י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מדאיג

מאות טייסים הושעו לאחר שהתגלה כי רימו במבחנים

דיווח מדאיג במיוחד מפקיסטן. 262 טייסים חשודים כי זייפו את מבחני הקבלה שלהם. חשד שכמה מהם גרמו להתרסקות מטוס נוסעים בחודש שעבר בה ניספו 97 בני אדם

מאות טייסים הושעו לאחר שהתגלה כי רימו במבחנים
מטוס של חברת PIA צילום: אתר החברה

חברות תעופה פקיסטניות הודיעו כי ישעו 262 טייסי תעופה שתעודותיהם עשויים להיות מזויפים. בבדיקה שנערכה התגלה כי הטייסים זייפו את הבחינות שלהם או שאחרים ישבו במקומם במבחן.

פקיסטן איירליינס אינטרנשיונל (PIA) שוב נמצאת בכותרות, לאחר שכמעט שליש מטייסיה חשודים כי הם מחזיקים ברישיונות מזויפים או "מפוקפקים" והתחמקו בבחינות לאחר בדיקה מעמיקה.

262 הטייסים נמצאים בהמתנה לסיום החקירות נגדם, 141 מהם מחברת PIA. השאר מחברות נוספות. כך הודיע ​​שר התעופה הפקיסטני, גולם סרוואר חאן. 109 טייסי תובלה, ו-153 טייסים של טיסות מסחריות.

ההשעיה עוררה דאגה עולמית, והעלו שאלות כיצד הטייסים הפקיסטנים קיבלו רישיונות מרשות התעופה האזרחית בפקיסטן (CAA) ועבדו עבור חברות תעופה בינלאומיות ברחבי העולם.

שערוריית הרישיון התגלעה בעקבות התרסקות המטוס בחודש שעבר בעיר הנמל הדרומית קראצ'י בה נהרגו 97 אנשים. מהחקירה עולה כי הטייסים לא הצליחו לבצע נהלים סטנדרטיים והתעלמו מהתראות.

הרשויות חוקרות אחר החשדות הללו של טייסים שקיבלו רישיונות מאז סוף 2018. כל הטייסים מואשמים בכך שמישהו ישב עבורם במבחן אחד או יותר, ולפעמים אפילו בכל שמונת המבחנים הדרושים לרישיון טיס של חברות התעופה.

טייסים פקיסטן התרסקות מטוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד