י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הקבינט יתכנס לדון על בתי הכנסת

הזינוק הדרמטי בתחלואה: סגר חלקי באשדוד והגבלות על ביתר עילית

בעקבות הזינוק הדרמטי בתחלואה עם שבירת שיא יומי מאז פרוץ מגיפת הקורונה בישראל. שרי הממשלה מחליטים על צעדים נוקשים לצמצום ההידבקות. הוחלט להטיל סגר מוחלט על שלוש שכונות באשדוד ושתי שכונות בלוד. וגם, הגבלות על ביתר עילית כולה | ומה עם בתי הכנסת?

הזינוק הדרמטי בתחלואה: סגר חלקי באשדוד והגבלות על ביתר עילית
חולה קורונה בבית חולים צילום: נתי שוחט, פלאש 90

ועדת השרים לענייני 'אזור מוגבל' בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו החליטה להטיל סגר מלא על שלוש השכונות החרדיות ג', ז' וח' בעיר אשדוד, כך שלא תותר כניסה או יציאה רק לעובדים חיוניים או ליציאה עבור השגת מזון דחוף ותרופות, כך גם על שתי שכונות בעיר לוד - שניר ונווה שלום.

ההכרזה על שכונות אלו כ"אזור מוגבל" תהיה למשך שבעה ימים, החל מיום חמישי ה-2.7 בשעה 8:00 בבוקר ועד יום חמישי שלאחריו ה-9.7 בשעה 8:00 בבוקר.

באזורים המוגבלים תוגבל הכניסה והיציאה אל האזור המוגבל ומהאזור המוגבל, וכן תוגבל התנועה והעסקים בתוך האזור המוגבל עצמו.

מחר (חמישי) צפוי קבינט הקורונה להתכנס ולהטיל מגבלות על בתי הכנסת, אירועי תרבות והתקהלויות.

בנוסף, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי יחתום בשעות הקרובות על צו המגביל את פעילות מוסדות החינוך ועל צו שימנע התקהלויות בעיר ביתר עילית.

הערב עדכן משרד הבריאות כי נשבר שיא יומי חדש מאז פרוץ הקורונה בישראל - עם 868 חולי קורונה נוספים שאובחנו בישראל מאז חצות ליל אמש. מאז פרוץ המגיפה חלו בישראל 26,257 אנשים והחלימו 17,452. מספר החולים הפעילים עומד הערב על 8,843.

מאז חצות הלילה נפטרו שני חולים נוספים ובכך עלה מספר הנפטרים ל-322. גם במספר החולים הקשים נרשמה עלייה - 57 חולים מאושפזים במצב קשה, מתוכם 24 נזקקים להנשמה. בתוך כך, מספר הבדיקות עלה ואתמול בוצעו 20,660 בדיקות קורונה.

במשרד הבריאות מסבירים את הצעדים הנוקשים כי מזה למעלה מחודש מגמת התחלואה מנגיף הקורונה במדינת ישראל נמצאת בעלייה. בימים האחרונים מספר החולים עלה בצורה משמעותית ואף עבר את רף ה-700 חולים ליום כאשר קצב ההכפלה עומד על מתחת לעשרה ימים. לפיכך נדרשת במועד זה נקיטת אמצעים משמעותית, לרבות הכרזה על אזורים כ"אזורים מוגבלים", וזאת במקביל לנקיטת אמצעים נוספים בכלל רחבי המדינה.

נכון לאתמול (שלישי) בשעה 22:00 - באשדוד יש 402 חולים פעילים, שיעור החולים הפעילים למאה אלף איש הוא 178.1 ושיעור העלייה בתחלואה על בסיס חולים פעילים בשבעת הימים האחרונים הוא 243.6%. יצוין, שמבין החולים בעיר מרבית החולים מתגוררים בשלוש השכונות עליהן הוכרז "אזור מוגבל", וישנו פער משמעותי במספר החולים הפעילים לעומת שאר השכונות בעיר.

בלוד יש 93 חולים פעילים, שיעור החולים הפעילים למאה אלף איש הוא 121.9 ושיעור העלייה בתחלואה על בסיס חולים פעילים בשבעת הימים האחרונים הוא 244.4%. מוקד תחלואה עיקרי בעיר ממוקם בשכונות שהוחלט להכריז עליהן כ"אזור מוגבל", ומדובר באזור תחום שניתן להפרידו משאר העיר. כמו כן, מתקיים קשר בין האוכלוסיות המתגוררות באותן שכונות.

טרם ההמלצה, ותוך כדי תקופת ההכרזה כאזור מוגבל, נקט משרד הבריאות ביחד עם הגורמים בשטח ושאר הגופים הרלוונטיים, ובשיתוף עם הרשות המקומית, צעדים שונים לשם צמצום התחלואה על ידי הסברה, אכיפה ופינוי חולים ככל הניתן. במועד זה, נראה שצעדים אלה אינם מספיקים לצורך צמצום התפשטות המחלה באזורים אלה ויש צורך בהכרזה עליהם כ"אזור מוגבל" הכולל את כלל ההגבלות האפשריות. לצד זאת, ימשך המאמץ האכיפתי, ההסברתי, ופינוי חולים וחייבים בבידוד ככל הניתן, וכן ינקטו אמצעים נוספים בשיתוף עם הרשות וגורמים נוספים.

באזור המוגבל יחולו כלל ההגבלות הללו:

1.     לא יצא אדם המתגורר דרך קבע באזור המוגבל מהאזור המוגבל אלא לאחת המטרות הבאות:

-       קבלת טיפול רפואי חיוני שלא ניתן לקבלו באזור המוגבל.

-       הליך משפטי שמחייב נוכחותו של אותו אדם.

-       שוטר, חייל, סוהר, עובד הרשות הארצית לכבאות והצלה או איש צוות רפואי היוצא במסגרת תפקידו.

-       הלוויה של קרוב משפחה מדרגה ראשונה.

-       העברה של קטין שהוריו חיים בנפרד אל ההורה המתגורר מחוץ לאזור המוגבל, ובלבד שאותו הורה הוא ההורה המשמורן או מצוי במשמורת משותפת.

-       צורך חיוני אחר, ובכלל זה סיוע לקרוב משפחה חולה או קשיש והשתתפות בהלוויה של קרוב משפחה, באישור מי שהוסמך לכך על ידי ראש רשות החירום הלאומית, לפי נוהל שפורסם לציבור.

2. לא ייכנס אדם לאזור מוגבל, למעט:

- כניסת גוף הצלה הפועל במסגרת תפקידיו.

- כניסת אדם המתגורר דרך קבע באזור המוגבל.

- כניסת שוטר, חייל, סוהר, עובד הרשות הארצית לכבאות והצלה או איש צוות רפואי לצורך ביצוע תפקידו.

- כניסת עובדים סוציאליים לפי חוק לצורך ביצוע תפקידם.

- כניסת עובדי רווחה במחלקה לשירותים חברתיים.

- כניסת עיתונאי ועובד מקצועות התקשורת.

- כניסה לצורך אספקת מוצרים ושירותים חיוניים, לרבות שירותי חשמל, גז, מים, תקשורת ופסולת.

- העברה של קטין שהוריו חיים בנפרד על ידי אחד מהוריו לביתו של ההורה השני.

- כניסת אדם לצורך חיוני אחר, ובכלל זה סיוע לקרוב משפחתו שהוא חולה או קשיש והשתתפות בהלוויה של קרוב משפחתו, באישור מי שהוסמך לכך על ידי ראש רשות החירום הלאומית, לפי נוהל שפורסם לציבור.

3. בנוסף, הכריזה ועדת השרים כי אדם לא ייצא בתוך האזור המוגבל אלא למטרות הבאות:

-       הגעה של עובד או מועמד לעבודה למקום עבודה שהוא רשאי לעבוד בו וחזרה ממנו, הגעה של עובד למקום עבודה לביצוע עבודות תחזוקה חיוניות ותיקונים דחופים וכן הסעה של עובד למקום עבודה כאמור.

-       הצטיידות במזון, תרופות ומוצרים חיוניים וקבלת שירותים חיוניים.

-       קבלת שירות רפואי.

-       תרומת דם.

-       הפגנה.

-       הליך משפטי.

-       הגעה לכנסת.

-       טיפול במסגרת רווחה.

-       פעילות ספורט של יחיד, של יחיד עם אדם קבוע אחד בלבד, או של אנשים הגרים באותו מקום, למרחק של עד 500 מטרים ממקום המגורים או למרחק גדול יותר שקבעה ועדת השרים.

-       יציאה ממקום מגורים, של יחיד או של אנשים הגרים באותו מקום, לזמן קצר ולמרחב הציבורי למרחק של עד 100 מטרים ממקום המגורים או למרחק גדול יותר שקבעה ועדת השרים.

-       יציאה למקווה.

-       יציאה לתפילה, להלוויה, לברית או לחתונה.

-       יציאה לצורך סיוע רפואי לאדם אחר או סיוע לאדם עם קושי או מצוקה הדורשים סיוע.

-       העברה של קטין, שהוריו חיים בנפרד, על ידי אחד מהוריו, לביתו של ההורה השני;.

-       העברה של קטין שההורה האחראי עליו נדרש לצאת לצורך חיוני כמפורט בתקנה זאת ואין במקום המגורים אחראי שניתן להשאיר את הקטין בהשגחתו.

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ אומר בתגובה: "‏בעקבות העלייה המדאיגה בתחלואה, החלטנו הערב בהתייעצות של קבינט הקורונה המצומצם על סגר במספר שכונות באשדוד ובלוד, ועל כינוס דחוף של קבינט הקורונה הרחב מחר לדון בפעולות נוספות".‏

גנץ הוסיף ואמר, "מחר בבוקר אקיים הערכת מצב של משרד הביטחון, בה נקדם את ההיערכות לאפשרות של פתיחת מרכזי שליטה בערים על ידי פיקוד העורף, תגבור של עוד מלוניות קורונה וצעדים נוספים שאנו עשויים להידרש להם בימים הקרובים".

סגן שר הבריאות יואב קיש הגיב לנתונים בטוויטר וכתב: "יוצא מהכנסת ובודק את הסטטוס היומי של הנדבקים. השעה 22:52 ואנחנו על 899 נדבקים חדשים. נתון נוסף מטריד הוא אחוז המאומתים מסך הבדיקות שעלה ל4.8%. שני שיאים שליליים של הגל השני חייבים לעצור את מגמת הגידול בתחלואה".

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד