י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

המהפכה בצפון: "כאן נגדל את גדול הדור הבא"

ילדים נאים בחולצות לבנות, אור בעיניים, עשייה סביב השעון ואווירה מחבקת – אלו קידמו אותנו במוסדות "מגדל אור", בראשות הרב יצחק דוד גרוסמן • בצפון הארץ, בין נופים ירוקים ורוגעים, מתחוללת מהפכה חינוכית אמיתית, שיבולה המבורך נראה כבר בשטח! 

המהפכה בצפון: "כאן נגדל את גדול הדור הבא"
מוסדות מגדל אור צילום: יח"צ

בידיים טובות

"מוסדות מגדל אור שהאירו במגדל העמק, רשמו היסטוריה ובנו אלפי ילדים!" אומר הרב אביאל מזור רכז  הרישום. "בשנים האחרונות עברו המוסדות שינוי, ומכאלו ששקדו על טיפוח נוער מצוקה – היו למקומות חינוך מושקעים ומטופחים, שבצדם פנימייה. כך ניתנת אפשרות למשפחות מכל הארץ, שילדן לא מצא מענה מתאים ליד ביתו – להפקיד את אוצרם במתיבתא,  ולדעת שהוא נמצא בידיים הטובות ביותר!"

פגשנו את דניאל, הלומד בכיתה ח' במתיבתא, וחיוכו המאושר סיפר הכל!

בעיניים בורקות שתף אותנו בחוויות שלדעתו אין בשום מקום אחר, כשהוא מתרגש במיוחד מהטיול האחרון... בצל הקורונה  "יש לנו שבתות גיבוש, חידונים, פעילויות חברתיות ומה לא!" אמר והזמין אותנו לראות את קומת החוגים והפעילות העשירה.

"ומה עם הלימודים?" תהינו,

"עשר!" אמר והסביר: "קודם כל, יש לנו 3 כיתות בכל שכבה, ככה שאני נמצא ברמה שבדיוק מותאמת בשבילי וחוץ מזה, כל שיעור הוא חוויה. המורים אף פעם לא משעממים... הם דואגים שיהיה כיף, שנרצה לבוא לכיתה ונאהב את הלימוד!"   

חיים שהצטרף אלינו הוסיף: "פה למדתי את כוח התפילה, וכמה טוב שיש לנו זכות להתפלל!" אמר ברגש.

תלמידים ב'מגדל אור' • קרדיט: יח"צ

הבטנו בדשאים הירוקים ובמבנים הנאים ופנינו לחדר האוכל היפהפה והנקי ממנו עלו ריחות מגרים.

"יש היום שניצלים..." חלף על פנינו ילד בריצה.

בחנו את התפריט וגילינו חמש ארוחות ביום, שאת ארוחת בוקר, כולן עשירות בריאות ומגוונות! "את ארוחות בוקר וערב וארוחות שבת אנחנו סועדים בבית של אב הבית, עם האוכל הכי ביתי וטעים שיש!" – הזכיר חיים.

מדור לדור

מי שמוביל אותנו בקמפוס הירוק הרב אביאל מזור המשמש כ- כרכז הרישום במתיבת. הרב אביאל הוא בוגר המקום, שזכה בעצמו בשפע של חינוך, ידע, חום ואהבה וניכר כי דבריו מגיעים מעומק הלב.

"אנחנו שואפים להצמיח פה את גדולי הדור הבא!" הוא מצהיר, "התלמידים זוכים בכל כך הרבה תמיכה ועידוד, בחינוך בדרך החיוב ובשעות רבות של שמחה, שבונים אותם ויוצרים בהם מוטיבציה עצומה ושאיפות גבוהות! ולא פלא שבכל תקופת הקורונה הם רצו לחזור כמה שיותר מהר "

- ולמה נמצאים הילדים בפנימייה? האם לא מוטב שישהו בבית וילמדו סמוך אליו?

"הדברים היו נכונים עד לפני מספר שנים," משיב הרב אביאל , "אז, 90% מהחינוך התבצע בבית. היום הדברים השתנו. רבים מהילדים חשופים לאווירת הרחוב, החברה והקדמה הטכנולוגית. עם תום הלימודים הילד אינו שוהה בבית לצד הוריו. החברה קורצת לו, וקשה לומר שהיא מעניקה לו זמן איכות... המדרון המאיים אינו פוסח אף על בני טובים והסיכון רב! הפתרון היחיד מול ההרס המתחולל ברחוב הפרוץ הוא מסגרת בת 24 שעות ביממה, תחת פיקוח מקצועי הולם.

רוצים לשמוע פרטים נוספים על הלימודים ב'מגדל אור'? הכנסו>>>

מוסדות 'מגדל אור' • קרדיט: יח"צ

במגדל אור זוכים התלמידים בשיחות אישיות שבונות את ביטחונם העצמי ומספקות להם פתרונות מול דילמות שונות. הם נמצאים תחת מעקב התפתחותי אישי, כשצוות מאוד מקצועי ומיומן עוקב עם יד על הדופק אחר כל חניך. ישנה אווירה חברתית מקסימה ומפרה ושעות הפנאי מלאות בחוגים ובפעילויות סביב השעון. כך גדלים התלמידים עם ערכים ומיומנויות שיעמדו להם בהמשך דרכם בחיים !

- ומי בעצם מוזמן ללמוד כאן?

כל ילד שרוצה לקבל חינוך עשיר יותר ! יש פה השקעה עצומה בחינוך, בביטחון עצמי, בידע, בעצמאות... התלמידים מקבלים פה בשנה אחת מה שיקבלו בכמה שנים בבית ספר רגיל! טובי המחנכים ניצבים לצדם 24 שעות בימימה, והדבר מאפשר כלים רבים להצלחה שאין ביכולתו של בית ספר רגיל לתת.

אם הורה קולט – שצריך 'לתפוס' את בנו, חשוב שיידע שמגדל אור הוא כתובת נפלאה, שמצילה נפשות ממש, ומובילה את התלמידים לחיי תורה ואמונה !

חשוב לי להדגיש שלא נקבל נוער נושר, אבל ילד רגיל ו'משועמם' בגלל שהוא הקטן בבית, או הגדול בבית או כל סיבה אחרת מקומו אצלנו!

הבנים מגובשים לקבוצות של 12 ילדים עם מסגרת של אב ואם בית. הם מלווים בצוות המקצועי, הטוב והחם ביותר שיש ומדי תקופה נערכת ישיבת צוות עם הרב גרוסמן, שמתעניין בכל פרט ועשייה, ובראש מעייניו נמצאת טובת הילדים.

אוירה ביתית וחמימה - 'מגדל אור' • קרדיט: יח"צ

בית חם

אנו מסיירים בפנימייה ומגלים תנאי בית מלון ממש! מערכת מיזוג חדישה, ארון מרווח ואישי לכל תלמיד, ומיטה נוחה, שולחן כתיבה. בכל קומת מגורים יש חדר פעילות בנוסף לחדרי הפעילויות הכלליים, הכל בשפע של מרחב נוח ומפנק.

"יש לנו מערך הסעות מקיף לכל הארץ מקרית שמונה בצפון עד באר שבע בדרום" מפתיע הרב מזור, "וללא תשלום. מערך זה נוסד במחשבה תחילה, כדי למנוע מן התלמידים לשוטט ברחובה של עיר. אנו אוספים את הילדים מבתיהם, ומחזירים הביתה לשבתות וחופשות מרוכזות!"

- נראה שצריך ארנק עבה כדי להכניס לכאן ילד...

"תתפלאו לשמוע שלא!" מפתיע הרב אביאל מזור . "התשלום הוא אינדיבידואלי לכל משפחה. אנו באים מאוד לקראת המשפחות, ולא התשלום ימנע ממשפחה להכניס ילד אלינו. בשונה מבית ספר, כאן התשלום המועט יכלול את כל ההוצאות, כולל ביגוד, טיולים, חוגים, הסעות וכו'."

- ומילה לסיום?

מניסיוני, לא מעט משפחות שחששו לבוא להתרשמות, הגיעו לבסוף וחזו בגודל המהפך שהמקום עבר. הם חשו היטב כי הילדים מקבלים פה מענה מיוחד ונדיר בנוף החינוכי, וכיום הם מלאי תודה על שזכו להתחבר למשפחת "מגדל אור". אני ממליץ לכל הורה שחינוך ילדיו חשוב לו, להרים טלפון, לתאם ביקור ולהגיע לפה... רק טוב יצא מזה!

ברוכים הבאים...

בימים אלו נפתחה עונת הרישום ב"מגדל אור" ומקיף:

- מתיבתא לבנים - כיתות ו' -ח', לימודים משולבים קודש וחול ברמה גבוהה.

מסגרות המשך:

- ישיבה קטנה למצוינים, לימודי גמרא בעיון ובקיאות, לימוד מוסר והלכה, ובצדה מסלול מיוחד לתלמידים מתקשים שמקבלים חונכות וסיוע לימודי. תלמידי הישיבה יוצאים  לישיבות גדולות הטובות בארץ!

- ישיבת מאור ישראל - לתלמידי ט' –י"ב, המשלבת לימוד קודש וחול ולימודי בגרות ומקצוע כגון: מלונאות, סת"ם ועוד.

רוצים לשמוע פרטים נוספים על הלימודים ב'מגדל אור'? הכנסו>>>

אתם מוזמנים לביקור ולהתרשמות מהתנאים, מן התלמידים/ות ומהחזון!

לפרטים: 073-222-70-20

מגדל אור הגרי''ד גרוסמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד