י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
חוקי התועבה > פרסום ראשון

ח"כ סמוטריץ' בפנייה לראשי הסיעות החרדיות ומזכירי המועצות

חבר הכנסת סמוטריץ' מאתגר את הח"כים החרדים ומרים גבה באשר לשתיקתם היום במליאת הכנסת, כאשר ב'כחול לבן' מבקשים להעביר חוקי תועבה הנוגדים את ההלכה. הח"כ הנמרץ פנה במכתב ודורש הבהרות משלוש ראשי הסיעות כנסת ומשלוש מזכירי מועצות גדולי התורה

ח"כ סמוטריץ' בפנייה לראשי הסיעות החרדיות ומזכירי המועצות
סמוטריץ' צילום: נועם ריבקין פנטון / פלאש 90

מליאת הכנסת סערה היום (רביעי) סביב חוק שהצביעו עבורו בסיעת 'כחול לבן' לחוקק חוקי תועבה, שיתירו הבאת ילדים באמצעים שנוגדים את ההלכה וגובלים באיסור כרת, כשבסיעות החרדיות שותקים - חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ׳ דורש הבהרות.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי השר לשעבר סמוטריץ' פנה הערב לראשי הסיעות החרדיות אריה דרעי, יעקב ליצמן ומשה גפני, וכן למזכירי שלוש המועצות ודורש שיבהירו את עמדתם בסוגייה.

"לצערי", כותב ח"כ סמוטריץ', לראשי הסיעות ומזכירי המועצות, "היום הודיע שותפכם לקואליציה, שר המשפטים ח"כ אבי ניסנקורן כי "יש לקדם תיקון בחוק הפונדקאות בצורה מקצועית ואחראית, ולא בהצעת חוק פרטית. לכן, בכוונתי להביא הצעת חוק ממשלתית בהסכמה שתבטיח שיוויון זכויות בהורות עוד ב-2020".

במכתב המתפרסם לראשונה כאן ב'בחדרי חרדים' מציין סמוטריץ' כי "שותפכם ראש הממשלה החליפי, ח"כ בני גנץ אמר כי "שוויון זכויות מלא. להורים ולמי שרוצים להיות הורים. הבטחנו ונקיים". כשהוא מצטט את הדיווח של העיתונאי יקי אדמקר ב'וואלה' שדיווח כי גורמים בכירים במפלגות החרדיות אומרים שהפתרון לעניין יהיה ב"קידום תקנות שאינן מחייבות את הצבעת החרדים בממשלה או בכנסת".

"אודה ולא אבוש כי פרסום זה, במידה ויתברר כנכון, מפתיע אותי מאוד", כתב הערב סמוטריץ', שמציין כי "אין בעקיפת הצבעה בכנסת בכדי להסיר את אחריותכם ממהות העניין, ושותפותכם במהלך זה חלילה גם אם ב"שב ואל תעשה" מהוה הלכה למעשה פגיעה בערכי המשפחה ובזהותה היהודית של מדינת ישראל".

במכתבו הוא דורש "בשמי ובשם שלומי אמוני ישראל אבקשכם להבהיר את עמדתכם בעניין באופן ברור ומיידי".

נציין כי החוק שעלה היום במליאה עורר סערה פוליטית, כאשר ראש האופוזיציה יאיר לפיד התעמת בנושא עם יושב ראש 'דגל התורה' חבר הכנסת משה גפני ותהה אם הוא מסכים להצהרה של כחול לבן לפיו יקודם חוק התועבה.

השרים אמיר אוחנה מ'הליכוד' ואיציק שמולי 'מהעבודה' וכן ח"כ איתן גינזבורג מ'כחול לבן', הצביעו בעד החוק של 'יש עתיד', וננזפו על ידי יו"ר הקואליציה מיקי זוהר, שגם איים בסנקציות. 

בצלאל סמוטריץ חוק הפונדקאות מפלגת כחול לבן הסיעות החרדיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד