י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

נפתח מבצע ההתחסנות נגד שפעת החזירים: המוהלים בעדיפות עליונה

בטקס מיוחד במרכז הרפואי 'איכילוב' בת"א, קרא ראש הממשלה לציבור לבוא ולהתחסן. סגן שר הבריאות: המהלך יבוצע בהדרגה ולפי ההיערכות המקצועית של משרד הבריאות

נתניהו וליצמן בפתיחת המבצע ב'איכלוב'
נתניהו וליצמן בפתיחת המבצע ב'איכלוב'

בטקס מיוחד שנערך במרכז הרפואי 'איכילוב' בת"א, בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, הכריז סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן על פתיחת מבצע החיסונים, במהלכו יחוסנו כלל אזרחי ישראל נגד הידבקות בשפעת החזירים.

החל מהיום יינתנו החיסונים בבתי החולים ולצוותים הרפואיים, ומיום רביעי יחוסנו כל החולים בקבוצות הסיכון דרך קופות החולים.

במשרד הבריאות ציינו כי החל מסוף דצמבר יוכלו כלל האזרחים להתחסן נגד השפעת, אך בשלב הראשון החיסון מיועד לבני 3 עד 65 הסובלים ממחלות ריאה כרוניות, מחלות לב וכלי דם (לא כולל יתר לחץ דם), חולי סוכרת, חולים במחלת כליות כרונית וחולים הסובלים מדיכוי של מערכת החיסון (חולי סרטן, נשאי HIV ומושתלים).

להערכת משרד הבריאות, 750 אלף איש שייכים לקבוצות הסיכון והם קבוצת היעד הראשונה. עד סוף דצמבר יהיו בארץ 2.3 מיליון מנות חיסון.

על פי החלטת סגן שר הבריאות יכללו המוהלים המורשים, המחזיקים בתעודת הסמכה כנדרש, בקבוצת הסיכון המועדפת להתחסנות, וכי ההתייחסות אליהם הינה כצוות רפואי, שיש להקפיד על בריאותם מהיותם באים במגע ישיר עם הציבור.

הודעה על כך נמסרה לרבנות הראשית מטעם סגן שר הבריאות.

במפגש עם נציגי התקשורת בבית החולים איכילוב, קרא נתניהו לציבור לשתף פעולה עם המבצע רחב ההיקף ואמר כי על האנשים ללכת להתחסן, "לא בריצה בהולה כי יש סדר עדיפויות, אך מי שצריך - עליו ללכת ולהתחסן". נתניהו שיבח את ליצמן על מעורבותו הגבוהה במערכה למניעת התפשטות השפעת, ועל ניהול נכון ויסודי של מערכת הבריאות בתקופה מיוחדת זו.

סגן שר הבריאות שיבח את היערכות המשרד בטיפול הכולל של השפעת וקבע, כי "החיסונים ראויים ועומדים בכל התקנים הנדרשים", ליצמן אמר כי משרד הבריאות זהיר מאוד ועשה את כל הבדיקות נדרשות בדרך למבצע החיסון לכלל אזרחי המדינה. כן אמר כי המהלך יבוצע בהדרגה ולפי ההיערכות המקצועית של משרד הבריאות. סגן השר הודה לנתניהו על עמידתו לצדו בדרישה לספק משאבים, לרכישת מלאי התרופות נגד השפעת, מחוץ לסל הבריאות.

ד"ר איתן חי-עם הסביר על החיסונים שנרכשו לחיסון הציבור ואמר: "קנינו את אותו חיסון משתי חברות שונות, מתוך תפיסה לוגיסטית לא לקנות רק מחברה אחרת". עוד הבהיר כי אין בין החיסונים כל הבדל.

בשבוע האחרון נרשמה עלייה בנתוני התמותה משפעת החזירים בעולם. בשבוע האחרון נפטרו 20 ילדים בארה"ב משפעת החזירים, ובאנגליה נרשמה עלייה של 50% במספר החולים. עוד צוין כי אין עלייה בחומרת המחלה, אך היא מדבקת פי ארבע משפעת עונתית.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד