י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
רוצים את כולם

מו"ל גלובס: "לא נוכל להתקדם כחברה בלי החרדים"

מו"לית "גלובס", אלונה בר און, מספרת על המאבק לרכוש את העיתון שייסד אביה • "בעבר עבדו במערכת רק לבנים חילונים, היום אנחנו רוצים את כולם"

מו"ל גלובס: "לא נוכל להתקדם כחברה בלי החרדים"
חרדים. אילוסטרציה צילום: פלאש 90

אחרי יותר משלושה עשורים ש"גלובס" נשלט על ידי אליעזר פישמן ומשפחת בר און, לפני שלוש שנים העיתון הועמד למכירה, תוך ניסיון לדחוק את שאריו של מי שנחשב למייסדו - חיים בר און המנוח.

בתו, אלונה בר און, מספרת מדוע נלחמה על רכישה של עיתון מפסיד והייתה מוכנה להשקיע בו יותר מ-100 מיליון שקלים. "אם היה נמכר לרוכשים בעלי ערכים ראויים - הייתי מוותרת".

בר און, 42, גאה בקוד האתי של העיתון ומודה: "בדקנו ומצאנו שלפחות 30% מהמאמרים שלנו היו בעלי מובהקות פוליטית ו־90% מהם היו מוטים לצד השמאלי של המפה. נכון, זה היה עיתון שעבדו בו רק לבנים, חילונים. לא הייתה בו נוכחות לדתיים, לימנים, או לנשים". הראיון המלא לערן בר-טל ועדי רובינשטיין, יפורסם מחר (ו') במוסף "ישראל השבוע" של "ישראל היום".

"עיתון לא מייצג עמדת מו"ל, תפקידו לתאר את המציאות": אומרת מו"לית "גלובס", אלונה בר און: "בעבר עבדו במערכת רק לבנים חילונים, היום אנחנו רוצים את כולם". 

בר און גאה על הצטרפותם של חובשי כיפות למערכת: "קריצה לדתיים? מה רע בזה? אנחנו רוצים את כולם. לא נוכל להתקדם כחברה בלי החרדים, הערבים וכל עם ישראל". בר און מאמינה שהעיתונות צריכה להמציא עצמה מחדש, על ידי סיפור "האמת" - הרבה יותר עובדות.

עוד אמרה: "אני מודה שבכלל לא הייתי מודעת לחוסר הגיוון אצלנו. אנחנו לא יכולים בכלל לשמוע דעות אחרות ולהבין אותן, אם לא באנו מהרקע הזה. אני מפלגת העבודה מכף רגל ועד ראש. הייתי ונשארתי תל אביבית, חילונית, אבל יש 2 מיליון אנשים בארץ שחושבים אחרת ממני. עיתון לא צריך לייצג את עמדת המו"ל, אלא לפרוס את מפת המציאות של החברה".

בר און מדגישה את זה על רקע הביקורת המוטחת כלפיה ברשתות, כאילו הפכה לימנית.

גלובס חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד