י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
גיס חמישי

מעורר סערה: ח"כ עודה השתתף בכנס של החמאס

על פי הדיווח ח"כ עודה היה אורח הכבוד באירוע ווירטואלי של ארגוני הטרור נגד הסיפוח, ואף נשא דברים • הגינויים לא איחרו לבוא ובליכוד תוקפים דווקא את סיעת 'יש-עתיד': "זה האיש שאיתו יאיר לפיד ובוגי יעלון רצו להקים ממשלה" • ח"כ קרעי פנה לוועדת האתיקה בדרישה להענישו

מעורר סערה: ח"כ עודה השתתף בכנס של החמאס
איימן עודה נואם במחאה כנגד רה"מ צילום: Tomer Neuberg/Flash90

יושב ראש הרשימה המשותפת חבר הכנסת איימן עודה מעורר סערה לאחר שהשתתף באירוע וירטואלי של אירגוני הטרור נגד הסיפוח. ובסיעת בליכוד לא נותרו אדישים.

על פי הדיווח, עודה היה אורח הכבוד בכנס הווירטואלי של חמאס ופתח נגד הסיפוח, בין הנואמים בכנס נשמעו דבריו של ג׳יבריל רג׳וב ושל חמאס שאיים לפעול באלימות נגד ישראל.

חבר הכנסת עודה אמר בכנס: "אני מגיע לכנס ברמאללה כדי לתמוך בצעדי הפיוס הפנים פלסטינים. פיוס בין הפלגים הוא צעד הכרחי למאבק בסיפוח, סיום הכיבוש והשגת שלום צודק".

לדבריו, "המשך הפילוג משרת רק את אלה שרוצים בהמשך הכיבוש וכינון אפרטהייד. כל מי שתומך בפתרון שתי המדינות צריך לתמוך גם בפיוס".

בליכוד אמרו בעקבות הכנס: "שפל נוסף לאיימן עודה שהשתתף היום בכנס עם אנשי חמאס שקראו לרצוח ישראלים. זה האיש שאיתו יאיר לפיד ובוגי יעלון רצו להקים ממשלה. אין גבול לבושה" אמרו.

חבר הכנסת שלמה קרעי פנה לוועדת האתיקה וטען כי "עצם השתתפותו של חבר כנסת בישראל בכנס (אפילו אם זה בזום) עם ארגון טרור רצחני הוא דבר שלא ייעשה, זו תמיכה בטרור לכל דבר ועניין ועל ועדת האתיקה להענישו בחומרה יתרה".

גם יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ עודד פורר אמר בתגובה להשתתפותו של איימן עודה בכנס תומכי הטרור ברמאללה: "שוב איימן עודה מוצא דרך להראות לכולם מהו גיס חמישי המנצל את מדינת ישראל, נהנה משכר ומהטבות ובתגובה יורק בפרצופם של האזרחים. עודה מתאים לפרלמנט ברמאללה, אשמח לתרום ולממן עבורו את הוצאות הנסיעה וההובלה."

יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, מסר בתגובה להשתתפותו של ח"כ עודה בכנס ברמאללה: "השתתפותו של חבר כנסת באירוע תמיכה בטרור עם הגרועים שבאוייבי ישראל היא דבר בלתי נסבל שאיני מוכן להשלים איתו. הכנסת ניסתה בעבר להגן על עצמה מפני בחירתם של חברי כנסת המשתפים פעולה עם האויב, ופסלה את מועמדותם, אולם בג״ץ הוא שביטל פעם אחר פעם את הפסילה ואיפשר את האבסורד הזה. ועדת האתיקה של הכנסת תטפל בכל תלונה שתגיע בעניינו של ח״כ עודה. אני אמשיך להיאבק על כך שכל חברי הכנסת יוכלו לפעול בחופשיות מלאה, אך לא יוכלו להפוך את ישיבתם בכנסת לכלי לחיזוק ארגוני הטרור".

איימן עודה סיפוח התיישבות חמאס פתח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד