ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
היזהרו, אתם בסיכון מוגבר

מחקר חדש: אחד מכל 10 סוכרתיים שחלה בקורונה – נפטר

חוקרים גילו כי אחד מכל 10 חולי קורונה שסבל מסוכרת, נפטר. 1 מתוך 5 נזקק להנשמה. אלו שסבלו גם מעודף משקל היו בסיכון מוגבר יותר

מחקר חדש: אחד מכל 10 סוכרתיים שחלה בקורונה – נפטר
מעבדת בדיקות קורונה של מאוחדת בלוד צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

שילוב מסוכן וקטלני: הסוכרת נחשבת לאחת מ'מחלות הרקע' שנתפסות כמסוכנות לחולי קורונה, אך כעת מתברר שלא מדובר רק בהערכה בלתי מבוססת. מחקר חדש שפורסם מעלה שסיכויים של סוכרתיים מבוגרים שחלו בקורונה להגיע למצב קשה, גבוהים מאד.

לפי המחקר שפורסם בכתב העת הצרפתי הרפואי Diabetologia, חולי קורונה רבים שנפטרו סבלו מסוכרת. לפי המחקר, עשירית מחולי הסוכרת שנדבקו בקורונה נפטרו, ו-1 מכל 5 נזקק למכונת הנשמה. המסקנה אליה מגיעים החוקרים היא ראשית במניעה: חולי סוכרת נדרשים להפקיד ביתר זהירות בכדי שלא להידבק.

הסוכרת מוגדרת כבר מתחילת ההתפרצות כאחד מגורמי הסיכון לתחלואה חמורה בקורונה, לצד אסתמה, יתר לחץ דם, מחלות לב, עישון והשמנת יתר, במיוחד אצל קשישים, אך כעת הנתונים הללו נבדקו במסגרת מחקר כשהממצאים הם ללא ספק מדאיגים.

החוקרים בדקו מעל 1,300 חולי קורונה מ-53 בתי חולים בצרפת, בין 10 ל-31 למרץ. רובם של הנבדקים חולי הסוכרת – 89% - חלו בסוכרת סוג 2, 3% חלו בסוכרת סוג 1, ולשאר היו סוגים אחרים של סוכרת. מרבית המטופלים שנבדקו היו גברים, וגילם הממוצע 70. ביום השביעי של המחקר, 29% מהחולים חוברו למכונת הנשמה או שנפטרו. החוקרים מצאו כי 1 מכל 5 חולים נזקק להנשמה מלאכותית, ואחד מכל 10 נפטר. 18% החלימו ושוחררו מבית החולים.

החוקרים מצאו עוד שחולי סוכרת שנדבקו בקורונה והיו בני 75 ומעלה היו בסיכון גבוה פי 14 למות, בהשוואה לחולים מתחת לגיל 55, וחולים בני 65 עד 74 היו בסיכון גבוה פי שלושה למות, בהשוואה לאלה מתחת לגיל 55. אלה שסבלו גם מדום נשימה בשינה או מחלות ריאות, היו בסיכון גבוה פי שלושה למות ביום השביעי של המחלה, בהשוואה לחולים אחרים.
החוקרים לא מצאו קשר בין מקרים חמורים של מחלת הקורונה, לגיל, מין, רמות הסוכר, או תחלואה נלווית. עוד נמצא כי מי שהשתמשו באינסולין או תרופות אחרות לטיפול ברמות הסוכר בדם, לא היו בסיכון גבוה יותר למחלת הקורונה. עם זאת, אלו שסבלו מעודף משקל והיו חולי סוכרת, היו בסיכון גבוה במיוחד.

לאור הממצאים, קוראים החוקרים לחולי סוכרת להגביר עירנות וזהירות. "ידוע שאנשים חולי סוכרת נמצאים בסיכון מוגבר לסיבוכי זיהומים, ובמיוחד לשפעת ודלקת ריאות", סיכמו החוקרים שמציינים כי "מחקרים קודמים כבר הצביעו על סכנת הקורונה לחולי סוכרת". כעת, לאחר שהדבר הוכח במסגרת של מחקר מקיף יחסית, אין ספק שההמלצה הזו אמורה לזכות לתשומת לב רבה יותר מצד חולי הסוכרת או אלו שמצויים בסביבתם הקרובה ובקרבתם.

קורונה סוכרת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד