ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
הרס רב וקריסה חלקית

איראן: פיצוץ מסתורי במתקן העשרה גרעינית

שריפה פרצה בבניין באתר הייצור העיקרי של דלק גרעיני באיראן בבוקר יום חמישי, וגרמה נזק רב למה שנראה כמפעל בו יש ייצור דור חדש של צנטריפוגות. איראן פרסמה תיעד שמציג פיצוץ גדול באתר

איראן: פיצוץ מסתורי במתקן העשרה גרעינית
פיצוץ. אילוסטרציה צילום: רשתות ערביות

פיצוץ מסתורי במתקן העשרה גרעיני איראני שעלה באש. איראן פרסמה תיעוד שמראה עדויות למה שנראה כפיצוץ גדול במקום. עדויות מצביעות על כך שסביר להניח שזה היה מעשה חבלה.

שריפה פרצה בבניין באתר הייצור העיקרי של דלק גרעיני באיראן בבוקר יום חמישי, וגרמה נזק רב למה שנראה כמפעל בו יש ייצור דור חדש של צנטריפוגות. ארצות הברית הזהירה שוב ושוב שפעילות כאלה עשויה להאיץ את דרכה של טהרן לבניית נשק גרעיני. כך מדווח ה'ניו יורק טיימס'.

סוכנות האנרגיה האטומית באיראן הודיעה על "אירוע" באתר המדברי, אך לא הודיעה כי זאת חבלה. היא פרסמה תיעוד המראה הרס מפיצוץ גדול שקרע דלתות מציריהם וגרם לקריסת הגג. חלקים מהבניין שנחנך לאחרונה הושחרו באש.

אך לא ברור כמה נזק נגרם מתחת לאדמה, איראן פרסמה בשנה שעברה כי מרבית עבודות ההרכבה מתבצעות בצנטריפוגות מהדור הבא - המכונות המטהרות אורניום.

השריפה התרחשה בתוך מתחם הגרעין בנתנז, הבניין הפגוע צמוד למתקני ייצור הדלק התת-קרקעיים, שם, לפני עשור, ניהלו ארצות הברית וישראל את מתקפת הסייבר המתוחכמת ביותר בהיסטוריה המודרנית, המכונה קוד "המשחקים האולימפיים". ההתקפה ההיא שנמשכה מספר שנים שינתה את קוד המחשב של הציוד התעשייתי של איראן והרסה בערך 1,000 צנטריפוגות, ועיכבה את תוכנית הגרעין של איראן למשך יוצר משנה.

נשק גרעיני איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד