ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
צפו בתגובתו הפומבית

עימות בקבינט הקורונה: נתניהו איים בבחירות ופיזר את הישיבה

ישראל בדרך לבחירות? ראש הממשלה נתניהו זעם על התנהלות שרי כחול לבן ובהם ראש הממשלה החליפי, דפק על השולחן ואמר "עד כאן". ישיבת קבינט הקורונה התפוצצה בחמת זעם על ידי ראש הממשלה שזרק כמה מילים לאוויר ויצא | נתניהו מתייחס ואומר: "מפקד בקרב מוביל. אתה קובע קו, הוא אף פעם לא מושלם, אבל זאת תוכנית הקרב והולכים איתה" • צפו

עימות בקבינט הקורונה: נתניהו איים בבחירות ופיזר את הישיבה
בנימין נתניהו במסדרונות ביהמ"ש צילום: פלאש 90

בשעה האחרונה הסתיימה ישיבת קבינט קורונה סוערת, שבשיאה נרשם עימות בין ראש הממשלה לשרי כחול לבן, שבתגובה פיזר ראש הממשלה את הישיבה בזעם תוך איום לצאת לבחירות.

הויכוח התנהל סביב העברת חלק מהסמכויות בטיפול בנושא הקורונה למשרד הביטחון ולפיקוד העורף, שיבצע את שינוע החולים בפועל ויהיה אחראי על הפיקוח ושמירה על הסדר במרחבים האדומים הסגורים והמוגבלים.

במהלך הישיבה שיגר שר הביטחון בני גנץ הודעה לתקשורת, בה הוא הבהיר כי "פיקוד העורף הוא מערכת שנולדה לפעול באירועים כמו זה שאנחנו נמצאים בו. כל עניין האופרציה חייב לעבור לפיקוד העורף ולמשרד הביטחון".

עוד הסביר גנץ בהודעה ששיגר בתוספת ציטוט מתוך הישיבה כי "אנחנו נדרשים לעבור למודל הפעלה שהחלטות מדיניות מתקבלות בקבינט, משרד הבריאות מגדיר את הרגולציה ומשרד הביטחון הוא הגורם המבצע".

ראש הממשלה קיבל עדכון תוך כדי הישיבה על ההודעה ששיגר גנץ, זעם על ההתנהלות ואמר לחברי הקבינט, "אני מבין בדיוק מה קורה כאן. עושים פוליטיקה", תוך שהוא מוסיף ומאיים בבחירות. "אם זה יימשך ככה זה יוביל רק למקום אחד", אמר, ופיזר את הדיון בזעם.

לאחר הישיבה שיגר גם שר הבריאות יולי אדלשטיין הודעה בה תקף במרומז את הודעת שר הביטחון גנץ: "פיקוד העורף וקציני וחיילי צה"ל שותפים יקרים שלנו. אבל כשאני רואה את ההודעות על הצורך בהעברת סמכויות ממשרד הבריאות, בלקסיקון שלי זה לא נקרא להיכנס מתחת לאלונקה. זה נקרא פוליטיקה על חשבון אזרחי ישראל".

בתוך כך, בפרק שאלות העיתונאים, לאחר הצהרת ראש הממשלה, התייחס האחרון למתיחות מול 'כחול לבן' ואמר: "מפקד בקרב מוביל, לא יכול להיות שהמח"ט דבר אחד, הסמח"ט יגיד דבר אחד ומפקדי הגדודים, כל אחד יגיב בא נלך ימינה, בא נלך שמאלה - זה לא הולך, אתה קובע קו, הוא אף פעם לא מושלם, אבל זאת תוכנית הקרב והולכים איתה".

"זה מה שצריך לעשות - ממשלת אחדות, לייצר מקומות עבודה או לשמור עליהם, לשמור על הכלכלה וכמובן לשמור על החיים ועל הבריאות. זו הציפייה שלי ולא שום דבר אחר, ככה זה צריך לעבוד ואני מקווה שזה יעבוד ככה בהמשך".

קורונה בנימין נתניהו משבר בממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד