י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בהשתתפות הח"כ הערבי

אויב משותף; פת"ח וחמאס קיימו מסיבת עיתונאים וירטואלית

שני היריבים הוותיקים - ארגון הפת"ח ומקבילו החמאס ערכו מסיבת עיתונאים וירטואלית כנגד כוונת הסיפוח של ממשלת ישראל • "צריך לשים את המחלוקות בצד ולהיאבק בכל דרך בסיפוח" "האינתיפאדה היא אמצעי, המטרה היא סיום הכיבוש" • באירוע השתתף גם ח"כ עודה שעורר סערה לא מעטה

 אויב משותף; פת"ח וחמאס קיימו מסיבת עיתונאים וירטואלית
בכיר הפת"ח רג'וב ברמאללה - סגן מנהיג חמאס, עארורי מביירות צילום: ללא קרדיט

מסיבת עיתונאים וירטואלית משותפת התקיימה עם שני היריבים פת"ח, וחמאס כנגד תוכנית הסיפוח.

בכיר הפת"ח ג'יבריל רג'וב אמר היום במפגש וירטואלי עם חמאס, כי הכיבוש הוא אויב, וסיפוח פירושו הכרזת מלחמה.

במסיבת עיתונאים וירטואלית משותפת עם סגן מנהיג חמאס סאלח עארורי ששידר ב'ווידיאו קונפרנס' מביירות, אמר רג'וב מרמאללה כי הפלסטינים מתנגדים לסיפוח חלקי כמו לסיפוח מלא, ויש להסיר את הנושא מהשולחן ולא רק לעכב את הביצוע.

עארורי אמר מצידו כי "אף שהזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה ערוכה ומוכנה לאפשרות של סיפוח, המערכה המרכזית צריכה להיות בגדה והיא שצריכה לתת את הטון. הסיפוח לא יעבור וניאבק בו בכל דרך, הדגיש". סגן מנהיג חמאס קרא גם לשים בצד את המחלוקות בין פת"ח לחמאס, ואמר כי הספינה טובעת ויש להציל אותה, גם אם ישנה מחלוקת לגבי זהות הקברניט.

רג'וב ועארורי בירכו את יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה על שכיבד אותם בנוכחותו בחדר הדיונים ברמאללה שממנו שידר רג'וב בווידיאו קונפרנס, ואליו שודר סאלח עארורי מביירות. כך דווח משה ברקוביץ מכאן 11'.

דוברו של חבר הכנסת איימן עודה מסר כי "עודה הגיע לכנס הווירטואלי ברמאללה כדי לתמוך בצעדי הפיוס הפנים פלסטינים. פיוס בין הפלגים הוא צעד הכרחי למאבק בסיפוח, סיום הכיבוש והשגת שלום צודק. המשך הפילוג משרת רק את אלה שרוצים בהמשך הכיבוש וכינון אפרטהייד. כל מי שתומך בפתרון שתי המדינות צריך לתמוך גם בפיוס".

בנוסף ג'יבריל רג'וב אמר במסיבת העיתונאים הווירטואלית עם סגן מנהיג חמאס סאלח עארורי בתשובה לשאלת אחד העיתונאים האם נראה אינתיפאדה בעתיד:

"שנינו הצגנו איך נפעל בעתיד. אנו מאוחדים ואנו נחליט מה הטקטיקות בשטח לפי מעשי ישראל, האינתיפאדה בעבורנו היא אמצעי. המטרה היא סיום הכיבוש והסרת הסיפוח מהשולחן. אנו מצפים שהקהילה הבינלאומית תפעיל עוד לחץ על ישראל שלא לבצע צעדים/תוקפנות חד צדדיים. אבל אם נידחק לפינה – לא ניכנע ולא נניף דגל לבן".

"כל האופציות פתוחות, אם נגיע למצב שבו ישראל תחל בסיפוח ותסגור את הדלת לשתי המדינות. בואו נחכה ונראה, כשנגיע לגשר נעבור אותו. כעת אנו מאוחדים, ואנו קול אחד, אותו הקול שמצפים לראות מדינה פלסטינית עצמאית, וזה מה שאנו רוצים להשיג בלי שפיכות דמים ובלי סבל".

חמאס סיפוח התיישבות אינתפאדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד