י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"עושה מעשה בראשית"

לא תאמינו באיזה עוצמה המפלים הללו זורמים

מפלי ויקטוריה המסמנים את הגבול שבין זימבבואה וזמביה נופלים בצורה נפלאה ובגובה של 100 מ', המראה הנפלא וקולות המים הנשפכים בעוצמה אין אדם שלא ישתוקק לברך שם "עושה מעשה בראשית"

לא תאמינו באיזה עוצמה המפלים הללו זורמים
המפלים צילום: יצחק כרמלי

מתוך פרשת השבוע: "כגנות עלי נהר...ייזל מים מדליו וזרעו במים רבים"

" אף אחד לא יכול לדמיין יופי כזה, אין לי ספק שמראה יפה זה נצפה ע"י המלאכים המעופפים כך כתב דויד לוינגסטון, מי שגילה את אותה יצירה פלאית לפני 170 שנה. 7,000,000 מיליון ליטרים של מים זורמים שם בשנייה, ובדקה: 420,000,000 ליטר. ובשעה תעשו אתם את החשבון.

הם נחשבים, ובצדק, לאחד מפלאי הטבע שביצירה האלוקית . מפלי ויקטוריה המסמנים את הגבול שבין זימבבואה וזמביה. הם נופלים בעוצמה אדירה וברעש אדיר, מגובה של יותר מ- 100 מ' אל תוך ערוץ קניוני עמוק. לא מפל אחד, סידרה של מאות מפלים, הנמתחים לאורך של כ- 2 ק"מ, מעוצמת הנפילה נוצר ענן מרסיסי המים הנופלים המגיע עד לגובה של 1.6 ק"מ והנצפה ממרחק של עשרות ק"מ,  היש יופי ופלא כזה?!

כרמלי ליד המפלים הזורמים. קרדיט: יצחק כרמלי

יצחק כרמלי מספר ל"בחדרי חרדים" ולבושתי אומר כי נתעלמה ממני הלכה. ולכאורה הייתי אמור לברך את ברכת עושה מעשה בראשית כדין הרואה את הנהרות הגדולים. ומה שהזכיר השו"ע פרת וחידקל, כתב המגן אברהם ומפורש במשנ"ב שהוא הדין לשאר "הנהרות המשונות"  כלשונם .(ויש לדון בדין הרואה מפל עיין בספר "זאת הברכה" מה שכתב בשם ר' חיים קנייבסקי. ובמקרה דינן, הרואה את מפלי ויקטוריה א"א שלא יראה גם הנהר).

ועכשיו שלא ברכתי, הנה יש לי סיבה לחזור אל המפלים ולברך

שבת שלום יצחק כרמלי עיתונאי וחוקר תפוצות ישראל

מפלים יצחק כרמלי תיעוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד