתפקיד סגן יושב ראש הכנסת בעוד חצי שנה וכן בתפקיד חבר בוועדה למינוי דיינים במחצית הראשונה של הקדנציה.

בסביבתו של ח"כ אייכלר אומרים ל'בחדרי חרדים' כי מוקדם לחגוג, וכי החתימה עוסקת בפרוצדורה פנימית הנוגעת לחלוקת התפקידים בוועדות ואינה נוגעת למחלוקת סביב הוועדה לפניות הציבור, שלטענתם נלקחה שלא כדין. זאת לצד הדרישה לקיים פריימריז באגודת ישראל שגם היא עודנה קיימת.

יעקב טסלר ישראל אייכלר יהדות התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד