י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"אני לא מפחד מבחירות פנימיות"

חשיפת 'בחדרי' • השר ליצמן תוקף: "לפרוש אין טאבו על המצביעים"

לאחר חשיפת 'בחדרי' אודות יחסי הכוחות הפנימיים ב'אגודת ישראל', פרסום שהוביל לסערת ענק בסיעה החסידית ודרישה לבדיקת פוליגרף לאיתור המדליף, יו"ר הסיעה, השר יעקב ליצמן מתייחס לעניין בראיון מיוחד ל'מקור ראשון' • "איך אני יכול למנוע מדגל וש"ס להתמודד אצלי?"

חשיפת 'בחדרי' • השר ליצמן תוקף: "לפרוש אין טאבו על המצביעים"
ליצמן ופרוש צילום: צלמי פלאש 90

גם שבוע לאחר החשיפה הדרמטית ב'בחדרי חרדים' אודות התפלגות קולות המצביעים החסידיים, הסערה בסיעת 'אגודת ישראל' מסרבת לשכוח. הנתונים ששפכו לראשונה אור על יחסי הכוחות הפנימיים בסיעה החסידית ממשיכים להעסיק את כל נציגי ומצביעי המפלגה. כעת מתייחס לנושא יו"ר 'אגודת ישראל' השר יעקב ליצמן.

חשיפה: מסמכי הויקיליקס של אגודת ישראל מייתרים את הפריימריז

בראיון שהעניק השר יעקב ליצמן לשירית כהן אביטן ב'מקור ראשון' היא הקשתה על השר ושאלה שמא היה ראוי שסגן השר מאיר פרוש ינהל את המפלגה, שכן על פי הנתונים שחשפנו ב'בחדרי חרדים', שלומי אמונים מחזיקה בלמעלה ממחצית הקולות של מפלגת אגודת ישראל.

ליצמן השיב כי "הוא לא מייצג אותם. גם הוא וגם אני וגם אייכלר וטסלר כולם מייצגים את כולם". לטענת שר השיכון, "אין לפרוש שום טאבו על המצביעים, פה ושם יש גם חסידויות שאיתו". בדבריו ליצמן מכחיש את הנתונים שהוא ואנשיו ריכזו במאגר הקולות של אגודת ישראל.

"דבר שני", הוסיף השר ליצמן בנושא, ״אני לא מפחד מבחירות פנימיות, זה לא הנושא. הבעיה היא שאם הולכים לבחירות פנימיות, איך אני יכול למנוע מדגל וש"ס להתמודד אצלי, או מנפתלי בנט?"

פרוש על חשיפת 'בחדרי': "הגיע הזמן לפריימריז באגודה; זה נחוץ"

בדבריו טען השר ליצמן פעם נוספת כי הוא חושש מהתערבות זרה בבחירות, למרות שבראיון השבוע השיב סגן השר פרוש לטענה זו ואמר כי זה ברור מאוד מי שייך לאגודת ישראל ומי לא, ועל כן אין סיבה לחשוש. אלא שליצמן מבהיר עוד כי "אני כפול מפרוש, תשאלי כל אחד. אני בטח לא מפחד".

שר השיכון אף התייחס להצעת החוק שהגיש חבר הכנסת ישראל אייכלר להורדת אחוז החסימה, הצעה שמעלה חשש על פיצול אפשרי בסיעה. ליצמן מרגיע ואומר כי "אייכלר אמר שיביא את ההצעה לאישור מועצת גדולי התורה, והיא לא תיתן יד לשום פיצול. אנחנו עובדים יחד".

כזכור, בשבוע שעבר חשף 'בחדרי חרדים' את נתוני החסידויות באגודת ישראל, נתונים ששפכו אור על יחסי הכוחות בתוך הסיעה. מהנותנים עלה, כי הסיעה המרכזית מחזיקה רק בכ- 17% אחוז מהחסידויות, מלבד ויז'ניץ ובעלזא שמהווים מעל חצי ממצביעי אגודת ישראל כולה.

בעקבות חשיפת 'בחדרי': בכירים ב'אגודה' דורשים לבצע פוליגרף

בעקבות חשיפת הנתונים קמה סערה בסיעה החסידית, לאחר שהנתונים הגיעו מתוכנה שהוגדרה כ"סודית" ולפחות מעשרה מבכירי הפעילים ניתנה הגישה אליה. בעקבות פרסום הנתונים, קראו כמה מבכירי המפלגה לערוך בדיקות פוליגרף במטרה למצוא את מדליף הנתונים.

יעקב ליצמן אגודת ישראל מאיר פרוש ישראל אייכלר מקור ראשון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד