י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
פרסום ראשון

בגלל המאומתים: ההוראות של רבי שלום בער לבחורים

בישיבת 'עטרת שלמה' שם החלו להתגלות כמה בחורים שנמצאו חיובים לקורונה כתב ראש הישיבה הגרש"ב סורוצקין מכתב מפורט לבחורים בו הוא נותן להם הוראות כיצד לנהוג ולא להכנס ללחץ. המכתב המלא בפרסום ראשון 

בגלל המאומתים: ההוראות של רבי שלום בער לבחורים
הגאון רבי שלום בער סורוצקין צילום: דוד זר

בישיבת 'עטרת שלמה' המונה מאות בחורים בקרית הישיבה בראשון לציון חזרו השבוע משבת חופשית לאחר שמתחילת הזמן היו בישיבה, בעטרת שלמה שהיו הראשונים לפתוח את הזמן במתווה הקפסולות לא היו חולים עד שחזרו לישיבה לאחר שהות של כמה ימים בבית.

לאחר בדיקות שעברו הבחורים נמצאו כמה בחורים חולים שבודדו משאר בני הישיבה שמחכים לתוצאות, בעקבות כך כתב ראש הישיבה הגאון רבי שלום בער סורוצקין מכתב לתלמידים 

בס"ד יום ה׳ לסדר מה טובו אהלך יעקב משכנותך ישראל לבני הישיבה אהובי וחביבי ה׳ עליכם יחיו בראשית דברי רציתי להעלות הודיתינו לקדב״ה על רב חסדו עימנו בתקופה זו  הנה המתווה שנעשה ע״י הישיבה לעת הזאת מטרתה הייתה והינה לאפשר את המשך לימוד בני הישיבה כימים ימימה וב״ה כל מה שקורה זאת הייתה המטרה שנוכל לחלק בין אלו שמאומתים לאלו שלא וב"ה הדברים הולכים ומתבהרים כמתוכנן ועל דעת כן ומפני זה נעשו הבדיקות שיכלו לישב באהולה של תורה מתוך אחריות לדינא דונשמרתם, רק שרוצה אני שהדברים יהו ברורים לכן נכתבים הדברים".

א. ב"ה גם מי שנמצא מאומת מרגיש טוב ואינו ח״ו חולה אלא מחשש הדבקה נאלצים להבדיל בין המחנה.

ב. כל המאומתים ישלחו יחדיו כאחד למלונית שיכלו להמשיך סדרי הישיבה והווייתה וודאי שעינינו יהיה עליהם גם שם וד"ל.

ג. כל מי שהיה עם מאומת בין חבר חדר או מי שנהג בלא אחריות ללא שום תרוץ חייב מדינא ולהבדיל גם מהחוק להיות מבודד שבועיים מזמן החשיפה למאומת , וכל זלזול בזה הוא מבחינת מזיק גמור וחוטא גם בספק פיקוח נפש. 

ד. המבודדים ישהו בחדרם ללא יציאה כ"ש וודאי שלא שייך מנין וכדו' וכל שיניו זה היא מצווה הבאה בעבירה, וודאי שהישיבה תדאג לכם לכל צרכיהם על כל המשתמע.

ה. בעז"ה עד שבת קודש יהיו כל התשובות מהבדיקות שנעשו וכל מי שיצא שלילי יתאחד בבית המדרש וחדר האוכל, וודאי שהכל יהיה בחלוקה לשיעורים לפי המחיצות והפנימיות וכל מי שלא יכול לשמור על הבדלה זו ללא שום הוראת היתר אין מקומו בישיבה מעכשיו על כל המשתמע מזה.

ו.  אין שום סיבה ללחץ כ"ש היות שהכל ב"ה כמתוכנן ולשם זה זה נעשה ובעז"ה הכל יסודר לכולם על הצד היותר טוב בין לנשארים בין למבודדים ובין למאומתים הכל יסודר דבר דבר על אופניו.

ז. שיתוף הפעולה של בני הישיבה הוא הכרחי וכל שינוי הוא מפסיד הרבים ותורת ציבור ובפרט ציבור גדול כזה.

ח. מיד שנכנסים להיכל הישיבה בקשתי להמשך העמל ויגיעה עם כל ההתמדה והעמל של ישיבתנו הקד' ביתר שאת וביתר עוז  ולזכור תמיד גודל חובתנו בשעה זו ושהעולם כולו עומד עלינו.

את מכתבו מסיים רבי שלום בער "החותם מלב מלא אהבתכם וברוב עונג נותן נפשי עליכם להמשך עלייתכם בעבודת מלכינו הנטפל לעמלי תורה מוקירכם כערככם הרם שלו' בער סורוצקין".

 

 

הרב שלום בער סורוצקין ישיבת עטרת שלמה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד